WolfcomWolfcom

Kaslink teki Mustan Barbaarin kanssa legendaarisesta maitomainoksesta modernin kauraversion

Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi kasvanut Kaslink innovoi Suomen ensimmäiset tuoreet kaurajuomat. Kouvolalaisen perheyhtiön Kaslink Aito -tuotteet löytyvät syyskuun alkuun mennessä ruokakauppojen maitohyllyistä perinteisten maitojen viereltä. Uutuustuotteen löytämisen helpottamiseksi kutsui Kaslink kampanjansa tähdeksi James Nikanderin, eli taiteilijanimellä Musta Barbaari esiintyvän rap-artistin, kehonrakentajan ja some-persoonan. Hän muistuttaa räväkässä kampanjassa, että hyvästä fyysisestä kunnosta voi pitää huolta myös ilman maitoa.

Kaslink ja James Nikander, eli Musta Barbaari modernisoivat legendaarisen maitomainoksen.

Kaslinkin tuorein innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi ja tarjoaa maailman johtavalle maitokansalle terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon. Kaslink Aito-tuoteperheen lippulaivatuote, ensimmäinen kotimainen tuorekaurajuoma, on otettu ruokakaupoissa innostuksella vastaan. Kaurajuomaa tukeva televisiomainos kumartaa legendaariselle Maito ja Terveys ry:n ja Suomen meijeriyhdistyksen vuonna 1997 yhdessä toteuttamalle ”En oo koskaan juonut maitoa, enkä juo” -mainokselle.

”Haluamme avoimesti kunnioittaa suomalaista maitokulttuuria. Suomi on maailman johtava maitomaa ja sen päälle myös Kaslinkin menestys on valettu. Olemme maidon rinnalle kuitenkin jalostaneet myös kauran helposti juotavaan ja käytettävään muotoon ja haluamme nyt herätellä suomalaisia huomaamaan kasvipohjaisten elintarvikkeiden laajemman merkityksen”, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Kun alkuperäinen filmi herätti huomiota huonoilla elämäntavoilla, muistutamme me ihmeviljan terveellisyydestä. Musta Barbaari on tämän viestin välittäjäksi täydellinen kumppani, joka pystyy oman esimerkkinsä kautta kertomaan kasvipainotteisen ruokavalion sopimisesta myös rankan fyysisen harjoittelun pohjaksi. On selvää, että maidon suosion tasaisesti laskiessa kasvipohjaisten tuotteiden kulutus kasvaa ja olemme ylpeitä saadessamme tuoda kuluttajille tähän kategoriaan puhtaan kotimaisen vaihtoehdon.”

Ihmeviljaksi kutsuttu kaura on globaalisti erittäin arvostettu vilja, jonka päivittäinen käyttö edistää veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina tai jopa alentaa veren kolesterolia. Tämä vähentää sydän- ja verisuonitautien riskiä, tasapainottaa ruoansulatusta ja parantaa veren sokeri- ja rasva-arvoja. Se on lisäksi merkittävä kuidun lähde.

Uudeksi Kaslink Aito -brändilähettilääksi ja samalla Aito-kampanjan pääosaan on valittu suomalainen James Nikander, eli taitelijanimeltään Musta Barbaari. Kasvissyöjänä yhteistyö kaurajuomabrändin kanssa on hänelle luonnollinen valinta.

”On hienoa päästä versioimaan aitoa televisiomainonnan ysärihittiä ja päivittää se nykyajan kuluttajan tarpeisiin. Laitoin itseni Aito-kampanjassa kirjaimellisesti likoon, sillä sen viesti sopii täydellisesti omiin elämäntapoihini ja arvoihini. Toivon, että kampanja on omiaan herättelemään keskustelua siitä, että ihminen voi ja pärjää hyvin myös ilman maitoa. Itse ainakin tunnen olevani nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan ja toivon, että se näkyy myös muille”, kertoo James Nikander.

Kaslink Aito -kampanja tulee näkymään televisiossa, ulkomainonnassa, elokuvateattereissa ja digitaalisissa kanavissa. Kampanjan suunnittelusta on vastannut TBWA Helsinki.

Kaslink

Kouvolasta kotoisin oleva perheyhtiö Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 150 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläät rap-artisti Musta Barbaari ja lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi sekä perheyritys Kaslinkin omistajaveljekset Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkonen.

Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä11.6.2019 12:07:38 EESTTiedote

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

ISS Palvelut modernisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan Fredmanin kanssa11.6.2019 07:50:00 EESTTiedote

Suomen suurimpiin yksityisiin työnantajin kuuluva ISS Palvelut on valinnut kotimaisen Fredman Food Tech -palvelukokonaisuuden varmistamaan ravintolapalveluidensa omavalvonnan ja keittiön johtamisprosessit. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi. Fredmanin palvelun asennus ja henkilökunnan valmennus niiden käyttöön tullaan saattamaan valmiiksi vuoden 2019 loppuun mennessä.

Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.

Ylioppilaslakillakin voi erottautua24.4.2019 12:12:43 EESTTiedote

Noin 30 000 suomalaisnuorta painaa kesäkuun ensimmäisenä lauantaina päähänsä perinteisen ylioppilaslakin merkkinä ylioppilastutkinnon suorittamisesta. Suomessa valkolakkiperinteen lasketaan alkaneen vuonna 1865, jolloin muutama helsinkiläinen ylioppilas valmistutti itselleen ensin Tanskassa ja sittemmin Ruotsissa jo suosioon nousseen mallin mukaisesti samettisen ylioppilaslakin. Pohjoismaiden suurin ylioppilaslakkien ja valmistujaistuotteiden valmistaja C.L. Seifert on ulottanut räätälöidyn hattupalvelunsa myös suomalaisille ylioppilaille, jotka voivat verkkopalvelun avulla suunnitella ja tilata itselleen personoidun ja käsintehdyn laadukkaan, kaikki vaput ryhdikkäänä kestävän ylioppilaslakkinsa.