Kalastus on Mökki & Meri -messujen pääteemana

Mökki & Meri -messuilla Turun Messukeskuksessa virittäydytään jo mökkitunnelmiin. Tapahtuma on 6.-8.4. yhdessä Piha & Puutarha -messujen kanssa. Mökki & Meri -messuilta on mahdollisuus hankkia mm. tuliterä uusi kalastus- tai mökkivene. Laiturit, kiukaat, kalastusmatkat ja monet muut kiinnostavat aiheet ja tuotteet ovat messuilla esillä.

Tänä vuonna erityisenä teemana on kalastus. Kalastusopas Jani Ollikainen on koonnut messuille ohjelman, jossa käsitellään kalastusta vapaa-ajankalastuksen näkökulmasta.
Perjantaina jigikalastuksen äärelle vie kalastusopas ja bloggaaja Pasi Tuike. Ollikainen puhuu lasten kanssa kalastamisesta ja Ollikaista haastattelee Sohvaperunoistakin tuttu Osku Valtonen. Sunnuntaina messuilla on mukana mm. kalastuksesta tubettava Janne Mäkinen. Aiheena on perhokalastus ja -sidonta.

Tietoa on saatavissa myös vene-elektroniikasta ja sen hyödyntämisestä heittokalastuksessa. Aiheesta messuilla puhuu Antti Heinonen, Abu Garcia Garmin fishing team.

Loppuuko kuha?

Perjantaina 6.4. on mielenkiintoinen ja puhuttava kuhaseminaari. Tavoitteena on jakaa viimeisintä kuhatutkimustietoa ja tuoda esille ammattikalastuksen, vapaa-ajankalastuksen, kalastusmatkailun, ja kalatalousviranomaisen näkökulmia rakentavaan keskusteluun. Seminaarin rahoittaa Saaristomeren kalatalousryhmä. Seminaarin juontaa ja puhetta johtaa Osku Valtonen. Keskustelijoina ovat kalatalouspäällikkö Kari Ranta-aho Varsinais-Suomen ELY-keskuksesta, kalastusopas Jani Ollikainen, vapaa-ajankalastaja Mikko Peltsi Peltola sekä ammattikalastaja Vesa Vihinen.

Luonnonvarakeskuksen tutkija Jari Raitaniemi alustaa tilaisuuden ennakkoon kuvatulla videolla: Kuhakantojen nykytila ja tulevaisuuden näkymät Saaristomerellä. Lisäksi kuullaan Lauri Rantasen alustus nimeltään Kuhan selviäminen pyyntitapahtumasta kesäjaksolla – Catch & Release -kalastus.

Tiedote ja kuvat: http://www.turunmessukeskus.fi/kalastus-mokki-meri-messujen-paateemana/

Akkreditointi:

Messujen mediainfo on rakennusaikana torstaina 5.4. kello 11 Turun Messukeskuksessa.

Lisätiedot messuista:

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Kalastusteema:
kalastusopas Jani Ollikainen
janiollikainen@dnainternet.net

Life Science Live 15.-16.5.2019 - Tekoälyn ja hyvinvoinnin yhdistäminen kokoaa alan kansainväliset huippuosaajat Suomeen27.2.2019 11:05:14 EETTiedote

MEDIATIEDOTE 27.2.2019. Life Science Live 15.-16.5.2019 kokoaa lääketieteen ja terveydenhoidon tutkimusyhteisöt ja yritysmaailman Turun Messukeskukseen. Kansainvälisen ammattilaistapahtuman keynote-puhujia ovat mm. Perkin Elmerin Vice President Karen Madden, IBM:n globaalin Life Science Industryn johtaja Andrew Fried ja European Institute for Innovation through Health Data -organisaatiota johtava Dipak Kalra.

Varsinais-Suomen suuret rakennusmessut 8.-10.2. – Messutalo ja uutuudet houkuttelevat remontoijia ja rakentajia messuille Turkuun8.2.2019 10:31:44 EETTiedote

Rakenna & Sisusta -messut tuovat Turun Messukeskuksen 8.-10.2. täyteen rakentamisen ja remontoinnin tuotteita ja palveluita. Viikonlopun aikana Turun Messukeskuksessa järjestetään mm. rakentaja- ja remonttikouluja (Prkk ry) sekä ammattilaisille suunnattu Lounais-Suomen Rakennuspäivä. 2019 tulee olemaan alueella vireän rakentamisen aikaa.