Karoliina Paapan Chimera-valokuvanäyttely luo mielenmaisemia

Karoliina Paapan valokuvanäyttely Chimera on esillä Bang Bang Galleryssä. Paappa valokuvaa installaatioita, joiden kautta hän peilaa omia muistojaan ja tunteitaan. Galleria toimii Aalto EE:n tiloissa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun päärakennuksessa.

Karoliina Paappa (s. 1983) opiskelee Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulussa Helsingissä. Paappa aloitti nyt esillä olevan valokuvasarjan kuvaamisen jo vuonna 2011 ja nyt esillä olevassa Chimerassa näemme aihepiirin uusimmat teokset. Näyttely koostuu 15:stä eri kokoisesta työstä.

”Käsittelen tässä sarjassa surua ja turvallisuudentunteen tarvetta sekä niiden jälkeistä eheytymisen ja riippumattomaksi tulemisen prosessia. Kiiltokuvahahmojen avulla asetun erilaisiin rooleihin käsitelläkseni sisäisiin prosesseihini liittyviä tunteita. Naamioita käyttämällä pystyn etäännyttämään itseni aiheesta ja käsittelemään kipeitä teemoja kohtuullisina annoksina”, Paappa toteaa.

Paapan valokuvateokset on kuvattu installoiduissa tiloissa, joihin taiteilija on rakentanut mielenmaisemia kiiltokuvasuurennoksista ja valmisesineistä. Häntä viehättää niiden tapa jäljitellä todellisuutta ja kertoa tarinoita visuaalisin keinoin. Sarjan teoksissa toistuvat tarinallisuus, kokemuksellisuus, maaginen realismi ja tunteen suhde arkkitehtoniseen tilaan. Hahmojen roolit kehittyvät sarjan edetessä, ja vähitellen ne muuttuvat passiivisista olennoista aktiivisiksi toimijoiksi, jotka luovat oman todellisuutensa.

Karoliina Paappa työskentelee pääasiassa valokuvataiteen ja installaatiotaiteen keinoin. Töissään hän havainnoi sekä yksilöön että laajemmin yhteiskuntaan ja kulttuuriin liittyviä aiheita. Paapan töitä on ollut esillä muun muassa Etelä-Koreassa, Puolassa, Virossa, Ruotsissa, Norjassa, Saksassa, Italiassa ja Kreikassa.

Näyttely on avoinna 18.5.–10.9.2017 sopimuksen mukaan (ota yhteyttä heli@bangbang.fi).

Lisätietoja:

Heli Mäenpää, galleristi, luennoitsija, luova johtaja

Bang Bang Gallery
Puh. 050 5110 765, heli@bangbang.fi

Bang Bang Gallery

Bang Bang Gallery toimii yhteistyössä Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) kanssa. Galleriakonseptissa vaihtuvat näyttelyt tuodaan Aalto EE:n henkilöstön ja asiakkaiden arkeen. Näyttelyohjelma keskittyy valokuvataiteeseen ja erityisesti nuorien ja nousevien kykyjen esilletuomiseen. Galleria sijaitsee Aalto EE:n tiloissa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun päärakennuksessa.

Aalto University Executive Education Ltd

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto. Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi Aalto EE tarjoaa ohjelmia Puolassa, Ruotsissa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Tansaniassa, Kiinassa, Indonesiassa, Iranissa sekä Baltiassa ja Venäjällä. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Yli 500 Microsoft Polku-ohjelman osallistujaa on valinnut Aalto EE:n20.12.2017 12:26Tiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on yritysten tukena myös liiketoiminnan muutostilanteissa. Tästä esimerkkinä ovat johtavissa ja vaativissa asiantuntijatehtävissä toimineille irtisanotuille henkilöille suunnatut ammatillisen osaamisen ja johtamisen koulutusohjelmat. Microsoftin Polku-ohjelmassa Aalto EE on ollut palveluntarjoajana vuodesta 2015 lähtien. Yli viisisataa osallistujaa on jo valinnut Aalto EE:n ohjelman suorituspaikaksi.

Espoon kaupunki valitsi Aalto EE:n tukemaan strategista muutosta10.11.2017 07:00Tiedote

Espoon kaupunki on valinnut Aalto EE:n lippulaivaohjelman Aalto Executive MBA:n tukemaan kaupungin strategiasta eli Espoo-tarinasta lähtevää muutosta. Espoolle kokonaan räätälöity ohjelma kehittää ylimmän johdon strategista ajattelua ja ymmärrystä eri toimialojen ja organisaatioiden muutostarpeista sekä tukee heidän kasvuaan johtajina. Ohjelma täyttää Aalto EMBA:n tiukat akkreditointivaatimukset.

Kärkiryhmä liikkui globaalissa Executive MBA -vertailussa – Aalto EMBA puolusti paikkaansa sadan huipussa16.10.2017 08:17Tiedote

Aalto Executive MBA on Financial Times -sanomalehden (FT) globaalissa vertailussa tänäkin vuonna ainoa suomalainen ohjelma, joka lunasti paikkansa sadan parhaan joukossa. Kyseessä on maailman arvostetuin vuosittainen vertailu. Pohjoismaiden hopeasijalta Aalto EE:n ohjelma puolustaa vahvasti paikkaansa maailman sadan parhaan joukossa ollen eurooppalaisista toimijoista 35. ja koko vertailussa sijalla 78. Maailman noin 3 000 EMBA-ohjelmasta vain sata parasta huomioidaan.