Kangasala-talossa syksyllä klassinen konserttisarja, teatteria, viihdekonsertteja sekä stand up -iltoja

Viulisti, kapellimestari ja säveltäjä Jaakko Kuusisto (kuvassa) esiintyy veljensä Pekka Kuusiston kanssa Kangasalla marraskuussa. kuva Jonas Lundqvist

Klassisissa konserteissa kantaesityksiä

Kangasala-talon klassisten konserttien sarjassa kuullaan syksyllä kaksi kantaesitystä. Konserttisarjan avaa Trio La Rue, jonka kamarikonsertissa kuullaan Juha T. Koskisen tilaussävellyksen kantaesitys. Schema-kvartetin konsertissa kantaesityksensä saa Jussi Haaviston sävellys. Molemmat konsertit ovat osa Sibelius 150 -juhlavuotta. Klassinen sarja huipentuu viulistiveljesten Jaakko Kuusiston ja Pekka Kuusiston yhteiskonserttiin.

Viihdettä salin täydeltä

Kangasala-salin syksy on huumoripitoinen. Naurunpaikka ja Kulttuuriosuuskunta Terä tuovat Kangasala-saliin paljon toivottua stand upia kolmen lauantai-illan verran. ”Saikkua, kiitos!” on koomikko Ismo Leikolan ja näyttelijä Kalle Pylvänäisen lääkäriaiheinen sketsikomedia, jonka päätähti on näyttelijä Mikko Kivinen. Teatteri Vantaan musiikillisessa pienoisnäytelmässä ”Meidän herramme muurahaisia” Anne Nielsen ja Merja Ikkelä herättävät henkiin 100-vuotisjuhlavuottaan viettävän Aapelin riipivän koomiset henkilöhahmot.

Syksyllä muistellaan kotimaisen viihdemusiikin mestareita Olavi Virtaa ja Reino Helismaata. ”Olavi Virta – romanttisia sävelmiä valkokankaalta” -konsertissa Mini Big Band HT Combon solisteina esiintyvät kangasalalainen tangokuningatar Elina Vettanranta ja Jari Pekkinen. ”Unta ja totta” on Reino Helismaan tuotannosta koottu kokonaisuus, jossa Helismaan tarinoita tulkitsevat Taina Piira, Hannu Lehtonen, Ahti Jokinen ja Seppo Hovi.

Lastentapahtumissa Tatu ja Patu sekä Mimmit

Lapsiperheitä kutsutaan tutustumaan taloon Linnateatterin vierailevalla esityksellä ”Tatu ja Patu pihalla”. Esitys perustuu Aino Havukaisen ja Sami Toivosen samannimiseen kirjaan. Mimmien lastenkonsertti lupaa vauhdikasta menoa ja luomusoundia, joka miellyttää myös vanhempia.

Lisää syksyn ohjelmistoa julkistetaan myöhemmin. Katso koko nyt julkaistu ohjelmisto liitteestä (syksyn ohjelmisto -liite, pdf).

Syksyn tapahtumien lipunmyynti alkaa keskiviikkona 13.5. klo 11 Kangasala-talon lipunmyynnissä sekä Lippupisteessä. Stand up -iltojen lipunmyynti alkaa toukokuun lopussa.

Yli 10 hengen ryhmät voivat tehdä varauksia ti 5.5. alkaen: info@kangasala-talo.fi, 050 300 1391 tai 040 773 0148.

"Unta ja totta" -konsertissa Reino Helismaan tarinoita tulkitsevat Taina Piira ja Seppo Hovi.
"Saikkua, kiitos!" -sketsikomediassa hupailevat Kalle Pylvänäinen, Mikko Kivinen ja Ville Keskilä.
Teatteri Vantaan musiikillinen pienoisnäytelmä "Meidän herramme muurahaisia" nähdään Kangasalla marraskuussa. Rooleissa Merja Ikkelä (vasemmalla) ja Anne Nielsen. Kuva Kari Bonsdorff
Mimmit eli Hannamari ”Hansu” Luukkanen ja Pauliina "Pauski" Lerche varaavat Kangasala-salin lapsille marraskuussa.
Kangasala-talo on maan uusin kulttuurikeskus, joka avattiin helmikuussa. Talon on suunnitellut arkkitehtuuritoimisto Heikkinen-Komonen. Kuva Tero Hakala
Kangasala-sali on 290-paikkainen monipuolinen konserttisali nousevalla katsomolla. Kuva Tero Hakala

Kangasala-talo on maan uusin kulttuurikeskus, joka sijaitsee Kangasalan keskustassa 15 minuutin ajomatkan päässä Tampereen keskustasta. Kangasala-talon avajaisia vietettiin helmikuussa 2015. Kulttuurikeskuksessa on 290-paikkainen konserttisali, Kimmo Pyykkö -taidemuseo, galleria, kunnanvaltuuston kokoussali sekä kunnanhallituksen kokoustila. Rakennuksen on suunnitellut Arkkitehtuuritoimisto Heikkinen-Komonen. Kangasala-talon ohjelmiston kuuluvat tällä hetkellä klassinen ja kevyt musiikki, kuvataide, teatteri ja tanssi. Tapahtumia tehdään myös lapsille ja nuorille.

Raili Tangin näyttely avautuu Kimmo Pyykkö -taidemuseossa tammikuun lopussa12.11.2015 11:24:47 EETTiedote

Kangasala-talo avataan sunnuntaina30.1.2015 15:06:59 EETTiedote

Tapahtumia Kimmo Pyykkö -taidemuseon keväässä Sunnuntaina avattava Kimmo Pyykkö -taidemuseo tarjoaa kevätkaudellaan museon ensimmäiset näyttelyt sekä tapahtumia eri kohderyhmille. Ensi sunnuntaina museossa vietetään avoimien ovien päivää klo 12–17. Jatkossa sunnuntai-iltapäivisin näyttelyopastus sisältyy lipun hintaan. Huhtikuussa on luvassa nuorille suunnattu Veistoksesta tarinaksi -työpaja. Museoon voi tulla myös vauvan kanssa – hidastempoisia opastuksia on suunnataan erityisesti vauvaikäisten vanhemmille. Taidemuseo lupaa myös erikoisopastuksia, aiheena esimerkiksi museoarkkitehtuuri. Senioripäiviä järjestetään säännöllisesti. Museon perusnäyttely Pitkän matkan ateljee luo kuvaa professori Kimmo Pyykön pitkästä urasta kuvanveistäjänä osana suomalaista todellisuutta. Museon avausnäyttely Jokin meissä esittelee Kimmo Pyykön 1970-luvun alumiinikauden teoksia sekä 2000-luvun reliefejä. Lasten Kangasala-talon avaa Ransu Karvakuono Kangasala-talon lastentapahtumat avataan vuorovaikutteise