Kalastus on Mökki & Meri -messujen pääteemana

Mökki & Meri -messuilla Turun Messukeskuksessa virittäydytään jo mökkitunnelmiin. Tapahtuma on 6.-8.4. yhdessä Piha & Puutarha -messujen kanssa. Mökki & Meri -messuilta on mahdollisuus hankkia mm. tuliterä uusi kalastus- tai mökkivene. Laiturit, kiukaat, kalastusmatkat ja monet muut kiinnostavat aiheet ja tuotteet ovat messuilla esillä.

Tänä vuonna erityisenä teemana on kalastus. Kalastusopas Jani Ollikainen on koonnut messuille ohjelman, jossa käsitellään kalastusta vapaa-ajankalastuksen näkökulmasta.
Perjantaina jigikalastuksen äärelle vie kalastusopas ja bloggaaja Pasi Tuike. Ollikainen puhuu lasten kanssa kalastamisesta ja Ollikaista haastattelee Sohvaperunoistakin tuttu Osku Valtonen. Sunnuntaina messuilla on mukana mm. kalastuksesta tubettava Janne Mäkinen. Aiheena on perhokalastus ja -sidonta.

Tietoa on saatavissa myös vene-elektroniikasta ja sen hyödyntämisestä heittokalastuksessa. Aiheesta messuilla puhuu Antti Heinonen, Abu Garcia Garmin fishing team.

Loppuuko kuha?

Perjantaina 6.4. on mielenkiintoinen ja puhuttava kuhaseminaari. Tavoitteena on jakaa viimeisintä kuhatutkimustietoa ja tuoda esille ammattikalastuksen, vapaa-ajankalastuksen, kalastusmatkailun, ja kalatalousviranomaisen näkökulmia rakentavaan keskusteluun. Seminaarin rahoittaa Saaristomeren kalatalousryhmä. Seminaarin juontaa ja puhetta johtaa Osku Valtonen. Keskustelijoina ovat kalatalouspäällikkö Kari Ranta-aho Varsinais-Suomen ELY-keskuksesta, kalastusopas Jani Ollikainen, vapaa-ajankalastaja Mikko Peltsi Peltola sekä ammattikalastaja Vesa Vihinen.

Luonnonvarakeskuksen tutkija Jari Raitaniemi alustaa tilaisuuden ennakkoon kuvatulla videolla: Kuhakantojen nykytila ja tulevaisuuden näkymät Saaristomerellä. Lisäksi kuullaan Lauri Rantasen alustus nimeltään Kuhan selviäminen pyyntitapahtumasta kesäjaksolla – Catch & Release -kalastus.

Tiedote ja kuvat: http://www.turunmessukeskus.fi/kalastus-mokki-meri-messujen-paateemana/

Akkreditointi:

Messujen mediainfo on rakennusaikana torstaina 5.4. kello 11 Turun Messukeskuksessa.

Lisätiedot messuista:

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Kalastusteema:
kalastusopas Jani Ollikainen
janiollikainen@dnainternet.net

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.