Kasvava puu sitoo hiiltä - tule hakemaan omasi!

MTK ja metsänhoitoyhdistykset jakavat kuusentaimia maanantaina 4.9. klo 11.30-14.30 Helsingissä Fabianinkadun ja Pohjoisesplanadin kulmassa.

Metsänomistajat istuttavat joka vuosi noin 100 miljoonaa puuntainta ja yhteensä Suomessa istutetaan vuosittain noin 170 miljoonaa puuta. Jokainen puu sitoo kasvaessaan hiilidioksidia ja torjuu osaltaan ilmastonmuutosta. Kun puusta valmistetaan pitkäikäisiä tuotteita, hiiltä sitoutuu niihin vuosikymmeniksi.

Taimia jakamalla haluamme antaa kaikille mahdollisuuden osallistua omalta osaltaan ilmastonmuutoksen torjuntaan. Metsien käyttö ja hoito ovat ratkaisu, eivät ongelma.

Paikalla myös taimia tuottavan FinForelian edustaja kertomassa taimista.

Taimia jaetaan samanaikaisesti Helsingin Pörssisalissa järjestettävän Kasvava puu sitoo hiiltä -seminaarin kanssa. Lisätietoa seminaarista: https://www.mtk.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedotteet_2017/elokuu/fi_FI/metsaseminaari/

MTK:n metsäjohtaja Juha Hakkarainen puh. 0400 870 867
Taimien jaosta vastaavaTuija Rantalainen puh. 040 840 0850

Kansainvälinen kananmunapäivä 13.10. juhlistaa suomalaista kananmunaa – Kananmuna on terveellinen ja turvallinen ruoka13.10.2017 13:42Tiedote

Kansainvälisenä kananmunapäivänä muistutamme, että suomalaisia kananmunia voi syödä ja niistä voi valmistaa ruokaa turvallisin mielin. Terveellinen kananmuna on turvallinen elintarvike, sillä sen tuotantoa valvotaan tarkasti ja suomalainen kananmunatuotanto on salmonellavapaata. Siksi kotimaisia munia voi huoletta käyttää jopa raakana. Kaikki kaupoissamme myynnissä olevat kananmunat ovat kotimaisia, sillä tuotantomme riittää kattamaan kysynnän. Kananmunapäivää on hyvä juhlistaa senkin takia, että kananmunien kulutus Suomessa on korkeimmillaan 21 vuoteen.