Kaleva ottaa pian koppia uudesta sporttibaarista

Kalevan ravintolatarjonta supistui monen harmiksi viime talvena, kun ABC:n noutopöytä ja lounasruokailu lopetettiin. Teiskontien liikekeskukseen jäivät pikaruokailijoiden huutoon vastaavat Hesburger, Arnolds ja kahvila, mutta liikepaikalla nähdään potentiaalia myös aivan uuteen aluevaltaukseen: sporttibaari Koppi tulee taloon vielä tänä vuonna.

Havainnekuva Kalevan Teiskontien liikekeskukseen avattavasta uudesta Koppi-sporttibaarista.

Teiskontien liikekeskuksen ravintolasali on kaikunut viime kuukaudet puolityhjänä. Hesburgerin asiakaskunta ei täytä koko tilaa, ja lääniä olisi vaikka kokonaiselle joukkueelle – tai useammallekin. Sport & Bar Kopin myötä Kalevan paraatipaikalle avataankin sporttibaari, jonne asiakas voi tulla huollettavaksi oman lempilajinsa pariin.

- Homma menee niin, että Kopin työntekijät ovat huoltajia ja asiakkaat kuin urheilujoukkueen pelaajia, selittää Pirkanmaan Osuuskaupan pubien ryhmäpäällikkö Marko Lehtinen.

Paikan nimi viittaa urheilijoiden pukukoppiin, joka on perinteisesti pyhä paikka, jossa psyykataan ennen urheilumatsia tai ottelun jälkeen. Tärkeänä elementtinä tunnelman luomisessa on asiakaspalvelu, jossa tähdätään kirkkaimpaan kultaan.

Perinteistä ja erottuvaa

Sport & Bar Kopin eväät ovat baarityyliin juomapainotteisia, mutta listalle tulee myös laadukasta urheilunnälkäisen ruokaa. Pirkanmaan kontekstissa se tarkoittaa luonnollisesti muun muassa siipiä, hampurilaisia ja keveitä vaihtoehtoja.

- Koppi erottuu edukseen muista sporttipubeista, sillä siellä urheilua ja tapahtumia voi seurata tunnelmallisessa ympäristössä ja usealta kanavalta samanaikaisesti. Kopissa ei tarvitse tyytyä pelkkään Valioliigaan ja Guinness-hanaan. Suunnitelmissa on myös tarjota asiakkaille vähän tavallisesta poikkeavaa aktiviteettia, Marko hymyää.

Ympäristöönsä istuva illanviettopaikka

Sporttibaarin tavoitteena on vastata kasvavan Kalevan ravintolatarpeeseen: urheiluväkeä vetävät Kauppi Sport Center ja Tammelan stadion sijaitsevat aivan lähellä, TAMK naapurissa, ja Hippoksen opiskelijakorttelin kehittämisen myötä alueelle muuttaa lähiaikoina runsaasti uusia asukkaita.

Koppi remontoidaan liikekeskuksen Teiskontien puoleiseen tilaan, ja baariin tulee yhteensä noin 140 asiakaspaikkaa. Sporttibaarin tila erotetaan Hesburgerista väliseinällä, ja sille tulee oma sisäänkäynti niin ikään Teiskontien puolelle.

Avauksen tavoiteaikataulu on syyspuolella, ja sporttibaarin päällikön rekrytointi on parhaillaan käynnissä. Muiden huoltajien rekrytointi alkaa kesällä.

Pirkanmaan Osuuskaupan pubien ryhmäpäällikkö Marko Lehtinen, puh. 010 767 2416, marko.lehtinen@sok.fi

Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Mikko Hautasaari, puh. 010 767 0080, mikko.hautasaari@sok.fi

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 210 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Lielahden Prisma uudistuu – asiakasyhteistyö käynnisti laajennushankkeen27.5.2022 12:00:00 EEST | Tiedote

Länsi-Tampereen voimakas kehitys nostaa alueen kaupallisten palveluiden rimaa. Asiakaskunnan toiveisiin vastataan Lielahden Prisman uudistuksella, jonka tavoitteena on kehittää arjen palveluiden ympärille entistä monipuolisempi ja helposti saavutettava kokonaisuus. Elämyksellistä, vastuullista ja aikansa etunenässä kulkevaa kauppaa alettiin suunnitella yhdessä asiakkaiden kanssa jo viime vuoden puolella.

Sokoksen uudet ravintolat omistetaan nautiskelijoille – kulmaterassilla kelpaa seurata kaupungin vilinää22.4.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Kuohuva ostosten lomassa, kahvihetki ystävän kanssa, raikas salaattilounas vai kuuma kulhollinen maailman makuja? Tätä kaikkea on pian luvassa Sokoksen asiakkaille uusien ravintoloiden myötä. Katutasoon avattava kahvila-deli Bacaro Doppio herkullistaa shoppailuhetkiä italialaisilla herkuilla ja viineillä. Neljännen kerroksen tuore tulokas puolestaan on Sokos 4 -niminen ravintolakokonaisuus, joka pitää sisällään kahvila Kaffen, legendaarisia Sokoksen salaatteja tarjoilevan Saladin sekä filippiiniläisestä ja skandinaavisesta keittiöstä makuja ammentavan Filpan.