Kahden uuden voimalaitoksen suuret generaattorit tukevat Meksikon kesän huippukysyntää

Wärtsilän uudet moottorivoimalaitokset vähentävät Meksikon sähköverkon huippupainetta. ABB toimittaa Meksikoon 46 suurta suurjännitegeneraattoria sekä sähkönjakelujärjestelmiä, ohjausjärjestelmiä, taajuusmuuttajia ja turboahtimia.

Kuva: © Wärtsilä Corporation

Wärtsilä, kansainvälisesti johtava innovatiivisen teknologian ja elinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla, rakentaa Meksikoon kaksi moottorivoimalaitosta. Molemmat voimalaitokset toimivat sähkön huippukysynnän tukemiseksi kesäkautena, jolloin lämpötila voi nousta yli +50 °C. Muina vuodenaikoina voimalat toimivat sähköverkon voimantuotannon tasapainottamisessa.

ABB toimittaa suuret suurjännitegeneraattorit ja niihin liittyvät laitteet molempiin laitoksiin. Kyseessä on 400 ja 200 MW:n voimalaitokset. Yhteensä 46 suuren generaattorin lisäksi ABB toimittaa sähkönjakelujärjestelmät, voimalaitoksen ohjausjärjestelmät ja taajuusmuuttajia. Yhdessä voimalassa käytetään myös ABB:n turboahtimia. Molempien voimalaitosten on tarkoitus käynnistyä osittaisella kapasiteetilla jo kesällä 2022. Hankkeet saatetaan loppuun toisessa vaiheessa, ja ne ovat täydessä toiminnassa kesään 2023 mennessä.

"Olemme Wärtsilässä hyvillämme siitä, että ABB toteuttaa koko tämän hankkeen kanssamme ja tukee suunnittelun, hankinnan ja rakentamisen kattavaa toimitusmalliamme nopean toimituksen varmistamiseksi. Odotamme yhteistyön jatkuvan tältä pohjalta myös tulevaisuudessa", sanoo Wärtsilä Energyn johtaja Sushil Purohit.

"ABB:llä on syvää voimalaitossovellusosaamista yhdistettynä luotettavaan teknologiaan ja kumppanuuteen. Olemme ylpeitä siitä, että Wärtsilä on pitkäaikainen yhteistyökumppanimme ja että voimme toteuttaa tämän projektin nopeasti. Menestys syntyy yhdessä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa", sanoo ABB:n Energy Industries -divisioonan johtaja Eero Koski.

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) on johtava globaali teknologiayritys. Vauhditamme yhteiskunnan ja teollisuuden muutosta tuottavamman ja kestävämmän tulevaisuuden saavuttamiseksi. ABB yhdistää ohjelmistot sähköistyksen, robotiikan, automaation ja liikkeen portfolioonsa. Näin hyödynnämme teknologian mahdollisuudet suorituskyvyn nostamiseksi uudelle tasolle. Jo yli 130 vuotta menestyksekkäästi toimineen ABB:n tärkein voimavara on sen 105 000 ammattilaista yli 100 maassa. www.abb.com

Viestintäjohtaja Satu Perälampi

010 22 11https://new.abb.com/fi

Uuden tutkimuksen mukaan teollisuuden investoinnit energiatehokkuuteen kasvavat kaikkialla maailmassa4.5.2022 15:31:36 EEST | Tiedote

ABB:n teettämä maailmanlaajuinen tutkimus tuo esiin yritysten nykyisiä ja tulevaisuuden suunnitelmia siitä, miten ne aikovat edetä kohti hiilineutraaliutta investoimalla energiatehokkuuteen. Yrityksistä 90 prosenttia aikoo lisätä panostuksiaan seuraavien viiden vuoden aikana ja 52 prosenttia suunnittelee saavuttavansa hiilineutraaliuden samassa ajassa. Koska energiakustannusten kasvu vaikuttaa yhä enemmän kannattavuuteen, se nostaa energiatehokkuuden merkitystä, mutta kustannukset ja seisokit ovat merkittäviä esteitä investoinneille.

ABB toimittaa laajan sähkönjakeluratkaisun ja robottiteknologiaa Wärtsilän uuteen Smart Technology Hubiin13.12.2021 08:27:41 EET | Tiedote

ABB toimittaa laajan sähkönjakeluratkaisun suojareleineen sekä robottiteknologiaa teknologiayhtiö Wärtsilän Vaasan Vaskiluotoon valmistumassa olevaan tutkimus-, tuotekehitys- ja tuotantokeskus Smart Technology Hubiin. Wärtsilän teknologiapartnerina ABB on varmistamassa teknologiakeskuksen luotettavuutta, korkeaa energiatehokkuutta, kestäviä ratkaisuja sekä joustavia ja automatisoituja tuotantoprosesseja.