Kärkiryhmä liikkui globaalissa Executive MBA -vertailussa – Aalto EMBA puolusti paikkaansa sadan huipussa

Aalto Executive MBA on Financial Times -sanomalehden (FT) globaalissa vertailussa tänäkin vuonna ainoa suomalainen ohjelma, joka lunasti paikkansa sadan parhaan joukossa. Kyseessä on maailman arvostetuin vuosittainen vertailu. Pohjoismaiden hopeasijalta Aalto EE:n ohjelma puolustaa vahvasti paikkaansa maailman sadan parhaan joukossa ollen eurooppalaisista toimijoista 35. ja koko vertailussa sijalla 78. Maailman noin 3 000 EMBA-ohjelmasta vain sata parasta huomioidaan.

Viime vuonna Aalto EMBA-ohjelmissa oli Euroopassa ja Aasiassa 360 osallistujaa. Ohjelmaan valittujen johtajien ja huippuasiantuntijoiden monipuoliset organisaatio- ja kokemustaustat mahdollistavat vahvan ja arvokkaan verkoston, joka kantaa myös ohjelman jälkeen. Seitsemässä maassa tarjolla oleva ohjelma on kansainvälisyydessään maailman kirkkainta kärkeä.

”Uusi tilasto kertoo paljon markkinan nopeista liikkeistä: moni tuttu läntinen kärkikoulu putosi kokonaan ulkopuolelle samalla, kun aasialaiset koulut vahvistivat asemiaan. Aalto EE:n kannalta tärkeää on säilyttää asemansa yhä tarkemmin seulotun globaalin sadan kärjen joukossa”, kertoo Aalto EE:n toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

”Meille ohjelmiemme vaikuttavuus näkyy tyytyväisien ja menestyvien alumnien lisäksi myös lisääntyneenä kiinnostuksena ohjelmaa kohtaan. Esimerkiksi tänä keväänä pelkästään Helsingissä aloitti 60 osallistujaa”, kertoo Aalto MBA -ohjelmista vastaava johtaja Hanna-Riikka Myllymäki.

Financial Times -lehden vertailussa arvioidaan kuuttatoista osa-aluetta, kuten ohjelman osallistujien taustojen moninaisuutta ja professorien akateemisia ansioita sekä osallistujien palkka- ja urakehitystä ja henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamista.

Anglo-amerikkalaisten huippuyliopistojen yhteisohjelmat hallitsevat edelleen kärkipaikkoja: ensimmäisen sijansa säilytti yhdistelmä Kellogg (USA) - Hong Kong UST Business School. Toiseksi ylsi Columbian yliopiston (USA), Hong Kongin yliopiston ja London Business Schoolin yhteisohjelma. Kolmanneksi sijoittui Tsinghua-yliopiston sekä ranskalaisen Inseadin verraten nuori ohjelma.

FT Ranking perustuu osallistujien suoraan lehdelle antamiin arvioihin ja tietoihin sekä yliopistojen tuottamaan tilastoaineistoon. Rankingiin vastaavat aina kolme vuotta sitten kyseisestä Executive MBA -ohjelmasta valmistuneet.

Aalto-yliopistoa ja sen Kauppakorkeakoulua mitataan myös lukuisilla muilla vertailuilla. Esimerkiksi yksi merkittävimmistä yliopistovertailuista QS Top 50 under 50 -listauksessa Aalto-yliopisto oli paras eurooppalainen yliopisto. Listauksessa on vertailtu 50 johtavaa alle 50-vuotta sitten perustettua yliopistoa maailmassa.

Toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Hanna-Riikka Myllymäki
Business Area Director, Degree Programs
hanna-riikka.myllymaki@aaltoee.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Aalto Executive MBA lanseerataan Kiinassa8.6.2018 10:52Tiedote

Aalto Executive MBA, Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) lippulaivaohjelma, lanseerataan Kiinassa vielä tämän vuoden aikana. Ohjelma aloitetaan Shanghaissa ja suunnitelmissa on toteuttaa ohjelma myös muissa Kiinan kaupungeissa lähitulevaisuudessa. Aalto EE:lle tämä on luonnollinen jatko läsnäolon vahvistamisessa Aasian markkinalla. Sen ensimmäinen Aasian EMBA-ohjelma järjestettiin vuonna 1995 Etelä-Koreassa ja Singaporen tytäryhtiöstä on johdettu Aasian toimintoja jo vuodesta 2000.

Aalto-yliopiston muotoilun opiskelijat valmistivat Aalto EE:lle ainutlaatuisen kokoelman keramiikkamaljakoita6.6.2018 14:43Tiedote

Taide on olennainen osa asiakas- ja työntekijäkokemusta Aalto EE:ssä (Aalto University Executive Education). Jo yli 200 taideteoksen kokoelmaan lisätään nyt myös 12 ainutlaatuista käsintehtyä keramiikkamaljakkoa. Maljakoiden suunnittelusta ja valmistuksesta vastasi kuusi Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijaa. Euroopan johtava muotoilukoulu tunnetaan lahjakkaista suunnittelijoistaan ja huippuluokan opetushenkilökunnastaan. Keväällä 2017 Aalto-yliopisto sijoittui 13. sijalle taiteen ja suunnittelun maailmanlaajuisessa QS World University Ranking -tutkimuksessa.

Suomalaista osaamista maailman kärjessä – Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa14.5.2018 08:02Tiedote

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50. parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39. paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.