Kaksi Storytel Original -äänikirjasarjaa saa jatkoa: Aapelinkatu 8 päätyy otsikoihin ja Hannele Martti jälleen hengenvaaraan

Storytel julkaisee toisen kauden Aki Ryynäsen jännitystä ja romantiikkaa yhdistelevästä #Secondhand-sarjasta sekä Elina Pullin hauskasta lastensarjasta Aapelinkatu 8.

Aki Ryynäsen #Secondhand esitteli viime keväänä kuuntelijoille ylipainon ja ikisinkkuutensa kanssa tuskailevan Hannele Martin, joka ajautui tutkimaan murhamysteeriä. Nyt julkaistun toisen kauden alussa Hannele on Ryynäsen mukaan päässyt eroon menneisyytensä painolastista ja jopa hyväksynyt itsensä kaikkine vikoineen.

– Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että hän osaisi toimia yhtään sen fiksummin kuin ennenkään, vaan hän ajautuu entistä suuremmalla itsevarmuudella ongelmiin – ja tietenkin myös hengenvaaraan, Ryynänen kuvailee.

Sarja yhdistelee hauskasti ja jännittävästi romanttista komediaa nordic noir -tyyliseen dekkariin. Tälläkin kertaa liikutaan Pohjois-Karjalan maisemissa Lieksassa. Kimmokkeen tarinalle antoi kirjailijan pohdinta siitä, voisiko musiikin avulla ratkaista murhan.

Elina Pullin lastensarjan Aapelinkatu 8 ensimmäinen kausi puolestaan ilmestyi viime syksynä, ja tarina saa jatkoa tänään 31. toukokuuta. Etenkin eskarilaisille ja alakouluikäisille sopiva hauska sarja kertoo kerrostalon lasten seikkailuista. Tällä kertaa Aapelinkatu 8 päätyy uutisotsikoihin, kun Apin ja Miikka Maastojalan salaisuus paljastuu. Kaudella vilisee kissoja ja muita eläimiä.

– Aapelikatu kasin kaveriporukassa mietitään myös sitä, mitä aikuisille pitää kertoa ja mitä ei. Ratkaisu löytyy yhdessä ja lopulta kaikilla on kivaa, vaikkakin aika jännittävää, Pulli sanoo.

Molemmissa sarjoissa on kymmenen jaksoa per kausi. #Secondhandin jaksot ovat noin tunnin mittaisia. Sarjan molemmat kaudet ovat nyt kuunneltavissa Storytelissä, ja ne lukee näyttelijä Susa Saukko.

Aapelinkatu 8 -sarjan kukin jakso kestää noin vartin, ja sarjan lukijaksi palaa ensimmäiseltä kaudelta tuttu näyttelijä Paavo Kerosuo. Elina Pulli juhlistaa uutta kautta järjestämällä julkaisutilaisuuden Espoossa Ison Omenan kirjastossa tiistaina 4.6. kello 17–18, tervetuloa!

Myös sarjojen molempien kausien e-kirjat julkaistaan pian Storytelissä.

Storytel Original -äänikirjasarjat on kirjoitettu suoraan kuunneltaviksi. Suomen Storytel julkaisee kotimaisia ja käännettyjä Storytel Original -äänikirjasarjoja niin aikuisille kuin lapsille sekä podcasteja. Sarjat ovat kuunneltavissa vain Storytel-kirjapalvelussa.

Lisätietoa ja lehdistökuuntelut:
Kustannustoimittaja Meri Liukkonen
meri.liukkonen@storytel.com

#Secondhand, kausi 2
Aapelinkatu 8, kausi 2

Storytel on Pohjois-Euroopan johtava äänikirjapalvelu, jonka valikoimasta löytyy yli 150 000 ääni- ja e-kirjaa. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin tahansa. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä jo 16 eri maassa.

Storytel ostaa yhden Suomen suurimmista kustantamoista 17.9.2019 14:30:12 EESTTiedote

Pohjois-Euroopan johtava äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalvelu Storytel AB (”Storytel”) ostaa Suomen kolmanneksi suurimman kustantamon, Gummerus Kustannus Oy:n (”Gummerus Kustannus”). Gummerus Kustannus julkaisee bestseller-kirjailijoita, kuten Minna Rytisalo, Matti Rönkä, Pauliina Rauhala, Sisko Savonlahti, Camilla Grebe ja Jojo Moyes. Yrityskaupan myötä Storytel vahvistaa merkittävästi asemaansa sekä jakelijana että kustantajana suomalaisilla kirja- ja suoratoistomarkkinoilla.