Kärkiryhmä liikkui globaalissa Executive MBA -vertailussa – Aalto EMBA puolusti paikkaansa sadan huipussa

Aalto Executive MBA on Financial Times -sanomalehden (FT) globaalissa vertailussa tänäkin vuonna ainoa suomalainen ohjelma, joka lunasti paikkansa sadan parhaan joukossa. Kyseessä on maailman arvostetuin vuosittainen vertailu. Pohjoismaiden hopeasijalta Aalto EE:n ohjelma puolustaa vahvasti paikkaansa maailman sadan parhaan joukossa ollen eurooppalaisista toimijoista 35. ja koko vertailussa sijalla 78. Maailman noin 3 000 EMBA-ohjelmasta vain sata parasta huomioidaan.

Viime vuonna Aalto EMBA-ohjelmissa oli Euroopassa ja Aasiassa 360 osallistujaa. Ohjelmaan valittujen johtajien ja huippuasiantuntijoiden monipuoliset organisaatio- ja kokemustaustat mahdollistavat vahvan ja arvokkaan verkoston, joka kantaa myös ohjelman jälkeen. Seitsemässä maassa tarjolla oleva ohjelma on kansainvälisyydessään maailman kirkkainta kärkeä.

”Uusi tilasto kertoo paljon markkinan nopeista liikkeistä: moni tuttu läntinen kärkikoulu putosi kokonaan ulkopuolelle samalla, kun aasialaiset koulut vahvistivat asemiaan. Aalto EE:n kannalta tärkeää on säilyttää asemansa yhä tarkemmin seulotun globaalin sadan kärjen joukossa”, kertoo Aalto EE:n toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

”Meille ohjelmiemme vaikuttavuus näkyy tyytyväisien ja menestyvien alumnien lisäksi myös lisääntyneenä kiinnostuksena ohjelmaa kohtaan. Esimerkiksi tänä keväänä pelkästään Helsingissä aloitti 60 osallistujaa”, kertoo Aalto MBA -ohjelmista vastaava johtaja Hanna-Riikka Myllymäki.

Financial Times -lehden vertailussa arvioidaan kuuttatoista osa-aluetta, kuten ohjelman osallistujien taustojen moninaisuutta ja professorien akateemisia ansioita sekä osallistujien palkka- ja urakehitystä ja henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamista.

Anglo-amerikkalaisten huippuyliopistojen yhteisohjelmat hallitsevat edelleen kärkipaikkoja: ensimmäisen sijansa säilytti yhdistelmä Kellogg (USA) - Hong Kong UST Business School. Toiseksi ylsi Columbian yliopiston (USA), Hong Kongin yliopiston ja London Business Schoolin yhteisohjelma. Kolmanneksi sijoittui Tsinghua-yliopiston sekä ranskalaisen Inseadin verraten nuori ohjelma.

FT Ranking perustuu osallistujien suoraan lehdelle antamiin arvioihin ja tietoihin sekä yliopistojen tuottamaan tilastoaineistoon. Rankingiin vastaavat aina kolme vuotta sitten kyseisestä Executive MBA -ohjelmasta valmistuneet.

Aalto-yliopistoa ja sen Kauppakorkeakoulua mitataan myös lukuisilla muilla vertailuilla. Esimerkiksi yksi merkittävimmistä yliopistovertailuista QS Top 50 under 50 -listauksessa Aalto-yliopisto oli paras eurooppalainen yliopisto. Listauksessa on vertailtu 50 johtavaa alle 50-vuotta sitten perustettua yliopistoa maailmassa.

Toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Hanna-Riikka Myllymäki
Business Area Director, Degree Programs
hanna-riikka.myllymaki@aaltoee.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Espanjassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Liettuassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä, Vietnamissa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Seminaari: Ansaitse peleillä tuloksellisesti ja eettisesti – pelialan gurut saapuvat Helsinkiin6.9.2018 10:29Tiedote

Aalto University Developing Entrepreneurshipin (Aalto ENT) ja International Game Developers Association (IGDA) Finlandin järjestämä seminaari tuo Suomeen useita pelialan guruja kertomaan pelialan ansaintalogiikasta. Seminaarissa pelialan legendat John Romero, Maarten Noyons, Michail Katkoff ja Oscar Clark jakavat kokemuksiaan pelien tuloksellisista ja eettisistä ansaintamalleista.

Johtajia 14 eri maasta tapaa Aalto Executive Summitissa Otaniemessä23.8.2018 14:24Tiedote

Aalto Executive Summit on koonnut tällä viikolla johtajia 14 eri maasta Aalto-yliopiston Otaniemen kampukselle. Aalto EE järjestää tapahtuman nyt jo 11. kertaa. Tämän vuoden aihe on ajankohtainen; digitaalisen ajan visionäärinen johtajuus. Digitaalinen muutos vaikuttaaa työn tekemiseen, sekä siihen, miten liiketoimintaa johdetaan. Myös organisaatioiden rakenteet ovat muutoksen alla samoin kuin resurssien allokointi ja työvoiman rooli yleensä. Näiden aiheiden lisäksi, summitissa käsitellään strategiaa, tuloksellisuutta sekä johtamista, jotka kaikki ovat olennaisia tekijöitä yrityksen tulevaisuuden menestykselle.