Kangasalan Vesi ja Digita sopimukseen veden etäluennan digitalisoinnista

Kangasalan Vesi ja Digita Oy ovat tehneet monivuotisen sopimuksen veden etäluennan digitalisoinnista Digitan tarjoaman LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvan IoT-verkon avulla. Sopimuksen myötä vesilaitoksen operatiivisen hallinnan odotetaan paranevan, kun reaaliaikainen vedenkulutuksen seuranta mahdollistaa myös kattavamman datan keräämisen käyttökohteista.

”Teimme perusteellisen selvityksen ja testauksen veden etäluennan eri ratkaisuista ja Digita pystyi tarjoamaan kattavan ja hyvän kokonaisratkaisun meidän tarpeisiin. Uusille asiakkaillemme asennamme etäluettavat vesimittarit heti käyttöön ja tavoitteenamme on, että vanhoja vesimitareita vaihdetaan uusiin 500 - 1000 kappaleen vuosivauhdilla”, kertoo Kangasalan Veden toimitusjohtaja Antti Kytövaara. ”Tämä on tärkeä sopimus meille, sillä nyt pystymme kehittämään laskutusta ja asiakaspalveluamme aivan uudella tavalla”, lisää Kytövaara.

”Yhteistyö Kangasalan Veden kanssa on lähtenyt hyvin käyntiin ja olemme iloisia, että pääsimme tekemään tätä uudistusta heidän kanssaan. Vesihuollon digitalisoinnista on paljon hyötyä niin yritykselle kuin loppuasiakkaallekin. Konkretiaa saadaan heti, sillä reaaliaikaisen seurannan avulla arviolaskutuksesta ja asiakaskohtaisista palautuksista päästään eroon”, kertoo Digitan IoT-palveluiden myyntipäällikkö Mona Miettinen.

Kangasalan Vesi -liikelaitos, Antti Kytövaara, toimitusjohtaja, p. 050 598 3253, antti.kytovaara(a)kangasala.fi

Digita Oy, Mona Miettinen, myyntipäällikkö, p. 0400 721 700, mona.miettinen(a)digita.fi

Kangasalan Vesi -liikelaitos huolehtii toimialueellaan hyvänlaatuisen veden valmistamisesta ja jakelusta sekä jätevesien johtamisesta puhdistettavaksi. www.kangasalanvesi.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi

HybridiTV:n kaukosäätimen värinapeille käyttöä Big Brother Suomen uudella tuotantokaudella4.9.2020 11:00:00 EESTTiedote

Digita on 6.9.2020 Nelosella käynnistyvän Big Brother Suomi -ilmiöohjelman yhteistyökumppani. Digitan yhteistyössä mediayhtiöiden kanssa kehittämä HybridiTV tarjoaa tv-katsojille mahdollisuuden vaikuttaa ohjelman sisältöön sekä osallistua kaukosäätimen värinapin painalluksella häätöäänestykseen. HybridiTV-sovellus rikastaa sisältöä ja vahvistaa Big Brother-katsojien vuorovaikutusta.

Sotkamon Vesihuoltolaitos ja Digita aloittivat yhteistyön – vesimittarit vaihtuvat etäluettaviksi26.8.2020 09:00:00 EESTTiedote

Sotkamon Vesihuoltolaitos ja Digita ovat aloittaneet yhteistyön alueen vesihuollon digitalisoinnista, jonka myötä alueen vesimittarikanta uudistetaan etäluettaviksi seuraavan kolmen vuoden aikana. Veden etäluennan digitalisoinnissa hyödynnetään Digitan tarjoamaa LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvaa IoT-verkkoa. Vesimittarikannan uudistamisen myötä mittareiden lukemisesta aiheutuvat kustannukset vähenevät ja laskutusprosessi asiakkaan suuntaan suoraviivaistuu.