Kansainvälisiä dekkaritähtiä vierailulla Suomessa: Arne Dahl, Heine Bakkeid ja Anu Patrakka

Norjalaisdekkaristi Heine Bakkeid ja Portugalissa asuva jännityskirjailija Anu Patrakka saapuvat Helsingissä järjestettävään Dekkarifestivaali-tapahtumaan 21.9. Tämän lisäksi suosittu rikoskirjailija Arne Dahl vierailee Suomessa 5.-6.10.

Viidettä kertaa järjestettävä Dekkarifestivaali  järjestetään tänä vuonna hotelli Paasitornissa lauantaina 21. syyskuuta 2019 (Paasivuorenkatu 5A, 00530 Helsinki). Lavalla nähdään myös norjalaislahjakkuus Heine Bakkeid, jonka kesällä julkaistu debyyttidekkari Meren aaveet on saanut kiitosta ennakkoluulottomasta genrerajojen yhdistelemisestä. Tämä on pantu maailmalla laajalti merkille ja hänen tuotantoaan on julkaistu jo yli 15 maassa.

Myös Portugalissa asuva jännityskirjailija Anu Patrakka nähdään Dekkarifestivaaleilla. Porvoolaislähtöinen kirjailija teki pitkän uran yritysjohdon parissa Suomessa, kunnes päätti lakata haaveilemasta ja pyrkiä kohti pitkäaikaista tavoitettaan, kirjoittamista. Patrakka irtisanoutuikin työstään, muutti Portugaliin ja alkoi takoa konetta. Tätä nykyä Anu Patrakka asuu maatilalla lähellä Portoa, mistä käsin hän kirjoitti kevään uutuuskirjansa Syyllisyyden ranta. Kiitosta saanut psykologinen jännäri tarjoaa sekä autenttisia tuokiokuvia Portugalista että rikoksen, jonka jäljet katoavat mereen.

Tämän lisäksi suosittu rikoskirjailija Arne Dahl vierailee Suomessa kesällä julkaistun Äkkisyvän, Berger & Blom -dekkarisarjan odotetun viimeisen osan tiimoilta. Suosittu ruotsalaisdekkaristi on tavattavissa 5.10. Helsingin Akateemisessa Kirjakaupassa klo 12:30 (Keskuskatu 1, 00100 Helsinki) ja 6.10. Turun Kirjamessuilla klo 12:10 (Agricola A-halli). Berger & Blom -sarja on kansainvälinen bestseller, joka on ampaissut myyntilistojen kärkeen etenkin Ruotsissa ja Saksassa. Myös Suomessa Dahlin dekkarisarja on vakuuttanut jännityksestä ja taidokkaasti kirjoitetuista rikosromaaneista nauttivat lukijat.

Haastattelupyynnöt:
e-mail: camilla.liana.gabrielsson@gmail.com
puh: 045 668 2223

Lue lisää Meren aaveista täältä.
Lue lisää Syyllisyyden rannasta täältä.
Lue lisää Äkkisyvästä täältä.
Lue lisää Dekkarifestivaalien ohjelmasta täältä.

Into Kustannus on tieto- ja kaunokirjoja julkaiseva kustantamo, joka julkaisee uutta avaavaa ja näkökulmia avartavaa laadukasta kirjallisuutta yksin ja yhteistyössä muiden tahojen kanssa. Innon toiminta on rohkeaa, kunnianhimoista ja tavoitteellista.

Uutuuskirjoja ilmastonmuutoksen torjunnasta, suomalaisesta siirtomaaherruudesta ja sisällissodasta17.9.2019 14:36:34 EESTTiedote

Into julkaisee syksyn avaukseksi sarjan tietokirjoja ilmastonmuutoksesta ja sen torjumisesta: Jessica Haapkylän "Meren tarinan" tutkimusmatkasta Arktiksen muutoksiin, "Ihme ilmat!", lajissaan ensimmäisen lapsille suunnatun tietokirjan ilmastonmuutoksesta, sekä Leo Straniuksen "Ekoistin muistelmat" hiili­jalanjäljen optimoinnista arjessa. Jouko Aaltosen ja Seppo Sivosen uutuusteos "Orjia ja isäntiä" pureutuu puolestaan ruotsalais-suomalaisen siirtomaaherruuteen. Pentti Sainion "Punaisia tappamassa" avaa ainutlaatuisen ikkunan sisällissodan kärsimysten raakaan temmellyskenttään. Matti Rinteen "Kulttuuritoimittaja" on kurkistus näköalapaikalta kuohuvaan kulttuurielämään 1960-luvulta lähtien, Harry Belafontesta Nathalie Sarrauteen.

Innon uutuuskirjoissa rangaistuspataljoonan vaiheita, Ruotsi-Suomen orjakauppaa ja kohtalokas tutkimusmatka13.8.2019 13:33:56 EESTTiedote

Mauri Paasilinna kuvaa jatkosodanaikaisen rangaistuspataljoonan vaiheita uutuuskirjassaan Mustan nuolen miehet. Jouko Aaltosen ja Seppo Sivosen teos Orjia ja isäntiä puolestaan valottaa, miten orjakaupan tarina on myös meidän tarinamme. Tämän lisäksi Aura Koiviston Mies ja merilehmä kertoo luonnontutkija Georg Stellerin huikean tutkimusmatkan Alaskaan. Käännöskirjallisuuden puolella John Seedin Ymmärrä Marxia (suom. Kalevi Suomela) syventyy tarkastelemaan ajattelijaa, jonka vaikutus historiaan ja akateemiseen maailmaan on valtava.

Odotettu Sankaritarinoita (kaikille) kertoo monipuolisia tositarinoita ja rikkoo ennakkoluuloja6.8.2019 09:57:35 EESTTiedote

Suomalaisista on moneksi! Sankaritarinoita (kaikille) – Kertomuksia uskomattomista suomalaisista Rudolf Koivusta Saara Aaltoon kertoo tositarinoita iltasatumuodossa eri vuosikymmeniltä. Kirja on jatkoa lasten- ja nuortenkirjallisuuden Finlandia-ehdokkaalle ja yleisö-Finlandian voittaneelle Sankaritarinoita tytöille (ja kaikille muille) ja Sankaritarinoita pojille (ja kaikille muille). Sarjan kolmas teos sisältää 40 ihmeellistä tarinaa suomalaisista naisista, miehistä ja muunsukupuolisista värikkäin, voimaa säkenöivin kuvituksin. Nämä sankaritarinat ovat ihan kaikille!

Innon koulunavaus: sorrettujen pedagogiikkaa, peruskoulun alkuunpanijat ja Gandhin, Steinerin ja Arnedtin filosofiaa1.8.2019 12:44:33 EESTTiedote

Monet tuntevat Paulo Freiren Sorrettujen pedagogiikka -teoksen, mutta tunteeko kukaan kirjan kirjoittajaa? Tiesitkö, että suuren peruskoulu-uudistuksen takana ei ollut valtio vaan asialle vihkiytyneet kansalaisjärjestöt ja vapaaehtoiset? Mitä on sosiaalipedagoginen hevostoiminta? Mitä ratkaisuja 100 vuotta täyttävä steinerkoululiike voi tarjota digitalisaation ja monikulttuuristumisen esille tuomiin haasteisiin? Mitä Paulo Freire, Hannah Arendt ja Mahatma Gandhi oikeastaan halusivat sanoa? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin antaa vastauksia Innon syksyn kasvatuksen ja oppimisen käsikirjat.