Kaslink teki Mustan Barbaarin kanssa legendaarisesta maitomainoksesta modernin kauraversion

Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi kasvanut Kaslink innovoi Suomen ensimmäiset tuoreet kaurajuomat. Kouvolalaisen perheyhtiön Kaslink Aito -tuotteet löytyvät syyskuun alkuun mennessä ruokakauppojen maitohyllyistä perinteisten maitojen viereltä. Uutuustuotteen löytämisen helpottamiseksi kutsui Kaslink kampanjansa tähdeksi James Nikanderin, eli taiteilijanimellä Musta Barbaari esiintyvän rap-artistin, kehonrakentajan ja some-persoonan. Hän muistuttaa räväkässä kampanjassa, että hyvästä fyysisestä kunnosta voi pitää huolta myös ilman maitoa.

Kaslink ja James Nikander, eli Musta Barbaari modernisoivat legendaarisen maitomainoksen.

Kaslinkin tuorein innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi ja tarjoaa maailman johtavalle maitokansalle terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon. Kaslink Aito-tuoteperheen lippulaivatuote, ensimmäinen kotimainen tuorekaurajuoma, on otettu ruokakaupoissa innostuksella vastaan. Kaurajuomaa tukeva televisiomainos kumartaa legendaariselle Maito ja Terveys ry:n ja Suomen meijeriyhdistyksen vuonna 1997 yhdessä toteuttamalle ”En oo koskaan juonut maitoa, enkä juo” -mainokselle.

”Haluamme avoimesti kunnioittaa suomalaista maitokulttuuria. Suomi on maailman johtava maitomaa ja sen päälle myös Kaslinkin menestys on valettu. Olemme maidon rinnalle kuitenkin jalostaneet myös kauran helposti juotavaan ja käytettävään muotoon ja haluamme nyt herätellä suomalaisia huomaamaan kasvipohjaisten elintarvikkeiden laajemman merkityksen”, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Kun alkuperäinen filmi herätti huomiota huonoilla elämäntavoilla, muistutamme me ihmeviljan terveellisyydestä. Musta Barbaari on tämän viestin välittäjäksi täydellinen kumppani, joka pystyy oman esimerkkinsä kautta kertomaan kasvipainotteisen ruokavalion sopimisesta myös rankan fyysisen harjoittelun pohjaksi. On selvää, että maidon suosion tasaisesti laskiessa kasvipohjaisten tuotteiden kulutus kasvaa ja olemme ylpeitä saadessamme tuoda kuluttajille tähän kategoriaan puhtaan kotimaisen vaihtoehdon.”

Ihmeviljaksi kutsuttu kaura on globaalisti erittäin arvostettu vilja, jonka päivittäinen käyttö edistää veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina tai jopa alentaa veren kolesterolia. Tämä vähentää sydän- ja verisuonitautien riskiä, tasapainottaa ruoansulatusta ja parantaa veren sokeri- ja rasva-arvoja. Se on lisäksi merkittävä kuidun lähde.

Uudeksi Kaslink Aito -brändilähettilääksi ja samalla Aito-kampanjan pääosaan on valittu suomalainen James Nikander, eli taitelijanimeltään Musta Barbaari. Kasvissyöjänä yhteistyö kaurajuomabrändin kanssa on hänelle luonnollinen valinta.

”On hienoa päästä versioimaan aitoa televisiomainonnan ysärihittiä ja päivittää se nykyajan kuluttajan tarpeisiin. Laitoin itseni Aito-kampanjassa kirjaimellisesti likoon, sillä sen viesti sopii täydellisesti omiin elämäntapoihini ja arvoihini. Toivon, että kampanja on omiaan herättelemään keskustelua siitä, että ihminen voi ja pärjää hyvin myös ilman maitoa. Itse ainakin tunnen olevani nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan ja toivon, että se näkyy myös muille”, kertoo James Nikander.

Kaslink Aito -kampanja tulee näkymään televisiossa, ulkomainonnassa, elokuvateattereissa ja digitaalisissa kanavissa. Kampanjan suunnittelusta on vastannut TBWA Helsinki.

Kaslink

Kouvolasta kotoisin oleva perheyhtiö Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 150 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläät rap-artisti Musta Barbaari ja lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi sekä perheyritys Kaslinkin omistajaveljekset Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkonen.

Red Bull Mäkiauto GP valtaa viikonloppuna Helsingin Tähtitorninmäen16.8.2017 11:00Kutsu

Tulevana lauantaina Helsingissä kisataan jo neljännen kerran mäkiautoilla, kun Red Bull Mäkiauto GP valloittaa Tähtitorninmäen. Kyseessä on kansainvälinen jokamiesluokan kilpailu, jossa lasketaan mäkeä kotikutoisilla mäkiautoilla. Tämä uniikki, moottoriton ja päästötön ajotapahtuma haastaa sekä kokeneet kuljettajat, että halukkaat harrastelijat suunnittelemaan tyrmistyttäviä unelmien vauhtikojeita ja kisaamaan alamäkiajossa kelloa vastaan jopa fysiikan lakeja uhmaten.

Lumilautailun supertähti Enni Rukajärvestä Kaslinkin Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs3.8.2017 09:30Tiedote

Lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi ja kouvolalainen elintarvikealan perheyritys Kaslink ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä Rukajärvestä tulee uuden kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs. Urheilumenestyksen lisäksi terveellisten ja ympäristöystävällisten valintojen puolestapuhujana tunnetuksi tullut Enni Rukajärvi pitää yhteistyötä vastuullisen kotimaisen elintarvikeyhtiön kanssa itselleen aidon luonnollisena. Rukajärvi tulee Kaslinkin kanssa edistämään suomalaisen kauran käyttöä vaihtoehtona perinteisille maitotuotteille.