Kangasala-talo avataan sunnuntaina

Kimmo Pyykkö -taidemuseo avataan 1. helmikuuta. Taiteilija, professori Kimmo Pyykkö. Kuva: Tero Hakala

Tapahtumia Kimmo Pyykkö -taidemuseon keväässä

Sunnuntaina avattava Kimmo Pyykkö -taidemuseo tarjoaa kevätkaudellaan museon ensimmäiset näyttelyt sekä tapahtumia eri kohderyhmille. Ensi sunnuntaina museossa vietetään avoimien ovien päivää klo 12–17.

Jatkossa sunnuntai-iltapäivisin näyttelyopastus sisältyy lipun hintaan. Huhtikuussa on luvassa nuorille suunnattu Veistoksesta tarinaksi -työpaja. Museoon voi tulla myös vauvan kanssa – hidastempoisia opastuksia on suunnataan erityisesti vauvaikäisten vanhemmille. Taidemuseo lupaa myös erikoisopastuksia, aiheena esimerkiksi museoarkkitehtuuri. Senioripäiviä järjestetään säännöllisesti.

Museon perusnäyttely Pitkän matkan ateljee luo kuvaa professori Kimmo Pyykön pitkästä urasta kuvanveistäjänä osana suomalaista todellisuutta. Museon avausnäyttely Jokin meissä esittelee Kimmo Pyykön 1970-luvun alumiinikauden teoksia sekä 2000-luvun reliefejä.

Lasten Kangasala-talon avaa Ransu Karvakuono

Kangasala-talon lastentapahtumat avataan vuorovaikutteisella lastenkonsertilla torstaina 5.2. klo 18. Tapahtuman avaussanat lausuu Ransu Karvakuono. Ohjelma jatkuu Heikki Mäenpään ja Muumilaakso-orkesterin, sekä Tanssiteatteri MD:n ”Kurkistuksia Tanssivaan Muumilaaksoon” -konsertilla. Kangasala-talon avajaiset lapsille ovat osa Kangasalan kunnan ”Lapsellinen Kangasala” -teemapäivää.

Jean Sibeliuksen maailma -näyttely Kangasalla ensimmäisenä Suomessa

Jean Sibeliuksen juhlavuodeksi valmistettu ja kansainväliseen levitykseen kohdistettu Sibeliuksen maailma -näyttely nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa Kangasala-talossa 1.2.–15.3. Näyttely on samaan aikaan esillä myös Berliinissä ja Roomassa, ja se tuotetaan jatkossa kymmenissä kaupungeissa eri puolilla maailmaa. Sibeliuksen maailma koostuu tekstipaneeleista ja pienoisdokumentista. Näyttelyn 12 teemassa esitellään Sibeliusta säveltäjänä ja ihmisenä.

Kangasala-talo avataan sunnuntaina 1. helmikuuta, jolloin vietetään avoimien ovien päivää. Kangasala-talo on avoinna klo 12–15 ja Kimmo Pyykkö -taidemuseo klo 12–17.

Kangasala-talon kevätkauden ohjelmistoon voi tutustua nettisivuilla www.kangasala-talo.fi. Kangasala-salin tapahtumien liput ovat myynnissä Lippupisteessä.

Lisätietoa:

Avajaisviikonlopun kiireisen aikataulun vuoksi emme välttämättä heti pysty vastaamaan yhteydenottoihin.

Riikka Herrala
tiedottaja, Kangasala-talo Oy
050 300 1391, riikka.herrala@kangasala-talo.fi

Johanna Kangas
museolehtori, Kimmo Pyykkö -taidemuseo
040 773 0196, taidemuseo@kangasala-talo.fi
Kimmo Pyykkö -taidemuseon tapahtumat: www.kangasala-talo.fi/kimmo-pyykko-taidemuseo/tapahtumat-3

Sibeliuksen maailma ja ”Kurkistuksia Tanssivaan Muumilaaksoon”
Heikki Mäenpää
”Nuuskamuikkunen”, Harjula Production
tekninen tuottaja, Kangasala-talo Oy
050 564 4777, heikki.maenpaa@harjulaproduction.com

Sibeliuksen maailma
Näyttelyn on tuottanut Pekka Hako Productions Ltd.
Pekka Hako
050 585 3663, pekka.hako@welho.com

www.kangasala-talo.fi

Valokuvia median käyttöön

Lisää kuvia voi pyytää tiedottajalta: riikka.herrala@kangasala-talo.fi, 050 300 1391.

Kimmo Pyykkö -taidemuseo avataan Kangasala-talossa 1. helmikuuta. teos: Kimmo Pyykkö, Elämänkaari, 2000, pronssi. Kuva: Tero Hakala
Kangasala-talon toimitusjohtaja Timo Kotilainen Kangasala-salin lavalla. Kuva: Tero Hakala
Kangasala-talo avataan sunnuntaina 1. helmikuuta. Kuva Tero Hakala

Kangasala-talo on uusi kulttuurikeskus, joka sijaitsee Kangasalan keskustassa 18 kilometrin päässä Tampereelta. Avajaisviikkoa vietetään 1.–7.2.2015. Talossa on 290-paikkainen konserttisali, Kimmo Pyykkö -taidemuseo, galleria, Kangasalan valtuuston kokoussali sekä kunnanhallituksen kokoustila. Rakennuksen on suunnitellut Arkkitehtuuritoimisto Heikkinen-Komonen. Kangasala-talon ohjelmiston kuuluvat klassinen ja kevyt musiikki, kuvataide, teatteri, elokuva, tanssi sekä kirjallisuus. Tapahtumia tehdään myös lapsille ja nuorille.

Raili Tangin näyttely avautuu Kimmo Pyykkö -taidemuseossa tammikuun lopussa12.11.2015 11:24:47 EETTiedote

Kangasala-talossa syksyllä klassinen konserttisarja, teatteria, viihdekonsertteja sekä stand up -iltoja4.5.2015 07:51:07 EESTTiedote