Kangasalan Vesi ja Digita sopimukseen veden etäluennan digitalisoinnista

Kangasalan Vesi ja Digita Oy ovat tehneet monivuotisen sopimuksen veden etäluennan digitalisoinnista Digitan tarjoaman LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvan IoT-verkon avulla. Sopimuksen myötä vesilaitoksen operatiivisen hallinnan odotetaan paranevan, kun reaaliaikainen vedenkulutuksen seuranta mahdollistaa myös kattavamman datan keräämisen käyttökohteista.

”Teimme perusteellisen selvityksen ja testauksen veden etäluennan eri ratkaisuista ja Digita pystyi tarjoamaan kattavan ja hyvän kokonaisratkaisun meidän tarpeisiin. Uusille asiakkaillemme asennamme etäluettavat vesimittarit heti käyttöön ja tavoitteenamme on, että vanhoja vesimitareita vaihdetaan uusiin 500 - 1000 kappaleen vuosivauhdilla”, kertoo Kangasalan Veden toimitusjohtaja Antti Kytövaara. ”Tämä on tärkeä sopimus meille, sillä nyt pystymme kehittämään laskutusta ja asiakaspalveluamme aivan uudella tavalla”, lisää Kytövaara.

”Yhteistyö Kangasalan Veden kanssa on lähtenyt hyvin käyntiin ja olemme iloisia, että pääsimme tekemään tätä uudistusta heidän kanssaan. Vesihuollon digitalisoinnista on paljon hyötyä niin yritykselle kuin loppuasiakkaallekin. Konkretiaa saadaan heti, sillä reaaliaikaisen seurannan avulla arviolaskutuksesta ja asiakaskohtaisista palautuksista päästään eroon”, kertoo Digitan IoT-palveluiden myyntipäällikkö Mona Miettinen.

Kangasalan Vesi -liikelaitos, Antti Kytövaara, toimitusjohtaja, p. 050 598 3253, antti.kytovaara(a)kangasala.fi

Digita Oy, Mona Miettinen, myyntipäällikkö, p. 0400 721 700, mona.miettinen(a)digita.fi

Kangasalan Vesi -liikelaitos huolehtii toimialueellaan hyvänlaatuisen veden valmistamisesta ja jakelusta sekä jätevesien johtamisesta puhdistettavaksi. www.kangasalanvesi.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi

MTV ja Digita lanseerasivat uuden tuotteen suomalaisille antennitalouksille: osoitteesta cmore.fi/antenni kuluttajat voivat jatkossa hankkia vaivattomasti yhdellä tilauksella antenniverkon maksu-tv-kanavat ja C More suoratoistopalvelun. Uudella C More suoratoistopalvelusta saatavalla tuotteella voi katsoa viihdettä ja urheilua niin kotona kuin matkoillakin joko netin yli tai antenniverkon välityksellä. Antenniverkon maksu-tv-kanavat välitetään kuluttajien televisioihin Digitan toimintavarman, viiveettömän ja valtakunnallisen antenniverkon avulla. Digita aloitti maksu-tv-liiketoimintansa vuoden 2020 alussa ostaessaan DNA:n antennitelevisioverkon maksu-tv-asiakkuudet. Nyt Digita kehitti kotimaisen suoratoistopalvelun C Moren kanssa uuden tuotteen. Tuttujen C Moren maksu-tv-kanavien kuten C More Max sekä C More Sport 1 ja 2 lisäksi asiakkaat saavat samaan pakettiin enemmän sisältöä liittämällä siihen C Moren suoratoistopalvelun. ”Asiakaslähtöisyys on meillä kaiken tekemisen ytimessä. Nyt

Mitä korkeapaine tekee TV-signaalille? Näin pääset parhaiten eroon korkeapaineen aiheuttamista television vastaanotto-ongelmista24.6.2020 09:30:00 EESTTiedote

Digita on saanut viime viikkojen aikana yhteydenottoja Kemin ja Tornion alueelta television vastaanotto-ongelmiin liittyen. Ainakin osan vastaanotto-ongelmien taustalla on ollut niin sanottu radiokeli. Radiokelejä esiintyy yleensä korkeapaineen vallitessa. Radiokelit voivat kestää tunneista vuorokausiin. Häiriöt häviävät säätilan muuttuessa.