Kansainvälinen muotoilupalkinto Suomeen – Vellamon kantikas vesipullo voitti hopeaa Pentawardsissa

Suomalainen Vellamo Still -mineraalivesipullo voitti hopeaa kansainvälisessä Pentawards -muotoilukisassa. New Yorkissa Guggenheim-museossa järjestetyssä Pentawards-gaalassa vesikategorian hopeaa vastaanottivat Vellamon muotoilusta ja konseptoinnista vastanneet Aki Vänni ja Markus Heinonen.

Suomalainen Vellamo Still -mineraalivesipullo voitti hopeaa kansainvälisessä Pentawards -muotoilukisassa. Pullon on suunnitelleet Aki Vänni ja Markus Heinonen.

Heinolassa Viikinnäisissä sijaitsevasta syväkaivosta pumpattavan Vellamo-mineraaliveden juuret ulottuvat jääkauden ajalle. Viime vuonna ilmeensä ja pakkauksensa uudistanut Suomen toistaiseksi ainoa luonnollinen kivennäisvesi tähtää pullottajansa Ice Age Water Oy:n luotsaamana kansainvälisille vesimarkkinoille eksklusiivisena design-tuotteena. Heti ensimmäisenä lanseerausvuotena saavutettu Pentawards-muotoilupalkinto tukee Vellamon tavoitteita pääsystä maailmalla arvostettujen ja haluttujen laatuvesien joukkoon.

”Jääkauden sulamisvesistä alkujaan syntynyt mineraalivesiesiintymämme on ainutlaatuinen koko maailmassa ja palkitun pullomme muoto kuvastaakin Vellamon veden tarinaa. Jäätikönsinisen kantikkaan pullon valuva vesielementti esittää sulavaa jäätikköä, joka valui vetenä pullon takaosassa kuvattuun maanalaiseen kanjoniin. Pullomme edustaa visualisoitua suomalaista tarinankerrontaa, jonka Pentawards-palkinto todistaa toimivan myös kansainvälisesti”, iloitsee Vellamo-pullon toinen suunnittelijaAki Vänni ja jatkaa: ”Premium-vetemme nimi tulee Kalevalasta, jossa Vellamo on hyvä ja arvostettu veden emäntä.”

Vuonna 2017 tapahtuneen omistajavaihdoksen myötä uudelleenlanseerattu Vellamo pyrkii saavuttamaan paikan kansainvälisten pullovesimarkkinoiden kärkiluokasta. Heinolalaisen Ala-Räävelin järven alla sijaitseva Vellamon luonnollinen mineraalivesiesiintymä on laadukkuudessaan ainutlaatuinen koko maailmassa. Esiintymän pienen koon vuoksi Vellamon veden saatavuus on rajoitettua, joten sen palkittu pakkaus viestii myös suomalaisveden eksklusiivisuudesta.

"Koska Vellamon laatu ja maku ovat ainutlaatuisia, haluamme tuoda sen laatua arvostavien kuluttajien huulille. Vellamo on päässyt tarjolle jo esimerkiksi F1-kisoihin ja seuraavana kohteena ovatkin laatua arvostavat pohjois-amerikkalaiset. Siinä tavoitteessa nyt saavuttavamamme arvostus auttaa varmasti”, uskoo toisena suunnittelijana toiminut Markus Heinonen.

Vuonna 2007 perustettu Pentawards tunnetaan maailman arvostetuimpana pakkausmuotoilukilpailuna. Kaikille avoimen kilpailun tehtävänä on korostaa käyttötuotteiden pakkaussuunnittelun arvostusta. Vuotuisen muotoilukilpailun tuomaristo koostu 12 arvostetusta kansainvälisestä pakkaussuunnittelijasta, jotka valitsevat voittajat paitsi luovien ratkaisujen, myös tuotteen kaupallisen potentiaalin perusteella. Tänä vuonna kilpailuun ilmoitettiin yli 2300 työtä, 64 maasta.

Vellamon päämarkkina on tällä hetkellä Pohjois-Amerikka ja kotimaista luonnollista kivennäisvettä on Suomessa saatavilla rajoitetusti. Nyt palkitun Vellamo Still PET-pullon jakeluverkosto tulee syksyn aikana laajentumaan myös Suomessa ja design-vedelle esitellään loppuvuodesta huomiota herättävän tyylikäs lasipullo.

Laura Kyntölä, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 45 8966399, laura.kyntola@wolfcom.fi

Petteri Ahonen, Ice Age Water Oy
+358 50 5817293, petteri.ahonen@vellamo.com

Aki Vänni, Vännin Paja
+358 50 331 7348, aki@vanni.fi

Markus Heinonen, Creactive Oy
+358 40 5582370, markus@creactive.fi

New Yorkissa Guggenheim-museossa Pentawardsin vastaanottivat Aki Vänni ja Markkus Heinonen.

BusinessFM sai radion uuden osavaltakunnallisen toimiluvan15.11.2018 16:44Tiedote

Viestintävirasto myönsi pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa kuuluvalle BusinessFM-radiokanavalle osavaltakunnallisen toimiluvan kaudelle 2020-30. BusinessFM:lle myönnetty täysin uusi taajuuskokonaisuus 13 laajentaa kanavan kuuluvuusalueen 1.1.2020 alkaen myös Jyväskylään, Kuopioon, Lahteen, Turkuun ja Vaasaan. Hyvästä musiikista ja työuransa kehittämisestä kiinnostuneille kuulijoille suunnattu kotimainen BusinessFM välittää työ- ja talouselämän arvokasta tietopääomaa ja sen myötä pyrkii omalta osaltaan edistämään suomalaista kansantaloutta.

Huippuosaajien uusi puhujatoimisto luo Suomeen lisää laadukasta puhetta8.11.2018 10:07Tiedote

Suomen puhujatoimistomarkkinaan syntyi uusi toimija, kun alan konkarit perustivat MySpeaker-yhtiön. Uuden puhuja- ja valmennusyhtiön tarkoituksena on kasvattaa laadukkaan puhumisen arvostusta ja kouluttaa suomalaisista yhä mukaansatempaavampia puhujatähtiä. MySpeaker Oy:n johtoryhmän muodostavat nyt Euroopan suurimman puhujayhtiön avaintehtävissä pitkään toimineet Johan Sjöstrand, Susanna Suorsa, Sebastian Wardi ja Olli Bergman sekä bisnesantropologi ja Suomen parhaimmaksi puhujaksi ja juontajaksi nimetty André Noël Chaker.

Näin suomalainen viettelee vaatteilla - Sokos tutki suomalaisten suhdetta pukeutumiseen2.11.2018 14:33Tiedote

Uskomus suomalaisten pukeutumisen pohjautuvan lähinnä käytännöllisiin tuulipukuihin on harhaluulo. Suomalaiset osaavat pukeutua vaihtuvien sääolosuhteiden mukaan, mutta käytännöllinen pukeutuminen on saanut rinnalleen toisen tärkeän elementin - muodikkuuden. Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset tuntevat olevansa tyylikästä kansaa ja tyylillä on meille vahva merkitys.