Espoon kaupunki - Esbo stad

Kalajärven palvelutori aloitti ja kutsuu asukkaat kahville

Jaa

Kalajärven palvelutori aloitti toimintansa virallisesti 2.1.2020. Äkkiseltään vanha kävijä ei välttämättä huomaa, mikä muuttui. Taustalla on tehty paljon valmistelutyötä, ja pian palvelutorilaisuus alkaa näkyä niin palvelukulttuurissa kuin opasteissa. Vuoden ensimmäinen kaikille avoin asukastapaaminen järjestetään 22.1.2020.

Osa uuden Kalajärven palvelutorin opasteista uusitaan. Palvelukoordinaattori Päivi Peltomaa otti opastepaikoista mittoja keskiviikkoaamuna. (Kuva: Espoon kaupunki/Katariina Hannukainen)
Osa uuden Kalajärven palvelutorin opasteista uusitaan. Palvelukoordinaattori Päivi Peltomaa otti opastepaikoista mittoja keskiviikkoaamuna. (Kuva: Espoon kaupunki/Katariina Hannukainen)

Espoon kaupunki teki elokuussa päätöksen kaksivuotisesta palvelutorikokeilusta Kalajärvellä. Syksy omistettiin henkilökunnan koulutuksille ja työpajoille.

”Olemme pohtineet ja keskustelleet, mikä palvelutori oikein on, mitä yhteinen asiakas tarkoittaa ja miten asiakas tulee saamaan yhä sujuvammin palveluja saman katon alta. Innostusta on ilmassa!” kertoo palvelukoordinaattori Päivi Peltomaa.

Palvelutori on ennen kaikkea yhteistä tekemistä, mikä tarkoittaa muutos lähinnä palvelukulttuurissa ja -tavassa. Se, mitä halutaan muuttaa ja toteuttaa, tehdään yhdessä.

”Haluamme kuulla myös asukkaita Palvelutorin kehittämisessä. Kutsummekin kaikki asiasta kiinnostuneet kahville keskiviikkona 22.1. kello 17.30–19 Palvelutorille, Kalajärvi-saliin. Silloin keskustelemme muun muassa opasteiden uusimisesta ja löydettävyydestä. Paikalla on lisäkseni asiointijohtaja Kirsi Remes. Tulkaa juttelemaan – tehdään yhdessä Kalajärven palvelutorista kiva”, Peltomaa kannustaa.

Tilat tulossa pian varattaviksi

Kalajärven palvelutorilla on neljä kuntalaisten käyttöön tarkoitettua tilaa: työhuone Katiska ja kokoustila Apaja, opetustila Ahti sekä juhla- ja luentosaliksi sopiva Kalajärvi-sali.

Palvelutorimuutoksen kunniaksi tilat ovat saaneet paitsi uudet, asiakkaiden ideoimat nimet, myös maalia seiniin ja uusia kalusteita. Kunhan kalustaminen on saatu valmiiksi, tilat syötetään Varaamo-palveluun, josta kuka vain voi niitä varata.

”Työhuone Katiska soveltuu esimerkiksi itsenäiseen opiskeluun. Kokoustila Apaja puolestaan kokousten tai vaikkapa lautapelaamisen paikaksi”, Peltomaa kertoo.

Tilat ovat käytössä pääasiassa Palvelutorin aukiolojen puitteissa: maanantaista perjantaihin kello 8–20. Erityisvarauksista esimerkiksi viikonloppuisin voit kysyä sähköpostitse: kalajarvi.palvelutori@espoo.fi.

Palvelutori ei itse juurikaan järjestä tapahtumia, vaan tarjoaa ilmaisia tiloja tapahtumajärjestäjille sekä tukea tapahtumaviestintään ja näkyvyyttä Espoon palvelutorit -nimellä kulkevissa kanavissa netissä, Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

palvelukoordinaattori Päivi Peltomaa
puh. 043 825 9328, paivi.peltomaa@espoo.fi

Kuvat

Osa uuden Kalajärven palvelutorin opasteista uusitaan. Palvelukoordinaattori Päivi Peltomaa otti opastepaikoista mittoja keskiviikkoaamuna. (Kuva: Espoon kaupunki/Katariina Hannukainen)
Osa uuden Kalajärven palvelutorin opasteista uusitaan. Palvelukoordinaattori Päivi Peltomaa otti opastepaikoista mittoja keskiviikkoaamuna. (Kuva: Espoon kaupunki/Katariina Hannukainen)
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Espoon kaupunki - Esbo stad
Espoon kaupunki - Esbo stad
PL 1 / PB 1
02070 ESPOON KAUPUNKI / ESBO STAD

+358 9 816 21http://www.espoo.fi

Verkostomainen viiden kaupunkikeskuksen Espoo on vastuullinen ja inhimillinen edelläkävijäkaupunki, jossa kaikkien on hyvä asua, oppia, tehdä työtä ja yrittää ja jossa espoolainen voi aidosti vaikuttaa.

Facebook

Twitter

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Espoon kaupunki - Esbo stad

Ison Omenan palvelutorin asiakasmäärä kohosi yli 1,5 miljoonaan23.1.2020 13:58:44 EETTiedote

Ison Omenan palvelutori saavutti vuonna 2019 jälleen uuden kävijäennätyksen. Palvelutorilla tilastoitiin yhteensä 1 546 133 asiakaskäyntiä. Kasvua edellisvuoteen oli noin kuusi prosenttia. Palvelutorin asiakaskäyntimäärä on kasvanut koko ajan siitä lähtien, kun se avattiin elokuussa 2016. Arkipäivisin Palvelutorilla vierailee jopa 5 000–6 000, viikonloppuisin keskimäärin 2 000 asiakasta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme