Kasvava puu sitoo hiiltä - tule hakemaan omasi!

MTK ja metsänhoitoyhdistykset jakavat kuusentaimia maanantaina 4.9. klo 11.30-14.30 Helsingissä Fabianinkadun ja Pohjoisesplanadin kulmassa.

Metsänomistajat istuttavat joka vuosi noin 100 miljoonaa puuntainta ja yhteensä Suomessa istutetaan vuosittain noin 170 miljoonaa puuta. Jokainen puu sitoo kasvaessaan hiilidioksidia ja torjuu osaltaan ilmastonmuutosta. Kun puusta valmistetaan pitkäikäisiä tuotteita, hiiltä sitoutuu niihin vuosikymmeniksi.

Taimia jakamalla haluamme antaa kaikille mahdollisuuden osallistua omalta osaltaan ilmastonmuutoksen torjuntaan. Metsien käyttö ja hoito ovat ratkaisu, eivät ongelma.

Paikalla myös taimia tuottavan FinForelian edustaja kertomassa taimista.

Taimia jaetaan samanaikaisesti Helsingin Pörssisalissa järjestettävän Kasvava puu sitoo hiiltä -seminaarin kanssa. Lisätietoa seminaarista: https://www.mtk.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedotteet_2017/elokuu/fi_FI/metsaseminaari/

MTK:n metsäjohtaja Juha Hakkarainen puh. 0400 870 867
Taimien jaosta vastaavaTuija Rantalainen puh. 040 840 0850

Kotimainen kinkku on tuotettu omien kansallisten vaatimustemme mukaisesti - possun saparo kertoo enemmän kuin luuletkaan12.12.2017 09:49Tiedote

Tutkimusten mukaan tuotantoeläinten hyvinvointi on tärkeää sekä kuluttajalle että tuottajalle. Kotimainen eläinsuojelulainsäädäntö vaatii sianlihantuotannolta enemmän kuin EU-direktiivi. Tärkein näistä vaatimuksista on sikojen kasvattaminen niin, että niiden saparo on pitkä, eikä sitä saa katkaista. Saparon katkaiseminen on kokonaan kiellettyä EU:n alueella vain Suomessa ja Ruotsissa.

Maa- ja metsätalous hoitaa luontoa ihmiskunnan hyväksi11.12.2017 08:00Tiedote

Meillä on tehtävälista: Agenda2030 eli YK:n kestävän kehityksen tavoitteet. Maa- ja metsätaloussektorin rooli luomakunnan hyvinvoinnin yhteensovittajana on ainutlaatuinen, mutta yhä haastavampi ilmastonmuutoksen edetessä. Ymmärrystä tuottavien peltojen ja kasvavien metsien merkityksestä on lisättävä ympäristöpolitiikassamme, alleviivasi ympäristöjohtaja Liisa Pietola Porissa maanantaina 11.12.2017 MTK-Satakunnan syyskokouksessa.

Biotalouden rekat tarvitsevat teitä kaikkialla Suomessa8.12.2017 09:41Tiedote

Suomen tieverkko on elinkeinoelämän täyskäytössä. 8.12.2017 julkaistusta WSP:n selvityksestä selviää valta- ja kantateidemme merkitys elinkeinoelämän kuljetuksille. Metsäsektorin käyttäessä käytännössä kaikkia Suomen teitä, korostuu tarve koko maan tieverkosta huolehtimiselle. Jos osakin tieverkosta halvaantuu, katoaa myös pohja maamme biotalouteen perustuvalta kasvulta, MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola korostaa.