Karita Tykän suositun Hyvä elämä -kirjasarjan uutuudessa vahvistetaan resilienssiä ja löydetään avaimet tasapainoon

Vaikuttaja-hyvinvointivalmentaja Karita Tykkä jakaa uudessa Hyvä elämä - Tasapaino -kirjassaan omat työkalunsa tasapainon saavuttamiseen ja sen ylläpitämiseen kaikilla elämän osa-alueilla. Tietoisen läsnäolon ja pienten päivittäisten mielen sekä hengityksen harjoitusten avulla opetellaan päästämään irti ja kestämään stressitilanteita paremmin.

Kehomme tekee koko ajan kaikkensa saavuttaakseen ja ylläpitääkseen tasapainon – hyvän ja vahvan yhteyden mielen, kehon ja ympäristön välillä. Tähän se käyttää niin ravinnostamme, ajatuksistamme kuin tunteistammekin saamiaan voimavaroja ja valmiuksia. Tasapainoinen ihminen kykenee sulattamaan ja käsittelemään kaiken, mitä ympäröivä maailma meille tarjoaa, ja hylkäämään sellaisen, mikä ei palvele tai voimaannuta, oli kyse sitten ravinnosta, ihmissuhteista, työstä, levosta tai tunne- ja uskomusmalleista. Tasapaino on hyvinvointia, elinvoimaa, energiaa ja merkityksen kokemusta – ajatuksia ja tekoja. Kun tasapaino järkkyy, kehon ja mielen yhteys katkeaa – keho altistuu häiriötiloille ja sairastuu herkemmin. Viestejä epätasapainosta voivat olla esimerkiksi selittämättömät kiputilat, masennus, ahdistus tai erilaiset pelkotilat.

Omilla valinnoillamme, toimillamme ja ajatuksillamme voimme auttaa kehoamme saavuttamaan ja ylläpitämään hyvän tasapainon. Se ei ole vaikeaa, mutta usein se jää arjen kiireessä huomioimatta – tai muuttuu suorittamiseksi, pakon ajamaksi. Suorittaminen puolestaan sysää kehon epätasapainon tilaan. Kun opimme pysähtymään ja kuuntelemaan kehomme viestejä – myös niitä ikäviä, peloista ja vaikeista tunteista kumpuavia –, osaamme antaa sekä kehollemme että mielellemme sen, mitä ne kulloinkin kaipaavat tasapainossa pysyäkseen.

Jokainen valintamme vie meidät joko lähemmäs tai kauemmas tasapainoa, laajentaa tai supistaa energiaamme. Palauttamalla ja eheyttämällä kehon ja ajatusten terveen yhteyden ohjaamme itsemme kohti tasapainoa – kohti hyvää elämää. Tasapainon tilassa olemme vahvassa yhteydessä itseemme ja ympäristöömme ja toimimme sydämestä ja rakkaudesta käsin – ja teemme luonnostaan valintoja, jotka tukevat tasapainoa, onnellisuutta ja kokonaisvaltaista hyvinvointia sekä sisäistä ja ulkoista kauneutta.

Tervetuloa kanssani matkalle kohti hyvää ja tasapainoista elämää.

Rakkaudella,
Karita

Tutustu kirjaan: www.readme.fi/kirja/hyva-elama-tasapainon-voima/

Arvostelukappaleen tilaus: paivi.hertel@readme.fi

KUTSU: Lumotun metsän sisaret - Elämää Pohjois-Karjalassa amerikkalaisen silmin -kirjan julkistustilaisuus 12.11.20213.11.2021 13:53:29 EET | Kutsu

Elettyään kaksikymmentäviisi vuotta New Yorkissa Naomi Moriyama ja hänen aviomiehensä ja kirjoituskumppaninsa William Doyle muuttivat seitsenvuotiaan lapsensa kanssa Suomeen, Pohjois-Karjalaan. Hän saapui elämää muuttavaan tyyneyden, rauhan ja kauneuden maailmaan, joka on arvioitu maailman onnellisimmaksi maaksi. Karjalan sammalpeitteisistä metsistä ja kirkasvetisistä joista Naomi löysi herkullisen yrttien, marjojen, sienien ja kalojen maailman. Hän löysi myös jotakin, joka muutti hänen elämänsä – vahvoja naisia, joista tuli hänen sielunsisariaan.

Tervetuloa Leipäkirjan julkistustilaisuuteen torstaina 7.10.2021 klo 9.00–10.3023.9.2021 09:00:00 EEST | Kutsu

Leivontakirja muuttaa myyttejä. Leivonta on helppoa, mukavaa ja kotoisaa puuhaa, jossa näkyy kädenjälki. Leivonta on noussut trendikkääksi ja herkulliseksi hyötyharrastukseksi 2020-luvulla. Leivontagurun Arja Elina Laineen LEIVONTA-kirja on konstailematon teos, josta saa perusteet ja opit onnistuneisiin leivonnaisiin. Kokeneempi leipoja saa kirjasta uusia ideoita ja hyödyllisiä vinkkejä leivontaan. Kirjassa on huomioitu erityisruokavalioita ja vegaanisuutta.