Karhu-olut kehitti nuoltavan festarirannekkeen, joka näyttää kantajansa promilletason
Rukalla juhannuksena järjestetyllä Solstice-festivaalilla kokeiltiin nuoltavaa festivaaliranneketta, joka näyttää käyttäjänsä promilletason. Kokeilun takana on festivaalin pääsponsori Karhu-olut, joka haluaa kannustaa ihmisiä juhlimaan vastuullisemmin, pohtimaan omaa alkoholinkäyttöään ja ottamaan välillä vaikka 0,0-prosenttisen oluen.
“Karhu tunnetaan rohkeista, näkyvistä ja yllättävistä tempauksista, joissa asiat tehdään omannäköisesti. Karhu on ottanut viime vuosina paljon kantaa yhteiskunnallisiin teemoihin, ja nyt mietimme, miten saisimme ihmiset kiinnostumaan omasta alkoholinkäytöstään. Testarirannekkeen testiympäristöksi haluttiin nimenomaan festivaali, koska niissä juhlitaan ja kulutetaan usein paljon alkoholia”, Karhu-oluen Senior Brand Manager Elli Karppinen sanoo.
Karhun emoyhtiö Sinebrychoff on tehnyt viime vuosina merkittäviä panostuksia alkoholittomien ja matala-alkoholisten juomien valmistukseen ja markkinointiin. Myös Karhu-olutta saa alkoholittomana 0,0-versiona.
Testarirannekkeen teknologian on kehittänyt yhdessä VTT:n kanssa oululainen bioteknologiayritys Promilless. Solsticessa kokeillussa festivaalirannekkeessa oli kertakäyttöinen älypaperipinta, jota nuolaisemalla ranneke kertoi, milloin sen käyttäjä oli ylittänyt 0,5 promillen rajan. Rannekkeen mittaama promillemäärä on säädettävissä.
“Älykellojen ja -sormusten aikakautena yhä useampi haluaa tietää, miten elintavat, ravinto ja uni vaikuttavat omaan hyvinvointiin. Testariranneke sopii tähän trendiin ja on sen lisäksi paitsi hauska niin myös hyödyllinen. Karhun ja Solsticen kanssa tehdyn yhteistyön kautta pääsimme kirjaimellisesti todella kiinnostavan kuluttajaryhmän huulille ja kielille”, Tommi Vaskivuo Promillessista sanoo.
Testarirannekkeen käytöstä saatiin hyviä kokemuksia. “Rannekkeen vastaanotto oli todella positiivista ja osa testaajista yllättyi promilletasostaan. Moni koki, että oman juhlakunnon ja promilletason seuraaminen olisi hyödyllistä festareilla ja tapahtumissa. Voi olla, että Karhun kokeilusta tulee festivaaleilla uusi normaali”, Karppinen sanoo.
Seuraa: @karhuolutta / #seuraaitseäsi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Karhu Senior Brand Manager
Elli Karppinen
+358 40 55 12 791
elli.karppinen@sff.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
1819 perustettu Sinebrychoff on osa Carlsberg-konsernia ja valmistaa oluita, siidereitä, long drink -juomia, virvoitusjuomia, vesiä sekä energiajuomia. Sen tuotesalkkuun kuuluvat mm. Karhu, KOFF, Carlsberg, Battery Energy Drink, Monster Energy, Crowmoor sekä Somersby ja Coca-Colan yhtiön juomat, kuten Coca-Cola, Fanta, Bonaqua sekä Sprite. Henkilöstön monimuotoisuus, vuorovaikutus asiakkaiden ja ympäröivän yhteiskunnan kanssa sekä vahvat tuotebrändit ovat kestävän kehityksen edistämisen lisäksi yhtiölle tärkeitä. Sinebrychoff valmistaa juomat 100 % uusiutuvalla energialla ja juomanvalmistus on hiilineutraalia. Alkoholin kohtuukäyttöä yhtiö edistää laajalla alkoholittomien oluiden valikoimalla. Käymme parempaan huomiseen.
sinebrychoff.fi - Facebook & Instagram: Sinebrychoff1819 - kohtuullisesti.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oy Sinebrychoff Ab
Sinebrychoffin arvoketjun hiilijalanjälki edelleen laskussa – myös vesitehokkuus parantunut10.4.2024 12:34:42 EEST | Tiedote
Sinebrychoffin järjestyksessään 15. kestävän kehityksen katsaus on julkaistu. Sinebrychoffin juomien arvoketjun hiilijalanjälki on pienentynyt 23 % verrattuna vuoteen 2015.
Karhu järjestää häät Tuskassa – vihkiparin etsintä nyt käynnissä4.4.2024 12:00:07 EEST | Tiedote
Yksi pariskunta pääsee viettämään ikimuistoisia häitä tulevan kesän Tuskassa, kun Karhu järjestää ainutlaatuisen vihkimisseremonian festivaalialueen Karhu Kappelissa. Hääparihaku on käynnissä 4.4.–2.5.
Lahdentien jättitölkki vaihtuu – tiesitkö paljonko juomaa mahtuisi maamerkin sisälle?26.3.2024 18:52:28 EET | Tiedote
Sinebrychoffin panimon vierellä oleva jättitölkki muuttuu alkoholittoman Crisp-oluen sinisestä väristä Battery Remix 24 -energiajuoman väreihin. Kyseessä on neljäs tölkkikuosi Lahdentien tutun maamerkin historiassa.
Tiesitkö tämän yllättävän asian suomalaisten suosikkijuomasta?28.2.2024 11:33:44 EET | Tiedote
Greippilonkeron ei kuuluisi olla harmaata – Sinebrychoffin uutuusgreippilonkero saa makua, väriä ja tuoksua aidosta greippimehusta.
Mehukkaita makuja ja raikkaita kesäjuomia Sinebrychoffin juomauutuuksissa28.2.2024 11:29:54 EET | Tiedote
Kevättä ja kesää virkistävät muun muassa Karhu Juicy IPA, KOFF Long Drink Juiced Grapefruit ja Muumi Mehuli Ananas – mehukkaita uutuuksia. Kaikista uutuuksista laajemmat tiedotteet Sinebrychoffin verkkosivuilla https://sinebrychoff.fi/newsroom ja oheisista linkeistä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme