Kaksoisvoitto Naantaliin Luonto matkailussa –kilpailussa

Arktiset Aromit ry:n ja Suomussalmen kunnan yhteistyössä järjestämän Luonto matkailussa –kilpailun voittajat julkistettiin lauantaina matkamessuilla. Yhteistyössä kilpailun organisoinnissa oli myös Suomen Matkailuorganisaatioiden yhdistys - Suoma ry. Kilpailuun osallistui hyvin monipuolisesti ehdotuksia eri puolelta Suomea ja eri teemoista.

Kaksoisvoitto Naantaliin

Yrityssarjan jo olemassa olevan tuotteen sarjassa voittoon kiri Naantalista Kultaranta Resort Outdoor – TULI –tuotteella. Yrityssarjan konseptointivaiheessa olevan tuotteen sarjan ykkönen oli Turun saaristossa sijaitseva Herrankukkaro Oy ehdotuksella Mertemme salaiset herkut -villikalojen matka merestä lautaselle. Yrityssarjan ideatason voiton otti Rahula Ranch Mikkelistä kuusenkerkän keruuretkellään.

Olemme erittäin ylpeitä alueellamme viriävistä ideoista ja uusista palveluista, joilla houkuttelemme uusia matkailijoita ja tarjoamme jotain uutta jo Naantalin tunteville kanta-asiakkaillemme, iloitsee Visit Naantalin toimitusjohtaja Tarja Rautiainen.

Avoimessa sarjassa jo olemassa olevan tuotteen sarja voittaja oli Tuusulanjärven Matkailu ry:n ehdotus Luontoretki Pikku-Kolille Uudeltamaalta. Ideatason sarjan voitti Jari Paasovaaran PureKainuu.com Hossasta. Yleisöäänestyksessä voiton nappasi kilpasarjassakin pärjännyt Herrankukkaro Oy.

Kilpailun tavoitteena oli nostaa esiin nykyistä monipuolisemmin luonnon ja luonnontuotteiden mahdollisuuksia myös matkailussa. Kilpailuehdotuksia tullaan esittelemään keväällä ilmestyvässä Luonnosta sinulle –verkkojulkaisussa.

Herrankukkaron tuotteesta

Karioskari Kangas

Kultaranta Resortin tuotteesta

Tuomo Ranki

Visit Naantalista

Tarja Rautiainen, tarja.rautiainen@visitnaantali.com

ARTESAANIRUOAN SM-KILPAILUT RASEKOSSA SYKSYLLÄ 2020, MATHANTVERK FM VID RASEKO HÖSTEN 202020.5.2020 10:20:50 EESTTiedote

Raseko Raision seudun koulutuskuntayhtymä järjestää yhteistyössä Suomen artesaaniruoka ry:n kanssa artesaaniruoan SM-kilpailut ja seminaarikokonaisuuden 14. – 16.10.2020 Raisiossa Rasekon kampusalueella. Kilpailut järjestetään viidettä kertaa. Tänä vuonna erityisteemana on saariston ruokamatkailu. Artesaaniruoka SM-kilpailun ohessa on luvassa mm. mielenkiintoisia ruoka-aiheisia seminaareja, Lähiruokamarkkinat, uutuustuotteiden maistatuksia ja kohtaamisia ruoasta kiinnostuneiden kanssa.

Ennätysmäärä yrityksiä Team Rynkebyn mukana tukemassa vakavasti sairaita lapsia – Suomen Team Rynkeby – God Morgon polkee heinäkuussa Pariisiin jo kahdeksatta kertaa24.2.2020 08:48:00 EETTiedote

Eurooppalaiset Team Rynkeby –hyväntekeväisyysjoukkueet onnistuivat jälleen tekemään varainkeruuennätyksen vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Kaikkiaan 1 541 yrityksen ja yhteisön logot painetaan Team Rynkeby -joukkueiden ajoasuihin merkiksi tuestaan vakavasti sairaille lapsille. Joukkueita on yhteensä 57, mukana ovat kaikki pohjoismaat sekä Saksa ja Sveitsi.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa19.11.2019 08:11:00 EETTiedote

Lasten ja nuorten kirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä toteutettiin nyt jo neljännen kerran Naantalissa 14.-16.11.2019. Festivaaliin sisältyi toistakymmentä ohjelmanumeroa, joissa tunnetut lasten- ja nuortenkirjailijat tapasivat lukijoitaan, kertoivat kirjojensa taustoista ja työstään ammattikirjailijoina. Festivaalilla järjestettiin myös sanataiteen ohjaajien toimesta sadutusta, kirjoittamista ja tarinankerrontaa harjoittavia työpajoja lapsille sekä nähtiin teatteriesityksiä.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa29.10.2019 08:13:00 EETTiedote