Kaksoisvoitto Naantaliin Luonto matkailussa –kilpailussa

Arktiset Aromit ry:n ja Suomussalmen kunnan yhteistyössä järjestämän Luonto matkailussa –kilpailun voittajat julkistettiin lauantaina matkamessuilla. Yhteistyössä kilpailun organisoinnissa oli myös Suomen Matkailuorganisaatioiden yhdistys - Suoma ry. Kilpailuun osallistui hyvin monipuolisesti ehdotuksia eri puolelta Suomea ja eri teemoista.

Kaksoisvoitto Naantaliin

Yrityssarjan jo olemassa olevan tuotteen sarjassa voittoon kiri Naantalista Kultaranta Resort Outdoor – TULI –tuotteella. Yrityssarjan konseptointivaiheessa olevan tuotteen sarjan ykkönen oli Turun saaristossa sijaitseva Herrankukkaro Oy ehdotuksella Mertemme salaiset herkut -villikalojen matka merestä lautaselle. Yrityssarjan ideatason voiton otti Rahula Ranch Mikkelistä kuusenkerkän keruuretkellään.

Olemme erittäin ylpeitä alueellamme viriävistä ideoista ja uusista palveluista, joilla houkuttelemme uusia matkailijoita ja tarjoamme jotain uutta jo Naantalin tunteville kanta-asiakkaillemme, iloitsee Visit Naantalin toimitusjohtaja Tarja Rautiainen.

Avoimessa sarjassa jo olemassa olevan tuotteen sarja voittaja oli Tuusulanjärven Matkailu ry:n ehdotus Luontoretki Pikku-Kolille Uudeltamaalta. Ideatason sarjan voitti Jari Paasovaaran PureKainuu.com Hossasta. Yleisöäänestyksessä voiton nappasi kilpasarjassakin pärjännyt Herrankukkaro Oy.

Kilpailun tavoitteena oli nostaa esiin nykyistä monipuolisemmin luonnon ja luonnontuotteiden mahdollisuuksia myös matkailussa. Kilpailuehdotuksia tullaan esittelemään keväällä ilmestyvässä Luonnosta sinulle –verkkojulkaisussa.

Herrankukkaron tuotteesta

Karioskari Kangas

Kultaranta Resortin tuotteesta

Tuomo Ranki

Visit Naantalista

Tarja Rautiainen, tarja.rautiainen@visitnaantali.com

Kuka heitetään mereen tänä vuonna ja saa kylmän kylvyn?19.7.2019 13:38:34 EESTKutsu

Naantali valmistautuu jälleen Valtakunnan Virallisen Unikeonpäivän ™ viettoon. Suomen ja Valtakunnan Virallinen Unikeko ™ 2019 heitetään mereen perinteitä noudattaen lauantaina 27.7.2019 klo 7.00 Naantalin vanhassa kaupungissa. Tervetuloa seuraamaan tuoreen Unikeon mereen heittämistä sekä sen jälkeen nauttimaan aamiaista Wanhan Kaivohuoneen terassille. Tuore Unikeko 2019 liittyy aamiaiselle noin klo 7.30. Unikeonpäivän vietto aloitetaan jo pe 26.7. jolloin markkinat avautuvat klo 15 ja klo 17 alkaen tanssitaan Kirkkopuistossa Sekahaku ry:n ja Semitesin johdolla. Kirkkopuistossa on tuttuun tapaan ohjelmaa non-stop la 27.7. ja päivä huipentuu Unikekokonserttiin, jossa Kimmo Blomin ja Miracle Bandin Queen Show. Liitteenä päivän ohjelma, Unikeon perinne ja Unikeot kautta aikojen Naantalissa. Unikeonpäivän lisätiedot, ilmoittautuminen aamiaiselle sekä Unikeon yksittäiset haastatteluajat: Tarja Rautiainen, p. 040 747 8847 Ystävällisin Unikekoterveisin Tarja Rautiainen

Smaku Tour rantautuu Naantaliin - herkullinen päätapahtuma 15.6.2019 Kaivohuoneella!6.6.2019 15:00:00 EESTTiedote

Jo kolmena kesänä Porvoossa toteutettu, huippusuosion saanut ruokatapahtuma Smaku saapuu kesäkuussa Naantaliin. Smakun aikana 6.-14.6.2019 on mahdollisuus kierrellä maistelemassa ravintoloiden ja kahviloiden smakuannoksia 7 euron hintaan. Jokainen ravintola toteuttaa Smakua varten maisteluversion vähintään yhdestä alku-, pää- tai jälkiruoka-annoksesta. Tervetuloa kiertelemään Naantalin sataman alueen ravintoloissa yhdessä herkutellen!

Missejä, meripelastusta ja Samuli Edelmann21.5.2019 12:15:35 EESTTiedote

Ohjusvene Naantaliin messuvierailla on mahdollisuus tutustua kaikkina kolmena messupäivänä rajattuina kellonaikoina. Messujen ohjelmalavalla nähdään jälleen Fashion Teamin muotinäytöksiä ja messujen päätteeksi kruunataan Miss Model of the World -osakilpailun voittaja. Messujen avajaisia vietetään perjantaina klo 16.00, jolloin messut avaa kansanedustaja Vilhelm Junnila. Messujen avauspäivää juhlistetaan klo 22.30 flyboard-taituri Vadim Nekhaevin led-valonäytöksellä.