Kansallisgallerian museot kiinni 30.12.2021–20.1.2022

Valtioneuvosto teki 28.12.2021 päätöksen rajoittaa koronapassin käyttöä 30.12.2021–20.1.2022 välisenä aikana. Koska asiakkaiden terveysturvallista vierailua museoissa ei voida toteuttaa, Kansallisgalleria sulkee Ateneumin ja Sinebrychoffin taidemuseot 30.12.2021–20.1.2022.

Ateneumin taidemuseo / Konstmuseet Ateneum / Ateneum Art Museum

Kimmo Levä, pääjohtaja, puh. 050 9113 884

Johanna Eiramo, viestintäpäällikkö puh. 0400 995699

Ateneumin taidemuseo / Konstmuseet Ateneum / Ateneum Art Museum
Sinebrychoffin taidemuseo / Konstmuseet Sinebrychoff / Sinebrychoff Art Museum

THE DIGITAL NATIONAL GALLERY PROGRAMME WILL PROVIDE A PLATFORM FOR NEW ART EXPERIENCES12.5.2022 14:08:07 EEST | Press release

The Board of the Finnish National Gallery has established a three-year Digital National Gallery programme for the creation of a functional platform for new digital and experience-oriented services online. Johanna Eiramo has been named as director of the programme as of 1 June 2022. Ms. Eiramo will transfer to the programme from her previous position as the Head of Communications at Ateneum Art Museum.