Kajaanin keskustan Alko uudistuu

Kajaanin keskustan Alko uudistuu, ja myymälä on kiinni 10.—22.4. Uudistunut myymälä avataan perjantaina 23.4. klo 9.

Kajaanin keskustan Alko Citymarketin yhteydessä uudistuu ja on kiinni 10.—22. huhtikuuta. Myymälä avataan uudistuneena perjantaina 23. huhtikuuta klo 9. Lähin Alko palvelee Prisman yhteydessä (Veturitie 1).

Myymäläuudistusten tavoitteena on lisätä myymälöiden viihtyisyyttä ja selkeyttä sekä helpottaa asiakkaiden asiointia. Myymäläuudistuksissa panostetaan myös neliötehokkuuteen.

”Myymälämme avautuu kooltaan hieman aiempaa pienempänä, mutta saamme neliöt tehokäyttöön.Näin varmistamme puitteet maailmanluokan palvelulle ja toimivan työympäristön henkilöstöllemme. Tänä vuonna suunnittelemme remontoivamme valtakunnallisesti yli 30 myymälää, ja nyt on Kajaanin keskustan vuoro uudistua. Viime vuonna toteutetuissa myymäläuudistuksissa neliöt pienentyivät kokonaisuudessaan 24 prosenttia,” kertoo aluepäällikkö Kaija-Leena Kerkelä.

”Verkkokauppamme tuo Alkon koko valikoiman tasapuolisesti asiakkaidemme käyttöön. Vuonna 2020 Alkon verkkokauppaostokset kasvoivat Kainuussa noin 60 prosenttia. Myymäläkonseptissamme toteutuvatkin niin monikanavaisuus kuin asiantunteva ja henkilökohtainen palvelu,” Kerkelä sanoo.

Myymälässä 900 tuotetta, koko valikoima verkkokaupassa

Kajaanin keskustan myymälän valikoima koostuu noin 900 tuotteesta, joista viinejä on 500, panimotuotteita 100, väkeviä 275 ja alkoholittomia juomia 25.

”Myymälässämme panostamme entistä selkeämpiin tuotteiden esillepanoihin. Valikoimaan kuuluvat edelleen Alkon suosituimmat nimikkeet eri tuoteryhmistä. Pystymme myös täydentämään valikoimaa asiakkaiden Alko-toiveilla,” palvelupäällikkö Minna Rautiainen kertoo.

Koko valikoiman tuotteet ovat tilattavissa mihin tahansa myymälään tai noutopisteeseen Alkon verkkokaupasta muutaman päivän toimitusajalla. Myymälään toimitus on maksuton.

Vastuullisuus yhä tärkeämpi valinnan peruste

”Ihmiset ovat yhä huolestuneempia kulutustottumustensa vaikutuksista niin omaan terveyteen kuin ympäristöön ja ilmastoon. Asiakkaita kiinnostavat makujen lisäksi tuotteiden alkuperä ja eettisyys,” on Rautiainen huomannut.

”Ympäristöystävälliset tuotteet kasvattavat suosiotaan ja tavoitteenamme on tehdä asiakkaiden vastuullisemmat valinnat helpommaksi. Juomien Vihreä valinta -merkintä kertoo juoman tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen. Näitä merkinnän saaneita tuotteita on Alkon valikoimasta jo noin kolmasosa. Tuorein merkintä on Hiilineutraali-symboli, jolla merkitään tuotteet, joiden päästöjä on todennetusti vähennetty ja jäljelle jäävät päästöt on kompensoitu.”

Lisätiedot:

Pohjois-Suomen aluepäällikkö Kaija-Leena Kerkelä, p 040 570 2498, kaija-leena.kerkela@alko.fi

viestintäpäällikkö Varpu Göös
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuosittain meillä asioi reilut 54 miljoonaa asiakasta. Vuonna 2019 Alkon liikevaihto oli 1,14 miljardia euroa.