Kärkiryhmä liikkui globaalissa Executive MBA -vertailussa – Aalto EMBA puolusti paikkaansa sadan huipussa

Aalto Executive MBA on Financial Times -sanomalehden (FT) globaalissa vertailussa tänäkin vuonna ainoa suomalainen ohjelma, joka lunasti paikkansa sadan parhaan joukossa. Kyseessä on maailman arvostetuin vuosittainen vertailu. Pohjoismaiden hopeasijalta Aalto EE:n ohjelma puolustaa vahvasti paikkaansa maailman sadan parhaan joukossa ollen eurooppalaisista toimijoista 35. ja koko vertailussa sijalla 78. Maailman noin 3 000 EMBA-ohjelmasta vain sata parasta huomioidaan.

Viime vuonna Aalto EMBA-ohjelmissa oli Euroopassa ja Aasiassa 360 osallistujaa. Ohjelmaan valittujen johtajien ja huippuasiantuntijoiden monipuoliset organisaatio- ja kokemustaustat mahdollistavat vahvan ja arvokkaan verkoston, joka kantaa myös ohjelman jälkeen. Seitsemässä maassa tarjolla oleva ohjelma on kansainvälisyydessään maailman kirkkainta kärkeä.

”Uusi tilasto kertoo paljon markkinan nopeista liikkeistä: moni tuttu läntinen kärkikoulu putosi kokonaan ulkopuolelle samalla, kun aasialaiset koulut vahvistivat asemiaan. Aalto EE:n kannalta tärkeää on säilyttää asemansa yhä tarkemmin seulotun globaalin sadan kärjen joukossa”, kertoo Aalto EE:n toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

”Meille ohjelmiemme vaikuttavuus näkyy tyytyväisien ja menestyvien alumnien lisäksi myös lisääntyneenä kiinnostuksena ohjelmaa kohtaan. Esimerkiksi tänä keväänä pelkästään Helsingissä aloitti 60 osallistujaa”, kertoo Aalto MBA -ohjelmista vastaava johtaja Hanna-Riikka Myllymäki.

Financial Times -lehden vertailussa arvioidaan kuuttatoista osa-aluetta, kuten ohjelman osallistujien taustojen moninaisuutta ja professorien akateemisia ansioita sekä osallistujien palkka- ja urakehitystä ja henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamista.

Anglo-amerikkalaisten huippuyliopistojen yhteisohjelmat hallitsevat edelleen kärkipaikkoja: ensimmäisen sijansa säilytti yhdistelmä Kellogg (USA) - Hong Kong UST Business School. Toiseksi ylsi Columbian yliopiston (USA), Hong Kongin yliopiston ja London Business Schoolin yhteisohjelma. Kolmanneksi sijoittui Tsinghua-yliopiston sekä ranskalaisen Inseadin verraten nuori ohjelma.

FT Ranking perustuu osallistujien suoraan lehdelle antamiin arvioihin ja tietoihin sekä yliopistojen tuottamaan tilastoaineistoon. Rankingiin vastaavat aina kolme vuotta sitten kyseisestä Executive MBA -ohjelmasta valmistuneet.

Aalto-yliopistoa ja sen Kauppakorkeakoulua mitataan myös lukuisilla muilla vertailuilla. Esimerkiksi yksi merkittävimmistä yliopistovertailuista QS Top 50 under 50 -listauksessa Aalto-yliopisto oli paras eurooppalainen yliopisto. Listauksessa on vertailtu 50 johtavaa alle 50-vuotta sitten perustettua yliopistoa maailmassa.

Toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Hanna-Riikka Myllymäki
Business Area Director, Degree Programs
hanna-riikka.myllymaki@aaltoee.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Espoon kaupunki valitsi Aalto EE:n tukemaan strategista muutosta10.11.2017 07:00Tiedote

Espoon kaupunki on valinnut Aalto EE:n lippulaivaohjelman Aalto Executive MBA:n tukemaan kaupungin strategiasta eli Espoo-tarinasta lähtevää muutosta. Espoolle kokonaan räätälöity ohjelma kehittää ylimmän johdon strategista ajattelua ja ymmärrystä eri toimialojen ja organisaatioiden muutostarpeista sekä tukee heidän kasvuaan johtajina. Ohjelma täyttää Aalto EMBA:n tiukat akkreditointivaatimukset.

Aalto EE tukee tunnettuja suomalaisia yrityksiä jalansijan vahvistamisessa Yhdysvaltain markkinoilla29.9.2017 09:11Tiedote

Johtajuusosaaminen, paikallinen markkinatuntemus sekä brändi- ja designosaaminen ovat kansainvälisille markkinoille tähtääville yrityksille elintärkeitä. Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) Design for Success -ohjelma tukee Yhdysvaltojen markkinoilla jalansijaansa kasvattavia yrityksiä ja vahvistaa jo siellä toimivien menestystä. Mukana ohjelmassa ovat tunnetut suomalaiset design- ja kuluttajabrändit Reima, Valio, Marimekko, Fazer sekä Kalevala Korun Lapponia.

Taloudenpuolustuskurssi suunnittelee, miten maamme pärjää seuraavat sata vuotta?7.9.2017 11:38Tiedote

Kolmatta kertaa järjestettävä Taloudenpuolustuskurssi hakee vastausta kysymykseen ”Suomi 200 - miten maamme pärjää seuraavat sata vuotta?” Ensimmäisen sadan vuoden aikana Suomi nousi ainutlaatuisella tavalla kehitysmaasta yhdeksi maailman rikkaimmista kansakunnista. Mistä vivusta pitää nyt kääntää, jotta Suomi pysyy menestyksen tiellä? Taloudenpuolustuskurssilla puhutaan itsenäisyyden juhlavuonna uudistumisen tuskasta, Suomen suunnasta ja osaamisen tulevaisuudesta.