Rivender Oy

Kadonneet lähikaupat palaavat taajamiin ja haja-asutusalueille

Tiedote 13.9.2017. Suomalainen innovaatio, automaattiruokakauppakonsepti Modulshop laajenee. Seuraavat kassattomat kaupat avataan Lahden Hakatorneille ja Ellivuoren lomakeskukseen Sastamalaan.

Keväällä julkistettu automaattiruokakauppakonsepti Modulshop on saanut kiinnostuneen vastaanoton kauppiaiden keskuudessa. Suomalaisen startup-yritys Rivender Oy:n ensimmäiset Modulshop-automaattiratkaisut ovat siirtymässä tuotantoon. Uudet kassattomat kaupat avataan vielä tämän vuoden aikana.

Ratkaisu resurssipulaan

Ensimmäisten Modulshop-kauppiaiden joukossa on M-ketjun puheenjohtaja ja pitkän linjan kauppias Timo Pyrhönen. Loppuvuodesta Lahden Hakatornien perinteiseen ruokakauppaliikehuoneistoon avattava automaattimyymälä on Pyrhösen ennakkoluuloton avaus katoavien lähikauppojen pelastamiseksi.

”Alle miljoonan euron vuosiliikevaihdon ruokakaupoissa ongelmana on usein logistiikan toimivuus. Pienimyyntisissä kaupoissa kauppiaan työtuntien osuus suhteessa kokonaistyömäärään kasvaa huomattavaksi. Yhtälön tekee mahdottomaksi se, että kauppiaan pitäisi noutaa suurin osa tuotteista tavarantoimittajilta muun työnteon lisäksi. Tähän automaatit tuovat ratkaisun: ne vapauttavat kauppiaan jatkuvasta päivystyksestä myymälässä”, Pyrhönen kertoo.

Automaattikaupoissa logistiikka ja hyllytys toimii parhaiten siten, että isompaa myymälää käytetään logistiikkakeskuksena, jolloin yhdestä myymälästä voidaan hyllyttää useampaa kassatonta kauppaa.

Kassattoman kaupan valtteja kustannustehokkuus ja asioinnin helppous

Suomessa suljetaan vuosittain kymmeniä lähikauppoja.Rivender Oy:n tavoitteena on perustaa kustannustehokkaita kauppoja alueille, joilla ylläpito olisi muuten kannattamatonta.

”Haluamme palauttaa kadonneita palveluja ja tuoda niitä paikkakunnille, joissa ne sijaitsevat nyt suhteettoman kaukana. Tämä voi olla jopa jonkin paikkakunnan elinehto”, toteaa Rivender Oy:n toimitusjohtaja Juha Pennanen.

Avoinna ympäri vuorokauden

Myös Sastamalassa sijaitseva Ellivuori Resorts avaa automaattitoimisen ruokakaupankasvavan loma-asutusalueen palvelemista varten. Matkailualuetta kehittävä Ellivuori Resorts kiinnostui pienen lähikaupan valikoiman tuomisesta lähelle lomalaisia. Ravintolan yhteyteen avattava kauppa palvelee tulevaisuudessa vuorokauden ympäri tarjoten tuhansille lomailijoille mahdollisuuden tehdä ostoksia ilman pitkiä ajomatkoja.

”Lähikaupan perusvalikoiman lisäksi tarjoamme oman keittiömme tuotteita pakattuna Modulshop-automaatista. Tarkoituksena on palvella sekä alueen mökkiläisiä että hotellin asiakkaita.”Ellivuori Resortista kerrotaan.

Lisätiedot:

Juha Pennanen
Toimitusjohtaja Rivender Oy
E-mail: juha.pennanen@rivender.com

Sami Lindstedt
Myynti ja markkinointi
E-mail: sami.lindstedt@rivender.com

Rivender Oy
Bredantie 45
02700 KAUNIAINEN

info@rivender.com, +358 40 5056621http://rivender.com/

Rivender Oy on suomalainen kasvuyritys, joka lanseerasi ensimmäisen automaattitoimisen ruokakaupan Forssassa helmikuussa 2017. Yritys on kehittänyt innovatiivisen ModulShop-automaattiratkaisun, jolla voidaan toteuttaa automaattitoimisia ruokakauppoja pienistä lähikaupoista aina supermarket-kokoluokkaan asti. Rivender Oy:n tähtäimessä on nopea eteneminen kansainvälisille markkinoille, ja yritys aikoo luoda standardin automaattitoimisille ruokakaupoille.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Rivender Oy