WolfcomWolfcom

Kaslink teki Mustan Barbaarin kanssa legendaarisesta maitomainoksesta modernin kauraversion

Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi kasvanut Kaslink innovoi Suomen ensimmäiset tuoreet kaurajuomat. Kouvolalaisen perheyhtiön Kaslink Aito -tuotteet löytyvät syyskuun alkuun mennessä ruokakauppojen maitohyllyistä perinteisten maitojen viereltä. Uutuustuotteen löytämisen helpottamiseksi kutsui Kaslink kampanjansa tähdeksi James Nikanderin, eli taiteilijanimellä Musta Barbaari esiintyvän rap-artistin, kehonrakentajan ja some-persoonan. Hän muistuttaa räväkässä kampanjassa, että hyvästä fyysisestä kunnosta voi pitää huolta myös ilman maitoa.

Kaslink ja James Nikander, eli Musta Barbaari modernisoivat legendaarisen maitomainoksen.

Kaslinkin tuorein innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi ja tarjoaa maailman johtavalle maitokansalle terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon. Kaslink Aito-tuoteperheen lippulaivatuote, ensimmäinen kotimainen tuorekaurajuoma, on otettu ruokakaupoissa innostuksella vastaan. Kaurajuomaa tukeva televisiomainos kumartaa legendaariselle Maito ja Terveys ry:n ja Suomen meijeriyhdistyksen vuonna 1997 yhdessä toteuttamalle ”En oo koskaan juonut maitoa, enkä juo” -mainokselle.

”Haluamme avoimesti kunnioittaa suomalaista maitokulttuuria. Suomi on maailman johtava maitomaa ja sen päälle myös Kaslinkin menestys on valettu. Olemme maidon rinnalle kuitenkin jalostaneet myös kauran helposti juotavaan ja käytettävään muotoon ja haluamme nyt herätellä suomalaisia huomaamaan kasvipohjaisten elintarvikkeiden laajemman merkityksen”, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Kun alkuperäinen filmi herätti huomiota huonoilla elämäntavoilla, muistutamme me ihmeviljan terveellisyydestä. Musta Barbaari on tämän viestin välittäjäksi täydellinen kumppani, joka pystyy oman esimerkkinsä kautta kertomaan kasvipainotteisen ruokavalion sopimisesta myös rankan fyysisen harjoittelun pohjaksi. On selvää, että maidon suosion tasaisesti laskiessa kasvipohjaisten tuotteiden kulutus kasvaa ja olemme ylpeitä saadessamme tuoda kuluttajille tähän kategoriaan puhtaan kotimaisen vaihtoehdon.”

Ihmeviljaksi kutsuttu kaura on globaalisti erittäin arvostettu vilja, jonka päivittäinen käyttö edistää veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina tai jopa alentaa veren kolesterolia. Tämä vähentää sydän- ja verisuonitautien riskiä, tasapainottaa ruoansulatusta ja parantaa veren sokeri- ja rasva-arvoja. Se on lisäksi merkittävä kuidun lähde.

Uudeksi Kaslink Aito -brändilähettilääksi ja samalla Aito-kampanjan pääosaan on valittu suomalainen James Nikander, eli taitelijanimeltään Musta Barbaari. Kasvissyöjänä yhteistyö kaurajuomabrändin kanssa on hänelle luonnollinen valinta.

”On hienoa päästä versioimaan aitoa televisiomainonnan ysärihittiä ja päivittää se nykyajan kuluttajan tarpeisiin. Laitoin itseni Aito-kampanjassa kirjaimellisesti likoon, sillä sen viesti sopii täydellisesti omiin elämäntapoihini ja arvoihini. Toivon, että kampanja on omiaan herättelemään keskustelua siitä, että ihminen voi ja pärjää hyvin myös ilman maitoa. Itse ainakin tunnen olevani nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan ja toivon, että se näkyy myös muille”, kertoo James Nikander.

Kaslink Aito -kampanja tulee näkymään televisiossa, ulkomainonnassa, elokuvateattereissa ja digitaalisissa kanavissa. Kampanjan suunnittelusta on vastannut TBWA Helsinki.

Kaslink

Kouvolasta kotoisin oleva perheyhtiö Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 150 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläät rap-artisti Musta Barbaari ja lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi sekä perheyritys Kaslinkin omistajaveljekset Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkonen.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.

Simon Fullerin kokoama uusi superyhtye Now United Suomeen - mukana myös suomalainen Joalin Loukamaa13.6.2018 13:21Tiedote

Lukuisten kansainvälisten supertähtien ja suosikkiohjelmien kehittäjän, mediamoguli Simon Fullerin perustama uusi popsensaatio Now United saapuu Suomeen tapaamaan fanejaan ja mediaa 18.-20. kesäkuuta. Näyttävässä tanssi- ja lauluyhtyeessä on mukana myös suomalainen 16-vuotias Joalin Loukamaa. Fullerin visiona on, että eri maista ja mantereilta tulevista tytöistä ja pojista koostuva Now United tulee ennennäkemättömällä tavalla yhdistämään koko popmusiikkia kuuntelevan maailman.

Suomalainen deittiapplikaatio Klip yhdistyy kansainvälisen eCiftin kanssa12.6.2018 08:00Tiedote

Kotimainen videodeittisovellus Klip yhdistyy etupäässä Turkin ja Saksan markkinoilla toimivan suositun deittipalvelu eCiftin kanssa. Yrityskaupan myötä Suomeen perustetaan teknologiayhtiö Discotec Oy, jonka pääomistaja on eCiftin omistanut sijoitusyhtiö 3TS Capital Partners. Discotec keskittyy hallinnoimaan ja kehittämään jo olemassa olevia Klip ja eCift -palveluitaan, sekä lanseeraamaan uusia social discovery -kategorian mobiilipalveluita globaaleille markkinoille. Klipin perustajat Niko Porkka ja Juho Oranen jatkavat uuden teknologiayhtiön palveluksessa Discotecin osakkaina.

Autourheilutähdet Kalle Rovanperä ja Valtteri Bottas läpäisivät hävittäjälentoon valmistavan lääkärintarkastuksensa7.6.2018 14:03Tiedote

Red Bullin rallitähti Kalle Rovanperä ja F1-tähti Valtteri Bottas osallistuivat Puolustusvoimien Ilmailulääketieteen keskuksessa Helsingissä ilmailulääkärin kokeisiin saadakseen ilmavoimien 100-vuotislentonäytöksessä 16.6. tapahtuvaa Flying Finn -hävittäjälentoaan varten lääketieteellisen kelpoisuustodistuksen. Laboratoriokokeiden lisäksi testissä mitattiin paitsi autourheilutähtien näkö, kuulo ja tasapainoaistit, tehtiin myös maksimaalinen suorituskyvyn mittaava ergometritesti. Suoritus- ja kestävyystestejä vaaditaan, sillä hävittäjälennon aikana kiihtyvyysvoimat voivat nousta jopa 9-12 G:n tasolle, kun F1-autossa kuljettajaan kohdistuu enimmillään 5-6 G:n painovoima.

Burgerimies Herlevin neljäs Naughty BRGR avautui Jyväskylään1.6.2018 14:18Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi avasi Naughty BRGR -hampurilaisravintolaketjun neljännen ravintolan Jyväskylään. Kaupungin kävelykeskustan paraatipaikalle Kolmikulmaan avautuneella ravintolalla on myös suuri, sadan asiakaspaikan anniskeluoikeuksin varustettu terassi. Ravintolan sisustuksessa kunnioitetaan jyväskyläläisten rakkautta urheiluun ja menestykseen.

FREDMAN GROUP UUDISTAA YHTIÖRAKENNETTAAN JA JOHTOAAN29.5.2018 10:59Tiedote

Suomalainen ruokateknologia-alan perheyhtiö Fredman Group Oy yhtiöittää älykkään keittiön kehittämiseen erikoistuneen Food Tech -palveluliiketoimintansa Fredman Perfect Kitchen Oy:ksi. Uutta yksikköä ryhtyy vetämään Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman. Yhtiörakenteen uudistuksessa Horeca-alan tuotteiden myyntiin keskittyneen Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Markku Lukkari. Konsernin tuotannosta, logistiikasta ja kuluttajatuotteista vastaavan Fredman Operations Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi siirtyy Fiskars Iittalan tehtaanjohtaja Per-Henrik Hagberg.