Kansainvälinen muotoilupalkinto Suomeen – Vellamon kantikas vesipullo voitti hopeaa Pentawardsissa

Suomalainen Vellamo Still -mineraalivesipullo voitti hopeaa kansainvälisessä Pentawards -muotoilukisassa. New Yorkissa Guggenheim-museossa järjestetyssä Pentawards-gaalassa vesikategorian hopeaa vastaanottivat Vellamon muotoilusta ja konseptoinnista vastanneet Aki Vänni ja Markus Heinonen.

Suomalainen Vellamo Still -mineraalivesipullo voitti hopeaa kansainvälisessä Pentawards -muotoilukisassa. Pullon on suunnitelleet Aki Vänni ja Markus Heinonen.

Heinolassa Viikinnäisissä sijaitsevasta syväkaivosta pumpattavan Vellamo-mineraaliveden juuret ulottuvat jääkauden ajalle. Viime vuonna ilmeensä ja pakkauksensa uudistanut Suomen toistaiseksi ainoa luonnollinen kivennäisvesi tähtää pullottajansa Ice Age Water Oy:n luotsaamana kansainvälisille vesimarkkinoille eksklusiivisena design-tuotteena. Heti ensimmäisenä lanseerausvuotena saavutettu Pentawards-muotoilupalkinto tukee Vellamon tavoitteita pääsystä maailmalla arvostettujen ja haluttujen laatuvesien joukkoon.

”Jääkauden sulamisvesistä alkujaan syntynyt mineraalivesiesiintymämme on ainutlaatuinen koko maailmassa ja palkitun pullomme muoto kuvastaakin Vellamon veden tarinaa. Jäätikönsinisen kantikkaan pullon valuva vesielementti esittää sulavaa jäätikköä, joka valui vetenä pullon takaosassa kuvattuun maanalaiseen kanjoniin. Pullomme edustaa visualisoitua suomalaista tarinankerrontaa, jonka Pentawards-palkinto todistaa toimivan myös kansainvälisesti”, iloitsee Vellamo-pullon toinen suunnittelijaAki Vänni ja jatkaa: ”Premium-vetemme nimi tulee Kalevalasta, jossa Vellamo on hyvä ja arvostettu veden emäntä.”

Vuonna 2017 tapahtuneen omistajavaihdoksen myötä uudelleenlanseerattu Vellamo pyrkii saavuttamaan paikan kansainvälisten pullovesimarkkinoiden kärkiluokasta. Heinolalaisen Ala-Räävelin järven alla sijaitseva Vellamon luonnollinen mineraalivesiesiintymä on laadukkuudessaan ainutlaatuinen koko maailmassa. Esiintymän pienen koon vuoksi Vellamon veden saatavuus on rajoitettua, joten sen palkittu pakkaus viestii myös suomalaisveden eksklusiivisuudesta.

"Koska Vellamon laatu ja maku ovat ainutlaatuisia, haluamme tuoda sen laatua arvostavien kuluttajien huulille. Vellamo on päässyt tarjolle jo esimerkiksi F1-kisoihin ja seuraavana kohteena ovatkin laatua arvostavat pohjois-amerikkalaiset. Siinä tavoitteessa nyt saavuttavamamme arvostus auttaa varmasti”, uskoo toisena suunnittelijana toiminut Markus Heinonen.

Vuonna 2007 perustettu Pentawards tunnetaan maailman arvostetuimpana pakkausmuotoilukilpailuna. Kaikille avoimen kilpailun tehtävänä on korostaa käyttötuotteiden pakkaussuunnittelun arvostusta. Vuotuisen muotoilukilpailun tuomaristo koostu 12 arvostetusta kansainvälisestä pakkaussuunnittelijasta, jotka valitsevat voittajat paitsi luovien ratkaisujen, myös tuotteen kaupallisen potentiaalin perusteella. Tänä vuonna kilpailuun ilmoitettiin yli 2300 työtä, 64 maasta.

Vellamon päämarkkina on tällä hetkellä Pohjois-Amerikka ja kotimaista luonnollista kivennäisvettä on Suomessa saatavilla rajoitetusti. Nyt palkitun Vellamo Still PET-pullon jakeluverkosto tulee syksyn aikana laajentumaan myös Suomessa ja design-vedelle esitellään loppuvuodesta huomiota herättävän tyylikäs lasipullo.

Laura Kyntölä, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 45 8966399, laura.kyntola@wolfcom.fi

Petteri Ahonen, Ice Age Water Oy
+358 50 5817293, petteri.ahonen@vellamo.com

Aki Vänni, Vännin Paja
+358 50 331 7348, aki@vanni.fi

Markus Heinonen, Creactive Oy
+358 40 5582370, markus@creactive.fi

New Yorkissa Guggenheim-museossa Pentawardsin vastaanottivat Aki Vänni ja Markkus Heinonen.

Kutsu medialle: Kaikki tiet vievät Viroon @ Matka2019, torstaina 17.1. kl 16.0010.1.2019 10:56Tiedote

Suomalaisten suosikkikohteen, pienen ja rakkaan Viron sydän on suuri ja se sykkii niin tiheään, että heikompaa hirvittää. Ota tahdista kiinni ja tule Viron matkailunedistämiskeskuksen kuratoimaan Kaikki tiet vievät Viroon -infotilaisuuteen Helsingin Messukeskukseen Matkamessujen ammattilaispäivänä torstaina 17.1. kello 16.00 (Messukeskuksen Siipi, kokoustila 205, pääsisäänkäynnin aulasta portaat ylös 2. kerrokseen).

Gamesaver yhdistää urheilevat perheet19.12.2018 08:00Tiedote

Suomalainen Gamesaver on nuorisourheilun videopalvelu, joka mahdollistaa otteluiden seuraamisen ja joukkueiden sekä pelaajien kannustamisen myös etänä. Gamesaver luo seuroille ja joukkueille uusia mahdollisuuksia palvella sponsoreitaan ja hankkia lisätuloja toimintansa kehittämiseen. Uudenlainen keino tukea nuorisourheilua ja helpottaa urheilevien perheiden arkea on houkutellut palvelun taustajoukkoihin laajan joukon suomalaisia urheilun supertähtiä.