Kaikilta HSL:n asemilta voi nyt ostaa matkalipun

HSL:n kesän lipunmyyntiautomaattien asennukset on nyt saatu päätökseen.

HSL-alueen 48 asemasta 47:llä on mahdollisuus ostaa lippu myös automaatista.

Kaikilla asemilla on vähintään yksi automaatti Kirkkonummen asemaa lukuun ottamatta. Kirkkonummella lipun voi ostaa aseman läheisyydestä R-kioskilta.

Kesän aikana HSL on asentanut alueelleen 29 uutta kertalippuautomaattia sekä 3 monilippuautomaattia.

Keravan automaatti on VR:n automaatti, josta saa myös HSL:n lippuja. Keravalle ja Kirkkonummelle asennetaan syyskuun aikana monilippuautomaatit, joissa voi ladata matkakortteja ja ostaa lipun joko käteisellä tai kortilla.

”Pahoittelemme asiakkaillemme automaattien viivästymisestä aiheutunutta haittaa. Onneksi asennukset ovat sujuneet heinä-elokuussa suunnitelmien mukaisesti, kun kokoamiseen liittyvät ongelmat saatiin ratkaistua”, ryhmäpäällikkö Risto Vaattovaara HSL:stä sanoo.

Heinäkuun puolivälistä lähtien HSL:n lipunmyyjät ovat paikanneet osaltaan automaattien puutetta myymällä lippuja muun muassa Lentoasemalla ja Päärautatieasemalla. Lipunmyyjät lopettavat nyt työnsä, kun automaattien asennukset ovat valmistuneet. Lentokentällä jatkaa kuitenkin HSL:n ja VR:n yhteinen opastushenkilökunta turistien auttamista lippuautomaattien käytössä.

Tällä hetkellä HSL:n lippuja voi ostaa HSL:n automaattien lisäksi HSL-alueella sijaitsevista VR:n automaateista, R-kioskeista sekä perinteisesti matkakortilla ja HSL:n mobiililippusovelluksella. Mobiilisovelluksen tuotevalikoima laajenee syksyllä vuorokausi- ja lastenlipuilla sekä mobiilikausilipuilla ensi vuoden alussa.

Ryhmäpäällikkö Risto Vaattovaara, HSL, puh. 040 558 3068

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 12.12.201712.12.2017 12:42Tiedote

HSL:n strategia 2017-2021 Hallitus hyväksyi HSL:n toiminnan kehittämistä ohjaavan strategian ja strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan HSL pyrkii varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestaan maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi HSL hakee myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-2 Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelma MAL 2019, lähtökohdat ja tavoitteet jatkosuunnittelulle Hallitus jätti MAL 2019 -suunnitelman jatkosuunnittelun lähtökohdat ja tavoitteet pöydälle. Asiaa käsitellään seuraavassa kokouksessa 23.1.2018. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-3  Maksuliik

HSL:n uusi strategia tähtää erinomaiseen12.12.2017 12:13Tiedote

HSL:n hallitus hyväksyi 12.12. HSL:n uuteen strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan pyrimme varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestamme maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi haemme myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä.