Johnny L

Kaiku-radiomainoskilpailu alkaa tänään - kaupallisen radion 35v-juhlavuoden kilpailuun odotetaan monipuolisia töitä

Jaa
Suomen merkittävin radiomainoskilpailu Kaiku starttaa tänään ja radiomainonnan tekijät voivat ilmoittaa parhaat työnsä mukaan. RadioMedia ry:n järjestämään, jo lähes legendaariseen kilpailuun, voi ilmoittaa töitä 10.12.2019 - 21.1.2020. Voittajat palkitaan juhlavuoden RadioGaalassa 24.4.2020 Helsingin Narinkkatorilla.

Kaupallisen radion 35v-juhlavuotena suomalainen radio ja radiomainonta voivat erinomaisesti. Radioon suunnatut mainospanostukset ovat kasvaneet jo usean vuoden ajan ja radiota käytetään yhä monipuolisemmin myös monikanavaisten kampanjoiden tärkeänä osana. Audion merkitys maailmassa korostuu koko ajan ja radio on siinä merkityksellisessä asemassa.

”Odotamme tämän vuoden Kaiku-radiomainoskilpailuun monimuotoisia ja tuloksekkaita toteutuksia, jotka ovat ihastuttaneet ja hämmästyttäneet kuulijoita vuoden 2019 aikana”, sanoo Stefan Möller, RadioMedian toimitusjohtaja. ”Äänibrändäyksestä ja audion roolista ylipäätään ei ole koskaan puhuttu enemmän kuin nyt ja uskon tämän nosteen myös näkyvän tämän vuoden kilpailussa.”

Vuoden 2019 Kaiku-radiomainoskilpailuun voivat osallistua yksittäiset radiomainokset tai -mainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla 1.12.2018 - 31.12.2019 välisenä aikana.

Kilpailussa on seitsemän kategoriaa, joista kuudessa arvioidaan mainoksen toteutusta eri näkökulmilta (luova suunnittelua, käsikirjoituksen idea sekä tuotanto): Tuote, Palvelut, Paikallinen, Yhteiskunnallinen, Musa & Jingle ja Yrityskuva. Seitsemännessä, Teho-kategoriassa, arvioidaan mainoksen tehokkuutta ja tuloksellisuutta.

”Radio on loistava ponnistuslauta nuorille suunnittelijoille”

Kaiku-kilpailun vuosittain vaihtuva tuomaristo koostuu kokeneista mainonnan ja kulttuurin vaikuttajista. Tämän vuoden kilpailun päätuomariksi on kutsuttu luova johtaja Erkko Mannila, Miltton Creativesta. Tuomariston kokoonpanon voi tarkistaa täältä.

”Vaikka monien mielestä media-alan kilpailuja on vähintäänkin tarpeeksi niin Kaiku-kilpailu on selkeästi ottanut oman roolinsa yhtenä tärkeistä mainoskilpailuista. Olen erittäin iloinen, että saan tänä vuonna toimia tämän hienosti järjestetyn ja radion roolia loistavasti nostavan kilpailun päätuomarina”, Erkko Mannila kommentoi.

Mannilan mukaan radiomainosten sisällöllinen laadukkuus on säilynyt hyvänä viime vuosina toisin kuin monissa muissa mainosmuodoissa. Laatutason nostamiseksi entisestään Mannila toivoo uusia luovia tekijöitä alalle.

”Nuorille suunnittelijoille radio on erinomainen väylä ja ponnahduslauta nousta kärkimainostoimistojen tietoisuuteen. Radiomainonnan kovia tekijöitä on kohtuullisen vähän verrattuna muihin mainosmuotoihin ja radiossa erottumalla pääsee todennäköisesti helpommin ja nopeammin uralla eteenpäin.”

Kaiku-kilpailun shortlista julkistetaan maaliskuussa 2020 ja voittajat palkitaan RadioGaalassa Helsingin Narinkkatorilla 24.4.2020.


Tietoa RadioMediasta:
RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat, kuten RadioGaalan. Vuosi 2018 oli radiomainonnan viides perättäinen ennätysvuosi. Kasvua kertyi 3,5% ja radiomainontaa ostettiin 65,7 miljoonalla eurolla. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,7 miljoonaa suomalaista.
www.radiomedia.fi

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Stefan Möller,
Toimitusjohtaja, RadioMedia ry
stefan.moller@radiomedia.fi, 0400 508 877


Inka Luomanmäki
Projektipäällikkö, RadioMedia ry,
inka.luomanmaki@radiomedia.fi, 040 1657010

Kuvat

Lataa
Vuoden 2019 Kaiku-radiomainoskilpailuun voivat osallistua yksittäiset radiomainokset tai -mainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla 1.12.2018 - 31.12.2019 välisenä aikana.
Vuoden 2019 Kaiku-radiomainoskilpailuun voivat osallistua yksittäiset radiomainokset tai -mainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla 1.12.2018 - 31.12.2019 välisenä aikana.
Lataa
”Äänibrändäyksestä ja audion roolista ylipäätään ei ole koskaan puhuttu enemmän kuin nyt ja uskon tämän nosteen myös näkyvän tämän vuoden Kaiku-kilpailussa”, sanoo Stefan Möller, RadioMedian toimitusjohtaja.
”Äänibrändäyksestä ja audion roolista ylipäätään ei ole koskaan puhuttu enemmän kuin nyt ja uskon tämän nosteen myös näkyvän tämän vuoden Kaiku-kilpailussa”, sanoo Stefan Möller, RadioMedian toimitusjohtaja.
Lataa
Tämän vuoden Kaiku-kilpailun päätuomari Erkko Mannila: ”Nuorille suunnittelijoille radio on erinomainen väylä ja ponnahduslauta nousta kärkimainostoimistojen tietoisuuteen."
Tämän vuoden Kaiku-kilpailun päätuomari Erkko Mannila: ”Nuorille suunnittelijoille radio on erinomainen väylä ja ponnahduslauta nousta kärkimainostoimistojen tietoisuuteen."
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Johnny L
Johnny L
Sampsantie 33
00610 HELSINKI

+358 40 541 2365https://www.johnnyl.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Johnny L

Niko Saarinen on jälleen vuoden radiojuontaja! RadioGaalassa palkittiin viime vuoden parhaat radiotekijät ja -teot12.4.2024 23:31:58 EEST | Tiedote

Suomen parhaat radiojuontajat, -ohjelmat sekä teot ja tekijät palkittiin tänään RadioGaalassa. Kaikkien aikojen suosituimmassa yleisöäänestyksessä NRJ:n aamushow oli voitokas: juontaja Niko Saarinen palkittiin vuoden valtakunnallisena radiojuontajana, ja NRJ Aamu vuoden radio-ohjelmana. Ammattilaispuolen Vuoden radio -pystit ojennettiin tänä vuonna Radio Pookille ja Radio Porille.

Teknologiayhtiö Jollan entinen johto ostaa Jolla Oy:n liiketoiminnan27.11.2023 15:00:05 EET | Tiedote

Käyttöjärjestelmiin ja autoalan ohjelmistoihin erikoistuneen Jolla Oy:n koko liiketoiminta ja henkilöstö siirtyy uuteen yhtiöön, kun yhtiön entinen johto ostaa Jollan liiketoiminnan. Jollan omistusrakenteessa olevasta venäläisomistuksesta tuli Ukrainan sodan myötä välitön ongelma henkilöstölle ja asiakkaille, mikä ajoi yhtiön lopulta keväällä 2023 yrityssaneeraukseen. Asia saatiin ratkaistua Pirkanmaan käräjäoikeuden 24.11.2023 vahvistettua yrityssaneerausohjelman, joka velvoittaa yhtiön myymään sen liiketoiminnan kokonaisuudessaan toiseen yhtiöön.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye