Kansainvälinen muotoilupalkinto Suomeen – Vellamon kantikas vesipullo voitti hopeaa Pentawardsissa

Suomalainen Vellamo Still -mineraalivesipullo voitti hopeaa kansainvälisessä Pentawards -muotoilukisassa. New Yorkissa Guggenheim-museossa järjestetyssä Pentawards-gaalassa vesikategorian hopeaa vastaanottivat Vellamon muotoilusta ja konseptoinnista vastanneet Aki Vänni ja Markus Heinonen.

Suomalainen Vellamo Still -mineraalivesipullo voitti hopeaa kansainvälisessä Pentawards -muotoilukisassa. Pullon on suunnitelleet Aki Vänni ja Markus Heinonen.

Heinolassa Viikinnäisissä sijaitsevasta syväkaivosta pumpattavan Vellamo-mineraaliveden juuret ulottuvat jääkauden ajalle. Viime vuonna ilmeensä ja pakkauksensa uudistanut Suomen toistaiseksi ainoa luonnollinen kivennäisvesi tähtää pullottajansa Ice Age Water Oy:n luotsaamana kansainvälisille vesimarkkinoille eksklusiivisena design-tuotteena. Heti ensimmäisenä lanseerausvuotena saavutettu Pentawards-muotoilupalkinto tukee Vellamon tavoitteita pääsystä maailmalla arvostettujen ja haluttujen laatuvesien joukkoon.

”Jääkauden sulamisvesistä alkujaan syntynyt mineraalivesiesiintymämme on ainutlaatuinen koko maailmassa ja palkitun pullomme muoto kuvastaakin Vellamon veden tarinaa. Jäätikönsinisen kantikkaan pullon valuva vesielementti esittää sulavaa jäätikköä, joka valui vetenä pullon takaosassa kuvattuun maanalaiseen kanjoniin. Pullomme edustaa visualisoitua suomalaista tarinankerrontaa, jonka Pentawards-palkinto todistaa toimivan myös kansainvälisesti”, iloitsee Vellamo-pullon toinen suunnittelijaAki Vänni ja jatkaa: ”Premium-vetemme nimi tulee Kalevalasta, jossa Vellamo on hyvä ja arvostettu veden emäntä.”

Vuonna 2017 tapahtuneen omistajavaihdoksen myötä uudelleenlanseerattu Vellamo pyrkii saavuttamaan paikan kansainvälisten pullovesimarkkinoiden kärkiluokasta. Heinolalaisen Ala-Räävelin järven alla sijaitseva Vellamon luonnollinen mineraalivesiesiintymä on laadukkuudessaan ainutlaatuinen koko maailmassa. Esiintymän pienen koon vuoksi Vellamon veden saatavuus on rajoitettua, joten sen palkittu pakkaus viestii myös suomalaisveden eksklusiivisuudesta.

"Koska Vellamon laatu ja maku ovat ainutlaatuisia, haluamme tuoda sen laatua arvostavien kuluttajien huulille. Vellamo on päässyt tarjolle jo esimerkiksi F1-kisoihin ja seuraavana kohteena ovatkin laatua arvostavat pohjois-amerikkalaiset. Siinä tavoitteessa nyt saavuttavamamme arvostus auttaa varmasti”, uskoo toisena suunnittelijana toiminut Markus Heinonen.

Vuonna 2007 perustettu Pentawards tunnetaan maailman arvostetuimpana pakkausmuotoilukilpailuna. Kaikille avoimen kilpailun tehtävänä on korostaa käyttötuotteiden pakkaussuunnittelun arvostusta. Vuotuisen muotoilukilpailun tuomaristo koostu 12 arvostetusta kansainvälisestä pakkaussuunnittelijasta, jotka valitsevat voittajat paitsi luovien ratkaisujen, myös tuotteen kaupallisen potentiaalin perusteella. Tänä vuonna kilpailuun ilmoitettiin yli 2300 työtä, 64 maasta.

Vellamon päämarkkina on tällä hetkellä Pohjois-Amerikka ja kotimaista luonnollista kivennäisvettä on Suomessa saatavilla rajoitetusti. Nyt palkitun Vellamo Still PET-pullon jakeluverkosto tulee syksyn aikana laajentumaan myös Suomessa ja design-vedelle esitellään loppuvuodesta huomiota herättävän tyylikäs lasipullo.

Laura Kyntölä, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 45 8966399, laura.kyntola@wolfcom.fi

Petteri Ahonen, Ice Age Water Oy
+358 50 5817293, petteri.ahonen@vellamo.com

Aki Vänni, Vännin Paja
+358 50 331 7348, aki@vanni.fi

Markus Heinonen, Creactive Oy
+358 40 5582370, markus@creactive.fi

New Yorkissa Guggenheim-museossa Pentawardsin vastaanottivat Aki Vänni ja Markkus Heinonen.

Naughty BRGR automatisoi ravintoloidensa omavalvonnan20.9.2018 14:17Tiedote

Suomen parhaita hampurilaisia tarjoava Naughty BRGR -ravintolaketju on valinnut kotimaisen Fredman Groupin toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistamaan ravintoloidensa ruokaturvallisuutta ja vähentämään hävikkiä. Fredmanin älykkäät keittiönjohtamispalvelut automatisoivat ravintoloiden arkirutiineja ja helpottavat keittiöhenkilökunnan työtä minimoimalla ruoanlaittoon ja asiakaspalveluun kuulumattomia toimenpiteitä.

MTV laajentaa uutistoimintaansa kaikilla jakelualustoilla12.9.2018 10:45Tiedote

Suomen suurin kaupallinen uutismedia MTV tekee uutistarjonnalleen suurimman uudistuksen sitten 1990-luvun taitteen, jolloin aamu-uutiset aloittivat Huomenta Suomessa ja Kymmenen Uutiset sai rinnalleen Seitsemän Uutiset. Nyt MTV laajentaa uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittää uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden vastaamaan myös tulevaisuuden kuluttajien tarpeita.

Muutos Tanskan kuninkaalliseen vierailuun: Hänen kuninkaallinen korkeutensa kruununprinsessa saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta.4.9.2018 15:33Tiedote

Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi joutuu kirurgisen operaation vuoksi perumaan viralliset tehtävänsä kahden viikon ajalta. Tämän johdosta Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinsessa saapuu aiemmin julkistetun ohjelman mukaisesti viralliselle vierailulle Helsinkiin ja Turkuun 13.-14. syyskuuta.

Kutsu medialle: Elements of AI verkkokurssin suorittaneiden valmistujaisseremonia Helsingin yliopistolla, juhlapuhujana Sauli Niinistö3.9.2018 09:48Tiedote

Helsingin yliopisto ja Reaktor esittelivät keväällä avoimen koulutusohjelman tekoäly-osaamisen laajentamiseksi. Verkkokurssille on tällä hetkellä ilmoittautunut noin 90 000 ihmistä ympäri maailmaa ja se on noussut Suomen suosituimpien kurssien joukkoon neljässä kuukaudessa. Reaktor ja Helsingin yliopisto järjestävät ensimmäisille valmistuneille valmistujaisjuhlan Helsingin yliopiston juhlasalissa torstaina 6.9.2018. Tilaisuudessa julkistetaan lisäksi kurssin suomenkielinen versio. Juhlapuheen kurssilaisille pitää tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Tanskan kruununprinssi saapuu syyskuussa Suomeen, vierailee Helsingissä ja Turussa 13.-14.9.31.8.2018 11:02Tiedote

Tanska ja Suomi juhlistavat diplomaattisten suhteidensa 100. vuotta, minkä kunniaksi Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta. Vierailun aikana kruununprinssi osallistuu Helsingin kaupungintalolla järjestettävään kestävään kaupunkisuunnittelun asiantuntijaseminaariin ja maiden lämpimiä suhteita juhlistavaan illallistilaisuuteen Finlandia-talolla, esittelee medialle tanskalaisen ruokatuotannon parhaita paloja, ja vierailee Turun telakalla.

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.