Kalasatamaan uusia liityntäpysäköintipaikkoja

Kalasataman metroaseman ja kauppakeskuksen yhteyteen avautuu 20. syyskuuta uusia liityntäpysäköintipaikkoja. Paikkoja on 300 autolle ja 224 polkupyörälle.

Autojen liityntäpysäköinti sijoittuu kauppakeskus Redin paikoituksen yhteyteen kerroksiin K5 ja K6. Paikat on toteutettu kauppakeskuksen asiakaspysäköinnin kanssa vuorottaispysäköintinä. Tämä tarkoittaa sitä, että liityntäpysäköintipaikat on varattu joukkoliikennematkustajien käyttöön arkisin klo 06.00–17.30 ja tämän jälkeen niillä voivat pysäköidä myös kauppakeskuksen asiakkaat. Liityntäpysäköinti maksaa 2 € kerralta tällä aikavälillä, maksua voidaan tarkistaa paikkojen täyttöasteen vakiinnuttua. Liityntäpysäköintiä voi jatkaa myös klo 17.30 jälkeen, mutta silloin pysäköinnistä veloitetaan pysäköintihallin normaali tuntiveloitus.

Liityntäpysäköintiin pääsee, silloin kun paikkoja on vapaana, näyttämällä sisäänmenopuomilla HSL:n matkakorttia. Matkakortilla tulee olla voimassa oleva aikuisten kausi- tai arvolippu. Paikkatilanne näytetään katutason opasteissa pysäköintiin ajettaessa ja se on nähtävissä jatkossa myös HSL:n Reittioppaassa.

Liityntäpysäköintipaikkoja hallinnoi kaupungin edustajana HKL ja operoi Q-Park.

Kaksikerroksisia pyöräpaikkoja

Kauppakeskus Redin avautumisen myötä Kalasataman metroaseman yhteyteen Hermannin Rantatien varteen valmistuu myös moderni pyörien liityntäpysäköintitila. Tilaan pääsee kulkemaan suoraan metron tiloista ala-aulan kautta.

Lukitussa, HSL:n matkakortilla avautuvassa tilassa on kaksikerroksisia pyöräpaikkoja yhteensä 224. Tila on käytettävissä koko metron liikennöintiajan, jonka jälkeen tila lukittuu yöksi turvallisuuden takaamiseksi.

Pyöräpysäköinti tilassa on maksutonta.

HKL, toiminnanohjausyksikön johtaja Karoliina Rajakallio, p. 09 310 35920
Q-Park Finland Oy, Operations Manager Ismo Rein, p. 020 781 2427