Kansallisgallerian museot kiinni 30.12.2021–20.1.2022

Valtioneuvosto teki 28.12.2021 päätöksen rajoittaa koronapassin käyttöä 30.12.2021–20.1.2022 välisenä aikana. Koska asiakkaiden terveysturvallista vierailua museoissa ei voida toteuttaa, Kansallisgalleria sulkee Ateneumin ja Sinebrychoffin taidemuseot 30.12.2021–20.1.2022.

Ateneumin taidemuseo / Konstmuseet Ateneum / Ateneum Art Museum

Kimmo Levä, pääjohtaja, puh. 050 9113 884

Johanna Eiramo, viestintäpäällikkö puh. 0400 995699

Ateneumin taidemuseo / Konstmuseet Ateneum / Ateneum Art Museum
Sinebrychoffin taidemuseo / Konstmuseet Sinebrychoff / Sinebrychoff Art Museum

Finnish National Gallery to close its museums from 30 December 2021 to 20 January 202229.12.2021 11:30:18 EET | Press release

The Finnish Government has made the decision on 28 December 2021, to restrict the use of COVID-19 passports between the dates of 30 December 2021 and 20 January 2022. Without the possibility to check the COVID-19 passport from visitors, it is impossible to safeguard the health safety of visitors in the museums. As a result, the Ateneum Art Museum and Sinebrychoff Art Museum will be closed from 30 December 2021 to 20 January 2022.