Kaslink teki Mustan Barbaarin kanssa legendaarisesta maitomainoksesta modernin kauraversion
Kaslinkin tuorein innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi ja tarjoaa maailman johtavalle maitokansalle terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon. Kaslink Aito-tuoteperheen lippulaivatuote, ensimmäinen kotimainen tuorekaurajuoma, on otettu ruokakaupoissa innostuksella vastaan. Kaurajuomaa tukeva televisiomainos kumartaa legendaariselle Maito ja Terveys ry:n ja Suomen meijeriyhdistyksen vuonna 1997 yhdessä toteuttamalle ”En oo koskaan juonut maitoa, enkä juo” -mainokselle.
”Haluamme avoimesti kunnioittaa suomalaista maitokulttuuria. Suomi on maailman johtava maitomaa ja sen päälle myös Kaslinkin menestys on valettu. Olemme maidon rinnalle kuitenkin jalostaneet myös kauran helposti juotavaan ja käytettävään muotoon ja haluamme nyt herätellä suomalaisia huomaamaan kasvipohjaisten elintarvikkeiden laajemman merkityksen”, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Kun alkuperäinen filmi herätti huomiota huonoilla elämäntavoilla, muistutamme me ihmeviljan terveellisyydestä. Musta Barbaari on tämän viestin välittäjäksi täydellinen kumppani, joka pystyy oman esimerkkinsä kautta kertomaan kasvipainotteisen ruokavalion sopimisesta myös rankan fyysisen harjoittelun pohjaksi. On selvää, että maidon suosion tasaisesti laskiessa kasvipohjaisten tuotteiden kulutus kasvaa ja olemme ylpeitä saadessamme tuoda kuluttajille tähän kategoriaan puhtaan kotimaisen vaihtoehdon.”
Ihmeviljaksi kutsuttu kaura on globaalisti erittäin arvostettu vilja, jonka päivittäinen käyttö edistää veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina tai jopa alentaa veren kolesterolia. Tämä vähentää sydän- ja verisuonitautien riskiä, tasapainottaa ruoansulatusta ja parantaa veren sokeri- ja rasva-arvoja. Se on lisäksi merkittävä kuidun lähde.
Uudeksi Kaslink Aito -brändilähettilääksi ja samalla Aito-kampanjan pääosaan on valittu suomalainen James Nikander, eli taitelijanimeltään Musta Barbaari. Kasvissyöjänä yhteistyö kaurajuomabrändin kanssa on hänelle luonnollinen valinta.
”On hienoa päästä versioimaan aitoa televisiomainonnan ysärihittiä ja päivittää se nykyajan kuluttajan tarpeisiin. Laitoin itseni Aito-kampanjassa kirjaimellisesti likoon, sillä sen viesti sopii täydellisesti omiin elämäntapoihini ja arvoihini. Toivon, että kampanja on omiaan herättelemään keskustelua siitä, että ihminen voi ja pärjää hyvin myös ilman maitoa. Itse ainakin tunnen olevani nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan ja toivon, että se näkyy myös muille”, kertoo James Nikander.
Kaslink Aito -kampanja tulee näkymään televisiossa, ulkomainonnassa, elokuvateattereissa ja digitaalisissa kanavissa. Kampanjan suunnittelusta on vastannut TBWA Helsinki.
Kaslink
Kouvolasta kotoisin oleva perheyhtiö Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 150 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Tapio Lehtisen Galiana WithSecure maaliin odoteltuaan loppusuoran tuulia ankkurissa25.4.2024 14:57:37 EEST | Tiedote
Tapio Lehtisen kipparoima Galiana WithSecure purjehti Ocean Globe Race -maailmanympäripurjehduksen maaliin Isle of Wightin Cowesiin myöhään keskiviikkoiltana. Kilpailun loppuosa oli suomalaisvenekunnalle erittäin vaikea, mutta perille saapui hymyilevä, onnellinen sekä silminnähden kaikkensa antanut joukkue.
Näyttelijä Peter Franzénille uusi rooli juoma-alalla25.4.2024 12:22:27 EEST | Tiedote
Vuosi sitten esitelty suomalainen Lingoncello-käsityölikööri panostaa kansainvälistymiseen näyttelijätähti Peter Franzénin avulla. Lingoncello kuuluu kansainvälisessä kasvussa olevaan cello-juomien kategoriaan, jonka tunnetuin edustaja on italialainen limoncello. Suomessa keksitty ja kotimaisista puolukoista valmistettu likööri haastaa markkinaa pohjoisen tyylikkyydellä, laadulla ja ainutlaatuisella maulla. Suomen kansainvälisesti menestyneimpiin kuuluva näyttelijä Peter Franzén tulee vauhdittamaan Lingoncellon koti- ja kansainvälistä kasvua liittymällä juoman innovoineen Mother’s Milk Beveragesin osakkaaksi. Yhtiö on kehittänyt myös kulttimainetta nauttivan Puolustuslaitos-juomaperheen.
Minor Hotels yhtenäistää yritysilmeensä, NH Hotel Groupin uudeksi nimeksi Minor Hotels Europe & Americas23.4.2024 09:00:41 EEST | Tiedote
Globaaliin Minor Hotels -konserniin kuuluva NH Hotel Groupin vuosikokous päätti, että yhtiö toimii jatkossa nimellä Minor Hotels Europe & Americas.
Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote
Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.
Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote
Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme