Kasvava puu sitoo hiiltä - tule hakemaan omasi!

MTK ja metsänhoitoyhdistykset jakavat kuusentaimia maanantaina 4.9. klo 11.30-14.30 Helsingissä Fabianinkadun ja Pohjoisesplanadin kulmassa.

Metsänomistajat istuttavat joka vuosi noin 100 miljoonaa puuntainta ja yhteensä Suomessa istutetaan vuosittain noin 170 miljoonaa puuta. Jokainen puu sitoo kasvaessaan hiilidioksidia ja torjuu osaltaan ilmastonmuutosta. Kun puusta valmistetaan pitkäikäisiä tuotteita, hiiltä sitoutuu niihin vuosikymmeniksi.

Taimia jakamalla haluamme antaa kaikille mahdollisuuden osallistua omalta osaltaan ilmastonmuutoksen torjuntaan. Metsien käyttö ja hoito ovat ratkaisu, eivät ongelma.

Paikalla myös taimia tuottavan FinForelian edustaja kertomassa taimista.

Taimia jaetaan samanaikaisesti Helsingin Pörssisalissa järjestettävän Kasvava puu sitoo hiiltä -seminaarin kanssa. Lisätietoa seminaarista: https://www.mtk.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedotteet_2017/elokuu/fi_FI/metsaseminaari/

MTK:n metsäjohtaja Juha Hakkarainen puh. 0400 870 867
Taimien jaosta vastaavaTuija Rantalainen puh. 040 840 0850

Ministeriö tarjoaa liian vähän valokuitua MTK:n sulatettavaksi26.6.2018 12:39Tiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliittoa närästää se, että liikenne- ja viestintäministeriön luonnos digi-infrastrategiaksi näyttää unohtaneen kokonaan maaseudun yrittäjien ja maalla asuvien tarpeet. MTK korostaa lausunnossaan sitä, että digitaalisia julkispalveluja ei saada toimintavarmoiksi ja digitalisoituvien ja automatisoituvien maaseudun elinkeinojen liiketoiminta tökkii, mikäli kasvavien tiedonsiirtomäärien edellyttämää valokuitua ei ole maaseudulla saatavilla.