Kalastus on Mökki & Meri -messujen pääteemana

Mökki & Meri -messuilla Turun Messukeskuksessa virittäydytään jo mökkitunnelmiin. Tapahtuma on 6.-8.4. yhdessä Piha & Puutarha -messujen kanssa. Mökki & Meri -messuilta on mahdollisuus hankkia mm. tuliterä uusi kalastus- tai mökkivene. Laiturit, kiukaat, kalastusmatkat ja monet muut kiinnostavat aiheet ja tuotteet ovat messuilla esillä.

Tänä vuonna erityisenä teemana on kalastus. Kalastusopas Jani Ollikainen on koonnut messuille ohjelman, jossa käsitellään kalastusta vapaa-ajankalastuksen näkökulmasta.
Perjantaina jigikalastuksen äärelle vie kalastusopas ja bloggaaja Pasi Tuike. Ollikainen puhuu lasten kanssa kalastamisesta ja Ollikaista haastattelee Sohvaperunoistakin tuttu Osku Valtonen. Sunnuntaina messuilla on mukana mm. kalastuksesta tubettava Janne Mäkinen. Aiheena on perhokalastus ja -sidonta.

Tietoa on saatavissa myös vene-elektroniikasta ja sen hyödyntämisestä heittokalastuksessa. Aiheesta messuilla puhuu Antti Heinonen, Abu Garcia Garmin fishing team.

Loppuuko kuha?

Perjantaina 6.4. on mielenkiintoinen ja puhuttava kuhaseminaari. Tavoitteena on jakaa viimeisintä kuhatutkimustietoa ja tuoda esille ammattikalastuksen, vapaa-ajankalastuksen, kalastusmatkailun, ja kalatalousviranomaisen näkökulmia rakentavaan keskusteluun. Seminaarin rahoittaa Saaristomeren kalatalousryhmä. Seminaarin juontaa ja puhetta johtaa Osku Valtonen. Keskustelijoina ovat kalatalouspäällikkö Kari Ranta-aho Varsinais-Suomen ELY-keskuksesta, kalastusopas Jani Ollikainen, vapaa-ajankalastaja Mikko Peltsi Peltola sekä ammattikalastaja Vesa Vihinen.

Luonnonvarakeskuksen tutkija Jari Raitaniemi alustaa tilaisuuden ennakkoon kuvatulla videolla: Kuhakantojen nykytila ja tulevaisuuden näkymät Saaristomerellä. Lisäksi kuullaan Lauri Rantasen alustus nimeltään Kuhan selviäminen pyyntitapahtumasta kesäjaksolla – Catch & Release -kalastus.

Tiedote ja kuvat: http://www.turunmessukeskus.fi/kalastus-mokki-meri-messujen-paateemana/

Akkreditointi:

Messujen mediainfo on rakennusaikana torstaina 5.4. kello 11 Turun Messukeskuksessa.

Lisätiedot messuista:

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Kalastusteema:
kalastusopas Jani Ollikainen
janiollikainen@dnainternet.net

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.

Yli 50 näytteilleasettajaa hyvällä asialla – vapaaehtoiset messujen pääsylippumaksut Saaristomeren hyväksi7.11.2018 10:12Tiedote

Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Tapahtumassa on 54 näytteilleasettajaa. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä yhdessä hallissa laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Tiikeri-pomppulinna.

Vapaaehtoiset pääsymaksut Saaristomeren hyväksi - Maksuton venemessutapahtuma Turussa 8.-11.11.31.10.2018 11:40Tiedote

Tiedote 31.10.2018. Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Tapahtuman vapaaehtoiset lipputulot lahjoitetaan Saaristomeren hyväksi. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä, joista suurin osa on uusia. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Pomppulinnamaailman testausta.