Kaisu-Maria Toiskallio Otavan lasten-ja nuortenkirjapäälliköksi

Kustannusosakeyhtiö Otavan lasten- ja nuortenkirjapäälliköksi on 1.1.2018 alkaen nimitetty FM Kaisu-Maria Toiskallio. Osaston nykyinen päällikkö Emma Alftan siirtyy yksityisyrittäjäksi.

Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kaisu-Maria Toiskallio aloitti Otavassa vuonna 2012. Sitä ennen hän ontyöskennellyt mm. Akateemisessa Kirjakaupassa ja Gummeruksella.

”Olen superonnellinen ja innoissani! Minulle on unelmien täyttymys päästä työskentelemään Suomen parhaiden lasten- ja nuortenkirjailijoiden ja kustantamisen huipputiimin kanssa”, sanoo Kaisu-Maria Toiskallio.

”Tästä vuodesta on tulossa Otavalle kaikkien aikojen kirjavuosi. Lasten- ja nuortenkirjojemme suosio on huikeassa kasvussa. Olemme valtavan iloisia tekijöidemme menestyksestä. Kaisu-Maria on intohimoinen kirjallisuuden ammattilainen ja olemme onnellisia saadessamme hänet lasten- ja nuortenkirja-tiimimme vetäjäksi”, sanoo yleisen kirjallisuuden kustannusjohtaja Minna Castrén.

Emma Alftan jatkaa Otavassa kevään ajan ja perehdyttää seuraajansa sekä osallistuu erikseen sovittaviin projekteihin.

Kaisu-Maria Toiskallionja Emma Alftanin esimiehenä toimii kustannusjohtaja Minna Castrén.

Lisätietoja:

Minna Castrén, kustannusjohtaja

minna.castren@otava.fi

Kaisu-Maria Toiskallio, lasten- ja nuortenkirjapäällikkö 1.1.2018 alkaen

kaisu-maria.toiskallio@otava.fi

Kustannusosakeyhtiö Otava on johtava yleisen kirjallisuuden ja oppimateriaalien kustantaja Suomessa. Olemme osa Otava-konsernia, jonka liiketoiminta-alueita ovat kirjat, kauppa, lehdet ja uudet liiketoiminnot.

Pajtim Statovci ensimmäisenä suomalaiskirjailijana maailman arvostetuimpia kirjailijoita edustavaan Wylie-kirjallisuusagentuuriin13.8.2018 13:00Tiedote

Kirjailija Pajtim Statovcin (s. 1990) tuotannon kansainvälisestä edustuksesta vastaa jatkossa useita kirjallisuuden nobelisteja, kuten Orhan Pamukia, Mo Yania, Bob Dylania ja José Saramagoa, edustava The Wylie Agency -kirjallisuusagentuuri. Wylie edustaa satoja 1900- ja 2000-lukujen merkittävimpiä kirjailijoita. New Yorkissa ja Lontoossa toimivan agentuurin kirjailijoihin kuuluvat lisäksi mm. Chimamanda Adichie, Milan Kundera, Salman Rushdie, Karl Ove Knausgård, Linn Ullman ja Ali Smith sekä hiljattain edesmennyt Philip Roth. ”Aloitan yhteistyön Wylie Agencyn kanssa suurella ilolla ja mielenkiinnolla. Olen otettu heidän kiinnostuksestaan kirjojani kohtaan. Yhä useampaa suomalaista kirjailijaa edustaa ulkomainen agentti siksi, että Suomessa agentuuritoimintaa on vielä varsin vähän”, Statovci kommentoi sopimusta. Pajtim Statovci on yksi Suomen kansainvälisesti menestyneimpiä kirjailijoita. Statovcin esikoisromaani Kissani Jugoslavia nousi kansainväliseksi arvostelumenestykseksi, ja siitä

Taavi Soininvaaran Ratamo-kirjoista vakoilutrillerisarja – uusi dekkari ilmestyy 10.8.8.8.2018 13:47Tiedote

Jännityskirjailija Taavi Soininvaaran Ratamo-dekkareiden nimeä kantava Ratamo-vakoilutrillerisarja nähdään syksyllä MTV:n suoratoistopalvelu C Moren alkuperäissarjana. Sarja pohjautuu Arto Ratamo -kirjojen maailmaan ja hahmoihin. Ratamo on toiminnantäyteinen, merkittävä kansainvälisen tason tuotanto, jota ei ole tällaisessa mittakaavassa aikaisemmin MTV:n draamahistoriassa nähty. Sarjan tapahtumat käynnistyvät, kun Supo saa tutkittavakseen äärimmäisen tulenaran jutun, johon näyttää sotkeutuneen myös Suomen pääministeri. Ratamo-sarjaa tähdittävät muun muassa Samuli Vauramo, Saara Kotkaniemi ja Jukka Puotila. Taavi Soininvaaran Ratamo-kirjasarjan uusin dekkari, Darwinin seitti, ilmestyy 10. elokuuta. Darwinin seitti on Ratamo-sarjan neljästoista osa. Kirjasarjan ensimmäinen osa, Ebola-Helsinki, ilmestyi vuonna 2000. Hyytävässä trillerissä vuosikymmenien ajan kudottu verkko kiristyy ja uhkaa Suomea ja koko länttä. Suomalaisen huippukirurgin potilaana oleva IMF:n irlantilainen johtaja hour