WolfcomWolfcom

Kaslink teki Mustan Barbaarin kanssa legendaarisesta maitomainoksesta modernin kauraversion

Jaa
Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi kasvanut Kaslink innovoi Suomen ensimmäiset tuoreet kaurajuomat. Kouvolalaisen perheyhtiön Kaslink Aito -tuotteet löytyvät syyskuun alkuun mennessä ruokakauppojen maitohyllyistä perinteisten maitojen viereltä. Uutuustuotteen löytämisen helpottamiseksi kutsui Kaslink kampanjansa tähdeksi James Nikanderin, eli taiteilijanimellä Musta Barbaari esiintyvän rap-artistin, kehonrakentajan ja some-persoonan. Hän muistuttaa räväkässä kampanjassa, että hyvästä fyysisestä kunnosta voi pitää huolta myös ilman maitoa.
Kaslink ja James Nikander, eli Musta Barbaari modernisoivat legendaarisen maitomainoksen.
Kaslink ja James Nikander, eli Musta Barbaari modernisoivat legendaarisen maitomainoksen.

Kaslinkin tuorein innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi ja tarjoaa maailman johtavalle maitokansalle terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon. Kaslink Aito-tuoteperheen lippulaivatuote, ensimmäinen kotimainen tuorekaurajuoma, on otettu ruokakaupoissa innostuksella vastaan. Kaurajuomaa tukeva televisiomainos kumartaa legendaariselle Maito ja Terveys ry:n ja Suomen meijeriyhdistyksen vuonna 1997 yhdessä toteuttamalle ”En oo koskaan juonut maitoa, enkä juo” -mainokselle.

”Haluamme avoimesti kunnioittaa suomalaista maitokulttuuria. Suomi on maailman johtava maitomaa ja sen päälle myös Kaslinkin menestys on valettu. Olemme maidon rinnalle kuitenkin jalostaneet myös kauran helposti juotavaan ja käytettävään muotoon ja haluamme nyt herätellä suomalaisia huomaamaan kasvipohjaisten elintarvikkeiden laajemman merkityksen”, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Kun alkuperäinen filmi herätti huomiota huonoilla elämäntavoilla, muistutamme me ihmeviljan terveellisyydestä. Musta Barbaari on tämän viestin välittäjäksi täydellinen kumppani, joka pystyy oman esimerkkinsä kautta kertomaan kasvipainotteisen ruokavalion sopimisesta myös rankan fyysisen harjoittelun pohjaksi. On selvää, että maidon suosion tasaisesti laskiessa kasvipohjaisten tuotteiden kulutus kasvaa ja olemme ylpeitä saadessamme tuoda kuluttajille tähän kategoriaan puhtaan kotimaisen vaihtoehdon.”

Ihmeviljaksi kutsuttu kaura on globaalisti erittäin arvostettu vilja, jonka päivittäinen käyttö edistää veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina tai jopa alentaa veren kolesterolia. Tämä vähentää sydän- ja verisuonitautien riskiä, tasapainottaa ruoansulatusta ja parantaa veren sokeri- ja rasva-arvoja. Se on lisäksi merkittävä kuidun lähde.

Uudeksi Kaslink Aito -brändilähettilääksi ja samalla Aito-kampanjan pääosaan on valittu suomalainen James Nikander, eli taitelijanimeltään Musta Barbaari. Kasvissyöjänä yhteistyö kaurajuomabrändin kanssa on hänelle luonnollinen valinta.

”On hienoa päästä versioimaan aitoa televisiomainonnan ysärihittiä ja päivittää se nykyajan kuluttajan tarpeisiin. Laitoin itseni Aito-kampanjassa kirjaimellisesti likoon, sillä sen viesti sopii täydellisesti omiin elämäntapoihini ja arvoihini. Toivon, että kampanja on omiaan herättelemään keskustelua siitä, että ihminen voi ja pärjää hyvin myös ilman maitoa. Itse ainakin tunnen olevani nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan ja toivon, että se näkyy myös muille”, kertoo James Nikander.

Kaslink Aito -kampanja tulee näkymään televisiossa, ulkomainonnassa, elokuvateattereissa ja digitaalisissa kanavissa. Kampanjan suunnittelusta on vastannut TBWA Helsinki.

Kaslink

Kouvolasta kotoisin oleva perheyhtiö Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 150 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi


Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kuvat

Kaslink ja James Nikander, eli Musta Barbaari modernisoivat legendaarisen maitomainoksen.
Kaslink ja James Nikander, eli Musta Barbaari modernisoivat legendaarisen maitomainoksen.
Lataa
Kaslinkin tuorein innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi ja tarjoaa maailman johtavalle maitokansalle terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon.
Kaslinkin tuorein innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi ja tarjoaa maailman johtavalle maitokansalle terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon.
Lataa
Kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläät rap-artisti Musta Barbaari ja lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi sekä perheyritys Kaslinkin omistajaveljekset Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkonen.
Kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläät rap-artisti Musta Barbaari ja lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi sekä perheyritys Kaslinkin omistajaveljekset Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkonen.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom
Korkeavuorenkatu 1 B 11
00140 Helsinki

+358400579653http://www.wolfcom.fi/

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Näyttelijä Peter Franzénille uusi rooli juoma-alalla25.4.2024 12:22:27 EEST | Tiedote

Vuosi sitten esitelty suomalainen Lingoncello-käsityölikööri panostaa kansainvälistymiseen näyttelijätähti Peter Franzénin avulla. Lingoncello kuuluu kansainvälisessä kasvussa olevaan cello-juomien kategoriaan, jonka tunnetuin edustaja on italialainen limoncello. Suomessa keksitty ja kotimaisista puolukoista valmistettu likööri haastaa markkinaa pohjoisen tyylikkyydellä, laadulla ja ainutlaatuisella maulla. Suomen kansainvälisesti menestyneimpiin kuuluva näyttelijä Peter Franzén tulee vauhdittamaan Lingoncellon koti- ja kansainvälistä kasvua liittymällä juoman innovoineen Mother’s Milk Beveragesin osakkaaksi. Yhtiö on kehittänyt myös kulttimainetta nauttivan Puolustuslaitos-juomaperheen.

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye