Kansallinen senioriliitto ry:n uudeksi toiminnanjohtajaksi valittu Maarit Kuikka

Senioriliiton uudeksi toiminnanjohtajaksi on valittu YTM Maarit Kuikka, joka aloittaa tehtävässä 1.8.2021

Maarit Kuikka

Maarit Kuikka siirtyy senioriliittoon Suomen Lions-Liitto ry:n toiminnanjohtajan tehtävästä, jossa hän on toiminut vuodesta 2012. Sitä ennen Kuikka on toiminut muun muassa Lastensuojelun Keskusliitossa ja Euroopan Neuvostossa lapsen oikeuksiin ja kansainvälisiin lapsikysymyksiin liittyvissä asiantuntijatehtävissä.

Olen innoissani tultuani valituksi tähän mielenkiintoiseen tehtävään, jossa saan palata perus- ja ihmisoikeuskysymysten sekä vaikuttamistyön pariin. Ikääntyvien asiat koskettavat meitä jokaista joko välillisesti omien vanhempien ja isovanhempien kautta tai henkilökohtaisesti, Kuikka toteaa.

Lisäksi tuleva toiminnanjohtaja korostaa, että senioriliitossa 50 vuoden aikana tehty työ ja järjestön arvot ovat vahva perusta toiminnalle myös tulevaisuudessa.

Liitossa on 14 piirijärjestöä ja 158 paikallista senioriyhdistystä, jotka järjestävät monipuolista toimintaa kaikkialla Suomessa. Jäseniä on jo 25 000.

Anneli Taina

toiminnanjohtaja (1.8.2021 alkaen)