Johnny L

Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix Taksi Helsingin ”Stadin kadut kertovat” -sarjalle

Jaa

Suomen merkittävimmän radiomainoskilpailun, Kaikun, voittajat julkistettiin tänään RadioMedia ry:n järjestämässä virtuaaligaalassa. Yhteensä 139 kisaan ilmoitetusta työstä palkittiin voittajat seitsemässä eri kategoriassa. Kilpailun Grand Prix -palkinto meni Taksi Helsingin ”Stadin kadut kertovat”-mainossarjalle.

Taksi Helsingin Grand Prix -työ yhdisti historiantuntemuksen loistavalla tavalla taksibisnekseen.
Taksi Helsingin Grand Prix -työ yhdisti historiantuntemuksen loistavalla tavalla taksibisnekseen.

Vuosi 2019 oli kuudes perättäinen vuosi, jolloin radion mainosmyynti kasvoi suhteessa edellisvuoteen. Tämä näkyi vahvasti kilpailuun ilmoitettujen töiden määrässä ja laadussa. Shortlistalle valikoitui runsaasti hyvätasoisia töitä, joista voittajat valikoituivat tiukan tuomaroinnin tuloksena.  

"Näissähän ei ole koskaan kauheasti oikoteitä, voittajat on aina tehty rakkaudella ja pieteetillä”, kommentoi kilpailun päätuomari, luova johtaja Erkko Mannila, Miltton Creativesta. ”Voittajatöissä on haettu, ja lopulta keksitty, ainutlaatuinen idea, jota on muhitettu sen verran, että ajatus on tullut kirkkaaksi. Sitten se on toteutettu vaivaa nähden ja epäilemättä kokeilujenkin kautta."

Taksi Helsinki nappasi jälleen Grand Prix -palkinnon

Taksi Helsingillä oli useita töitä Kaikun shortlistalla, ja tarkan tuomariston analysoinnin perusteella Grand Prix -palkinnon ansaitsi ”Stadin kadut kertovat” -mainossarja. Kyseinen mainos voitti myös paikallisen radiomainoksen sarjan.

Tuomariston perusteluissa ”Stadin kadut kertovat” oli selkeästi kunnianhimoisin toteutus tämän vuoden kilpailussa: ”Käsikirjoituksessa ja toteutuksessa äänimaisemineen oli nähty paljon vaivaa, mikä näkyi lopputuloksessa. Paikallisuutta ja historiantuntemusta henkivä pitkäikäinen konsepti yhdistyi loistavalla tavalla taksibisnekseen”.

Radiomainoskategorioiden voittajien lisäksi KaikuGaalassa palkittiin vuoden tuotantoyhtiönä jo yhdeksännen kerran peräkkäin Miracle Sound, vuoden mainostoimiston tittelin sai neljännen kerran peräkkäin Folk ja vuoden mediatoimiston palkinnon vastaanotti ensimmäistä kertaa MediaCom.

KaikuGaalassa jaettiin myös Kultainen Mikki -elämäntyöpalkinnot teatteri- ja ääninäyttelijä Juhani Rajalinille sekä laulaja ja ääninäyttelijä Jari Karjalaiselle.

Kaiku-radiomainoskilpailun voittajat eri kategorioissa:

Yhteiskunnallinen:
Todista ikäsi, Alko
Tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Mainostoimisto: TBWA\Helsinki

Paikallinen:
Stadin kadut kertovat, Taksi Helsinki
Tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Mainostoimisto: Folk Finland
Mediatoimisto: MediaCom

Musa & jingle:
Minä soitan Helenille, Helen
Tuotantoyhtiö: Vild/Studio Kekkonen
Mainostoimisto: Ivalo Creative Agency
Mediatoimisto: Dagmar

Tuotteet:
Vaihtokauppa / Lidlin luomukaurasydän, Lidl Suomi
Tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Mainostoimisto: Folk Finland
Mediatoimisto: Virta Helsinki

Palvelut:
Turvattomuudesta turvaan, Taksi Helsinki
Tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Mainostoimisto: Folk Finland
Mediatoimisto: MediaCom

Yrityskuva:
Turvattomuudesta turvaan, Taksi Helsinki
Tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Mainostoimisto: Folk Finland
Mediatoimisto: MediaCom

Teho:
Hei Liisa, Lumo-kodit / Kojamo Oy
Tuotantoyhtiö: Humina
Mainostoimisto: Bob the Robot
Mediatoimisto: ToinenPHD

Grand Prix:
Stadin kadut kertovat, Taksi Helsinki
Tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Mainostoimisto: Folk Finland
Mediatoimisto: MediaCom

Vuoden tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Vuoden mainostoimisto: Folk Finland
Vuoden mediatoimisto: MediaCom 

Vuoden 2019 Kaiku-radiomainoskilpailun tuomaristo:

Päätuomari: Erkko Mannila, creative director, Miltton Creative
Netti Genberg, creative, N2
Juuso Helander, senior creative, Wörks
Renny Järvinen, head of sound production, Nelonen Media
Annukka Puttonen, creative director, McCann Helsinki
Olli-Eemeli Hongisto, creative copywriter, SEK
Jenni Kanerva, senior copywriter, Sherpa
Kaija Rossi, client group director, BOB the Robot
Martta Kallio, senior copywriter, TBWA\Helsinki
Mikko Vartiainen, strategi, Redland
Kim Wirtanen, CEO, Kiwi Sounds & sound producer, Bauer Media
Erkka Jaakkola, commercial director, Bauer Media
Kasper Kahila, head of radio, Sanoma Media Finland

Lisää tietoa voittajista sekä töiden äänitiedostot löytyvät osoitteesta https://kaikukilpailu.fi.

Tietoa RadioMediasta:  
RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat, kuten RadioGaalan ja Kaiku-radiomainoskilpailun. Vuosi 2019 oli radiomainonnan kuudes perättäinen ennätysvuosi. Kasvua kertyi 6,1% ja radiomainontaa ostettiin 69,74 miljoonalla eurolla. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain noin 3,5 miljoonaa suomalaista.  
www.radiomedia.fi  

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja antavat:

Stefan Möller, Toimitusjohtaja, RadioMedia ry
stefan.moller@radiomedia.fi, 0400 508 877

Inka Luomanmäki
Projektipäällikkö, RadioMedia ry,
inka.luomanmaki@radiomedia.fi, 040 1657010

Kuvat

Taksi Helsingin Grand Prix -työ yhdisti historiantuntemuksen loistavalla tavalla taksibisnekseen.
Taksi Helsingin Grand Prix -työ yhdisti historiantuntemuksen loistavalla tavalla taksibisnekseen.
Lataa
Kaiku-kilpailun voittajat vastaanottavat tänä vuonna lanseeratun  Mikki-palkinnon.
Kaiku-kilpailun voittajat vastaanottavat tänä vuonna lanseeratun Mikki-palkinnon.
Lataa
KaikuGaalassa jaettiin myös Kultainen Mikki -elämäntyöpalkinnot teatteri- ja ääninäyttelijä Juhani Rajalinille sekä laulaja ja ääninäyttelijä Jari Karjalaiselle.
KaikuGaalassa jaettiin myös Kultainen Mikki -elämäntyöpalkinnot teatteri- ja ääninäyttelijä Juhani Rajalinille sekä laulaja ja ääninäyttelijä Jari Karjalaiselle.
Lataa
RadioMedian tj Stefan Möllerin juontama KaikuGaala järjestettiin virtuaalisesti 22.10.2020.
RadioMedian tj Stefan Möllerin juontama KaikuGaala järjestettiin virtuaalisesti 22.10.2020.
Lataa
"Näissähän ei ole koskaan kauheasti oikoteitä, voittajat on aina tehty rakkaudella ja pieteetillä”, kommentoi kilpailun päätuomari, luova johtaja Erkko Mannila, Miltton Creativesta.
"Näissähän ei ole koskaan kauheasti oikoteitä, voittajat on aina tehty rakkaudella ja pieteetillä”, kommentoi kilpailun päätuomari, luova johtaja Erkko Mannila, Miltton Creativesta.
Lataa
Kaiku-kilpailuun lähetettiin yhteensä 139 työtä ja palkinnot jaettiin 7 eri kategoriassa.
Kaiku-kilpailuun lähetettiin yhteensä 139 työtä ja palkinnot jaettiin 7 eri kategoriassa.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Johnny L
Johnny L
Sampsantie 33
00610 HELSINKI

+358 40 541 2365https://www.johnnyl.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Johnny L

Equinixin vuosittainen markkinakatsaus paljastaa miten koroviruspandemia vauhdittaa digitaalistumista13.10.2020 11:00:08 EESTTiedote

Maailman suurin datakeskusyhtiö Equinix julkaisi tänään vuosittaisen Global Interconnection Index (GXI) -markkinakatsauksensa, joka osoittaa miten koronaviruspandemia on vaikuttanut dramaattisesti yritysten seuraavien kolmen vuoden digitalisoitumissuunnitelmiin. Sarjassaan neljännestä GXI-katsauksesta selviää muun muassa, että digitaalisten palveluiden tarjoajat telekommunikaatio-, pilvipalvelu-, ja digitaalisten sisältöjen aloilla ennustavat suorien, julkisen internetin ohittavien datayhteyksien viisinkertaistuvan vuosien 2019 ja 2023 välillä. Kasvuun vaikuttaa muun muassa yritysten kasvaneet tarpeet verkon reuna-alueilla.

RadioGaala palkitsi yleisön radiosuosikit, alan parhaat tekijät ja J. Karjalaisen - katso kaikki voittajat5.6.2020 19:32:23 EESTTiedote

Kaupallisen radion 35v-juhlavuoden RadioGaala järjestettiin historiallisesti nettilähetyksenä. Tänään jaettiin sekä radioalan ammattilaisten RadioAwards-palkinnot että yleisön viime vuoden radiosuosikit, joissa tutut nimet pitivät pintansa - Jaajo Linnonmaa valittiin vuoden radiojuontajaksi jo yhdeksännen kerran ja Aamulypsyn vuodesta 2014 alkanut voittoputki jatkui. J. Karjalaisen vuonna 1988 ilmestynyt kappale Hän sai palkinnon kaupallisen radion soitetuimmasta kappaleesta.

Kysely: suomalaiset aikovat viettää lomansa kotimaassa, liikkua autolla ja syödä ravintoloissa19.5.2020 07:10:38 EESTTiedote

Tuoreen kyselyn mukaan koronaviruspandemian aiheuttama poikkeustila muuttaa lähes kaikkien kesälomia: 83 % suomalaisista kertoo, että korona-aika on vaikuttanut kesälomasuunnitelmiin. Valtaosa (76 % kyllä, 15 % ehkä) aikoo edelleen pitää lomaa kesällä, pääasiassa autolla kotimaassa liikkuen. Medioiden käyttö lisääntyy kaikissa ikäryhmissä kesällä. Tiedot käyvät ilmi kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedian teetättämästä tutkimuksesta, jossa haastateltiin tuhatta 15-69-vuotiasta suomalaista toukokuussa 2020.

Kaupallinen radio täyttää 35 vuotta haastavissa olosuhteissa - uutta tutkimustietoa suomalaisten mediatottumuksista korona-aikana27.4.2020 08:00:05 EESTTiedote

Suomalainen kaupallinen radio saavuttaa nuorekkaan, mutta silti jo elämänkokemusta omaavan 35 vuoden iän tänään huhtikuun 27. päivänä 2020. Vuosikymmenten aikana kaupallinen radio on kasvanut, kypsynyt ja ollut aina ihmisille läsnä niin hyvässä kuin pahassa. Radio on nyt kiinteä osa laajempaa audion suosion nousua ja kaupallisesti ala on kasvanut viimeiset kuusi vuotta. Poikkeustilassa radio on ihmisten ystävä ja arjen rytmittäjä, jota kuunnellaan paljon: RadioMedian tuoreen kyselyn mukaan 62 % suomalaisista on lisännyt medioiden käyttöään poikkeusaikana.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme