Kansainvälisiä dekkaritähtiä vierailulla Suomessa: Arne Dahl, Heine Bakkeid ja Anu Patrakka

Norjalaisdekkaristi Heine Bakkeid ja Portugalissa asuva jännityskirjailija Anu Patrakka saapuvat Helsingissä järjestettävään Dekkarifestivaali-tapahtumaan 21.9. Tämän lisäksi suosittu rikoskirjailija Arne Dahl vierailee Suomessa 5.-6.10.

Viidettä kertaa järjestettävä Dekkarifestivaali  järjestetään tänä vuonna hotelli Paasitornissa lauantaina 21. syyskuuta 2019 (Paasivuorenkatu 5A, 00530 Helsinki). Lavalla nähdään myös norjalaislahjakkuus Heine Bakkeid, jonka kesällä julkaistu debyyttidekkari Meren aaveet on saanut kiitosta ennakkoluulottomasta genrerajojen yhdistelemisestä. Tämä on pantu maailmalla laajalti merkille ja hänen tuotantoaan on julkaistu jo yli 15 maassa.

Myös Portugalissa asuva jännityskirjailija Anu Patrakka nähdään Dekkarifestivaaleilla. Porvoolaislähtöinen kirjailija teki pitkän uran yritysjohdon parissa Suomessa, kunnes päätti lakata haaveilemasta ja pyrkiä kohti pitkäaikaista tavoitettaan, kirjoittamista. Patrakka irtisanoutuikin työstään, muutti Portugaliin ja alkoi takoa konetta. Tätä nykyä Anu Patrakka asuu maatilalla lähellä Portoa, mistä käsin hän kirjoitti kevään uutuuskirjansa Syyllisyyden ranta. Kiitosta saanut psykologinen jännäri tarjoaa sekä autenttisia tuokiokuvia Portugalista että rikoksen, jonka jäljet katoavat mereen.

Tämän lisäksi suosittu rikoskirjailija Arne Dahl vierailee Suomessa kesällä julkaistun Äkkisyvän, Berger & Blom -dekkarisarjan odotetun viimeisen osan tiimoilta. Suosittu ruotsalaisdekkaristi on tavattavissa 5.10. Helsingin Akateemisessa Kirjakaupassa klo 12:30 (Keskuskatu 1, 00100 Helsinki) ja 6.10. Turun Kirjamessuilla klo 12:10 (Agricola A-halli). Berger & Blom -sarja on kansainvälinen bestseller, joka on ampaissut myyntilistojen kärkeen etenkin Ruotsissa ja Saksassa. Myös Suomessa Dahlin dekkarisarja on vakuuttanut jännityksestä ja taidokkaasti kirjoitetuista rikosromaaneista nauttivat lukijat.

Haastattelupyynnöt:
e-mail: camilla.liana.gabrielsson@gmail.com
puh: 045 668 2223

Lue lisää Meren aaveista täältä.
Lue lisää Syyllisyyden rannasta täältä.
Lue lisää Äkkisyvästä täältä.
Lue lisää Dekkarifestivaalien ohjelmasta täältä.

Töölönkatu 9