Kangasala-talon syksyssä viihdettä, jazzia ja kovan luokan klassista

Kangasala-salin syksyn avauskonsertti Anssi Tikanmäen Orkesterin Maisemakuvia Suomesta soi lauantaina 25.8. Konsertti avaa musiikkipitoisen syysohjelmiston, jossa on runsaasti tarjontaa eri genreissä. Pianisti Fanny Söderströmin konsertti päättää klassisen musiikin vuoden. Perinteisessä luontokuvaillassa nähdään dokumentaristi, luontokuvaaja ja -kirjailija Juha Taskinen.
Fanny Söderström, kuva Tuomas Salo

Kangasala-talon klassinen syksy saa täydennystä Tampereen pianokilpailun palkintokonsertista, jossa esiintyy kilpailussa viime vuonna toiselle sijalle yltänyt Fanny Söderström. Söderström tuo resitaalikonserttiinsa saksalaisia sävyjä opiskelukaupungistaan Berliinistä.

Elokuun lopussa klassisen sarjan avaavat viulisti Katri Nikkanen ja pianisti Maria Ala-Hannula italialaisen viulukirjallisuuden helmillä. Avanti! Kamariyhtye soittaa Kangasala-salissa kaikkien aikojen klassikoita barokin, romantiikan, jazzin ja kansanmusiikin perinteistä. Avanti! -kvartetin kanssa esiintyvät Kari Kriikku, klarinetti ja Jouko Laivuori, piano.

Suomalainen Barokkiorkesteri tarjoilee Vivaldin pulppuavaa sävelkieltä solisteinaan Essi Luttinen, mezzosopraano, Jani Sunnaborg, fagotti ja Kreeta-Maria Kentala, viulu ja liidaus.

Jazzsyksy käynnistyy pianisti Iiro Rantalan konsertilla Finnish Calendar, joka on vuoden mittainen sääkatsaus ankaran ilmaston maasta. Eturivin jazzia saliin tuo Joonas Haavisto trio, jonka vieraaksi saapuu kitaristi Teemu Viinikainen.

Jo perinteeksi muodostuneessa luontokuvaillassa nähdään dokumentaristi, luontokuvaaja ja -kirjailija Juha Taskisen esitys ”40 vuotta Norppia ja hylökeitä”, sekä Kangasalan kameraseuran kuvasatoa.

Loppuvuoden juhlapyhiä juhlistetaan Kangasala-talossa useassa konsertissa. Kangasalan soittokunta, Oriveden puhallinorkesteri, Kangasalan mieslaulajat sekä Pikantit tarjoavat jälleen viime vuonna runsaasti kiitosta saaneen Musiikkia isänmaalle -konsertin.

Joulukonserteissa Kangasala-talossa loistavat tangolaulaja Leif Lindeman, koko perheen Satu Sopanen ja Tuttiorkesteri sekä Lauluyhtye Valkea ja Vox Pedagogiga.

Arimon Stand Up Klubi tuo Kangasalle tällä kertaa sikamaiset pikkujoulut, jossa viihdyttävät koomikot Inka Valima, Riku Sottinen ja Risto K. Järvinen.

Katso kaikki tapahtumat: www.kangasala-talo.fi/tapahtumat

Nyt julkaistavien uusien tapahtumien lipunmyynti alkaa perjantaina 24.8. klo 11 Kangasala-talolla ja Lippu.fi:n verkkokaupassa ja myyntikanavissa ympäri Suomen.

Fanny Söderström, kuva Tuomas Salo
Anssi Tikanmäki, kuva R. Vainio
Dokumentaristi, luontokuvaaja ja -kirjailija Juha ”Norppa” Taskinen on keskittynyt erityisesti saimaannorppaan ja Saimaan järviluontoon. kuva Juha Taskinen
Avanti! Kamariyhtye, kuva Marco Borggreve