Kangasala-salin syksyn ohjelmistossa uusia säveliä ja tuttuja kasvoja

Kangasala-talon syksyn ohjelmistossa nähdään useita tuttuja yleisön suosikkeja, kuten Anssi Tikanmäen Orkesteri, pianistitähti Iiro Rantala sekä Heikki Silvennoinen ja Pave Maijanen. Klassisen musiikin sarjassa kuullaan Suomalaisen Barokkiorkesterin vierailu. Tämän päivän jazzia saliin tuovat Joonas Haavisto Trio ja kitaravirtuoosi Teemu Viinikainen. Laulaja-lauluntekijä Samae Koskinen esiintyy harvinaisessa konsertissa jousikvartetin säestyksellä. Juurevaan tunnelmaan päästään blueslegenda Eero Raittisen ja Knucklebone Blues Bandin kanssa. Lisää tapahtumia julkaistaan kevään aikana.
Laulaja-lauluntekijä Samae Koskinen esiintyy Kangasala-talon syksyn konsertissa jousikvartetin säestämänä.

Kangasala-salin klassisen musiikin sarja jatkuu italialaisissa tunnelmissa. Suomalaisen Barokkiorkesterin konsertti nostaa esiin Vivaldin monipuolisena säveltäjänä. Viulisti Katri Nikkanen ja pianisti Maria Ala-Hannula puolestaan johdattavat Kangasala-salin yleisön matkalle Roomaan italialaisen viulukirjallisuuden saattelemana.

Laulaja-lauluntekijä Samae Koskinen konsertoi Helsingin Kaupunginorkesterin ja Radion Sinfoniaorkesterin soittajista koostuvan jousikvartetin kanssa. Ajan hermolla olevaa jazzia Kangasala-saliin tuovat pianisti Joonas Haaviston trio ja kitaravirtuoosi Teemu Viinikainen.

Moni Kangasala-salin yleisön rakastama muusikko nähdään Kangasalla jälleen. Pianisti Iiro Rantalan konsertin inspiraationa on kalenterivuosi ja suomalainen sää, joka on aina pettymys. Heikki Silvennoinen ja Pave Maijanen esiintyvät bändinsä kanssa Kangasala-salin marraskuussa jo perinteeksi muodostuneessa illassa.

Salin syyskauden avaa Anssi Tikanmäen Orkesteri, joka palaa Kangasala-saliin. Konsertissa kuullaan sekä uudempia että suomalaisille hyvin tuttuja maisemakuvia Suomesta.

Viihdekonserttien tarjonta on jälleen kattava. Tangokuningatar Arja Koriseva ja baritoni Hannu Lehtonen tulkitsevat kotimaisen elokuvamusiikin säveliä. 20-vuotistaiteilijajuhlaansa viettävä Janne Tulkki saapuu Kangasalle Hämeenlinna Big Bandin kanssa. 1920−50-luvuilta ammentava Seminola-orkesteri konsertoi tällä kertaa tunteellisella rakkausteemalla.

Kangasala-talo tarjoaa syksyllä myös rytmiä ja tunnelmia maailmalta. Camino Flamenco -kollektiivi yhdistää nautittavaksi flamencon tanssin ja musiikin sekä naissukupolvien voiman. Bluesin ja juurimusiikin legenda Eero Raittinen elää uutta kukoistuskauttaan ja konsertoi Knucklebone Oscarin luotsaaman bändin kera. Jussi Syren & the Groundbreakers tuo Kangasala-saliin amerikkalaisen akustisen bluegrass-musiikin.

Syksyllä päästään nauttimaan myös musikaalien loisteesta, kun Suomen Musiikkiteatteri tuo Kangasala-taloon Hurriganesin tarinaa kertovan Ganes-musikaalin ja diskohittien täyttämän Golden Abba Show’n.

Lisää syksyn tapahtumia julkaistaan kevään aikana.

Nyt julkaistavien tapahtumien lipunmyynti alkaa naistenpäivänä torstaina 8.3. klo 11 Kangasala-talolla ja Lippu.fi:n verkkokaupassa ja myyntikanavissa ympäri Suomen.

Torstaina 8.3. Kangasala-talo ja Kimmo Pyykkö -taidemuseo viettävät naistenpäivää klo 11–19. Esittelemme koko vuoden ohjelmistoa ja luvassa on lipputarjouksia. Kimmo Pyykkö -taidemuseossa järjestetään naistenpäivän opastukset klo 15 ja 17:30. Jaamme myös ihania kangasalalaisia ruusuja 50 ensimmäiselle naiselle. Tervetuloa!

Yleisön rakastama Silvennoinen & Maijanen Band palaa Kangasala-taloon jo perinteeksi muodostuneessa marraskuun konsertissa. kuva Leif Laaksonen
Anssi Tikanmäki, kuva R. Vainio
Eero Raittinen ja Knucklebone Oscar