Kangasala-talossa ennätysvuosi 2017 - tapahtumissa ja näyttelyissä yhteensä yli 50 000 kävijää

Vuonna 2017 Kangasala-talon tapahtumissa ja näyttelyissä vieraili 50 852 kävijää, joista 9 030 oli Kimmo Pyykkö -taidemuseon kävijöitä, ja 7574 K-Kinon elokuvakävijöitä. Edellisenä vuonna talon kokonaiskävijämäärä oli 41 700.
Kangasala-sali, kuvaaja Laura Vanzo.

Kangasala-talon kokonaiskävijämäärä ylitti ensimmäistä kertaa uuden kymmenluvun, 50 000 kävijää. Verrattuna edelliseen vuoteen tapahtumia järjestettiin enemmän ja yleisesti Kangasala-salin konserttien ja esitysten täyttöaste nousi.

”Määrällisesti eniten yleisöä tavoitti Pikkolan koulun musikaali Kiintotähtiä ja Tähdenlentoja Suomen viihdetaivaalla kahdeksalla näytöksellään toukokuussa 2017. Loppuunmyytyjä esityksiä oli pitkin vuotta niin klassisesta kuin viihdeohjelmistostakin”, kertoo talon toimitusjohtaja Timo Kotilainen.

Kimmo Pyykkö -taidemuseon näyttelyistä suosituin oli kuvanveistäjien Kimmo Pyykön ja Anssi Kasitonnin Ilmassa itekkin -näyttely kesällä 2017. Näyttelyssä vieraili yhteensä noin 5000 kävijää. Taidemuseossa järjestettiin opastuksia, työpajoja, luentoja ja muita yleisötapahtumia viikoittain, yhteensä 82.

K-Kinossa nähtiin vuoden aikana 110 elokuvanäytöstä, joista yleisön suosikeiksi nousivat Tuntematon sotilas ja Yösyöttö.

Myös taidemuseon kävijämäärä nousi ilahduttavasti vaikka 11 000 kävijätavoitteeseen ei vielä päästykään.

”Kangasala-talon toiminnan monipuolisuus alkaa nyt selvästi kantaa hedelmää. Elokuvat, taidenäyttelyt ja Kangasala-salin esitykset tukevat hienosti toisiaan”, iloitsee toimitusjohtaja Timo Kotilainen.

Vuonna 2017 toteutettu Kulttuuria Lähelle -hanke tavoitti yhteensä vajaa 3000 kävijää Kangasalan ja Pälkäneen kylissä ja taajamissa. Yhteistyössä Kangasalan ja Pälkäneen kulttuuritoimien, Kangasalan kirjaston ja Kulttuuriosuskunta Terän kanssa toteutettu hanke vei tapahtumia ja toimintaa asukkaille, jotka eivät muuten ole helposti kulttuuripalvelujen saavutettavissa.

Vuodelle 2018 on käynnistymässä useita merkittäviä yhteistyömuotoja eri toimijoiden kanssa.

”Kerromme näistä lisää heti kun mahdollista. Juuri julkistettu kesän taidenäyttely Picassosta Pyykköön tulee olemaan vuoden ehdottomia kohokohtia, samoin huhtikuulle sijoittuva irlantilaisen musiikin festivaali, jonka ohjelma julkaistaan ihan lähiviikkojen aikana.” jatkaa Kotilainen.

Mediakuvia

www.kangasala-talo.fi
www.facebook.com/kangasalatalo
www.twitter.com/Kangasalatalo

Lisätiedot:

Timo Kotilainen
timo.kotilainen@kangasala-talo.fi

Kangasala-sali, kuvaaja Laura Vanzo.