Kasvomaskien kysyntä kolminkertaistui S-ruokakaupoissa – kotimainen tuotanto varmistaa saatavuuden

Kasvava keskustelu kasvomaskeista näkyi viime viikolla konkreettisesti S-ruokakaupoissa: maskien myynti kolminkertaistui edellisiin viikkoihin verrattuna. Kaikissa S-ruokakaupoissa on kesän alusta ollut myynnissä kotimaisia Sievi-maskeja. Kotimainen TehoFilter toimittaa uusia eriä S-ryhmälle viikoittain.

Kuva: 123RF

S-ruokakaupoissa varauduttiin jo keväällä kasvomaskien kysyntään hankkimalla omalla maahantuonnilla varastoon reilusti Suomessa testattuja laadukkaita Foodiqin kasvomaskeja. Näitä myydään viiden ja viidenkymmenen kertakäyttömaskin erissä. Kotimainen Sievi-maski saatiin myyntiin kymmenen kappaleen paketeissa kesäkuussa ensin Prismaan ja pian myös S-marketin, Salen, Alepan ja ABC-marketin valikoimiin. Sievi-maskit ovat tästä viikosta alkaen tulossa myyntiin myös Food Market Herkku -myymälöihin.

-       Meille on tärkeää, että kasvomaskeja on tarjolla laajassa myymäläverkostossamme joka puolella Suomea sekä myymälöissämme että verkkokaupassa. Haluamme myös pitää hinnat kilpailukykyisinä. Olemme varautuneet hyvin maskien kasvavaan kysyntään ja erityisesti kotimainen jatkuva tuotanto varmistaa jatkuvan myymälöiden hyllyjen täydentämisen. Jos yhdessä myymälässä tietty kasvomaski pääsisi hetkellisesti loppumaan, kannattaa katsoa Prisma.fi-verkkokaupasta, sillä tavaraa riittää kyllä, painottaa valikoimajohtaja Janne Paananen S-ryhmän marketkaupasta.

Kertakäyttöisiä maskeja myydään useammassa eri kokoisessa paketissa niin, että kaikkien maskien kappalehinta jää euron molemmin puolin.

Kertakäyttöisten kasvomaskien lisäksi Prisman valikoimissa on Tam-Silkin, Finlaysonin ja M.A.S.I:n pestäviä kangasmaskeja eri kuoseilla. Kangasmaskien hinnat vaihtelevat mallin mukaan alle 7 eurosta 13 euroon.

Kasvomaskeja myynnissä myös Sokoksella

Myös Sokos-tavarataloissa ja Sokos.fi-verkkokaupassa on myynnissä kasvomaskeja. Kertakäyttömaski Naturel Finland 10 kappaleen paketissa sekä kierrätysmateriaalista valmistettu PureWasten kotimainen pestävä kangasmaski kahdessa värissä. Kotimainen Sievi-maski saadaan myös Sokokselle myyntiin ensi viikolla.

Kaikkien kasvomaskien käytössä on syytä seurata käyttöohjeita ja esimerkiksi vaihtaa maskia riittävän usein sekä välttää koskettelemasta kasvoja. Kasvomaskit eivät korvaa muita varotoimia kuten käsien pesua ja turvavälejä. On tärkeää noudattaa Suomen terveysviranomaisten ohjeita kaikissa tilanteissa.

Faktaboksi: Maskit S-ryhmän valikoimissa

Kertakäyttöiset kansanmaskit

• ”Kansanmaskeille” ei ole olemassa omia virallisia standardeja suojaavuuden suhteen, mutta ne saattavat vähentää pisaroiden leviämistä ympäristöön esimerkiksi yskäisyn yhteydessä.
  • S-ruokakauppojen valikoimissa on nyt kotimaisia TehoFilterin Sievi-maskeja sekä Foodiqin kertakäyttöisiä maskeja.
  • Sokoksen valikoimista löytyy Naturel Finland -merkkinen kertakäyttöinen kasvomaski. Kotimainen Sievi-maski saadaan myös Sokokselle myyntiin ensi viikolla.

Pestävät kangasmaskit

• Prisman valikoimissa on useampia kotimaisten valmistajien, Finlaysonin M.A.S.I:n ja Tam-Silkin pestäviä ja uudelleenkäytettäviä kangasmaskeja.
  • Sokoksen valikoimista löytyy kotimaisen PureWasten kierrätysmateriaalista valmistettu kangasmaski.

Hengityssuojaimet

•  Prismassa on yleensäkin rakentamisen ja remontoinnin valikoimissa varsinaisia hengityssuojaimia, jotka suojaavat luokituksensa mukaan käyttäjäänsä esimerkiksi pölyltä tai pärskeiltä.
  • Hengityssuojainten saatavuus on ollut haasteellista. Prismaan ja Kodin Terraan saadaan kattavammin FFP2-luokan suojaimia myyntiin tämän hetken tiedon mukaan kesän aikana.

Janne Paananen, valikoimajohtaja, SOK Marketkauppa, janne.paananen@sok.fi, 040 582 95 88

Kuva: 123RF

Solo Sokos Hotel Tornin vaiherikkaat vuosikymmenet asettuivat taiteeksi työmaa-aitoihin23.9.2020 09:02:16 EESTTiedote

Vuonna 1931 avautuneen helsinkiläisen pilvenpiirtäjähotelli Tornin vivahteikkaisiin vuosikymmeniin voi nyt tutustua hotellin edustalle pystytettyjen katutaidekollaasien kautta. Taideteoksiin on koottu niin kulinarismin merkkihetkiä, suomalaista sotahistoriaa kuin kuulujen vieraiden käyntejä. Solo Sokos Hotel Torni uudistuu parhaillaan ja avautuu vuonna 2021 eleganttina ja persoonallisena hotellina, jossa nykytaide ja uusimmat ravintolailmiöt jatkavat talon mielenkiintoista historiaa.

S-ryhmä vahvistaa nuorten työelämä- ja digitaitoja: ”Duuni- ja Harkkapassi tarjoavat poikkeusvuonna erityisen tarpeellista tukea”22.9.2020 08:52:56 EESTTiedote

S-ryhmä työllistää vuosittain tuhansia nuoria toimipaikoissaan kausiapulaisina ja harjoittelijoina. Duuni- ja Harkkapassi ovat uusia työkaluja, joiden avulla eri toimialoilla työskentelevät nuoret perehtyvät työelämätaitoihin, työturvallisuuteen ja esimerkiksi työhyvinvointiin. Itseopiskeltavalle työelämätiedolle on ollut COVID-19-koronaviruksen värittämänä poikkeusvuonna erityinen tilaus.

S-ryhmä julkaisi ruokaostosten personal trainerin14.9.2020 08:18:32 EESTTiedote

Menevätkö sokerin lähteet vaihtoon kauppalistalla? Värähtääkö suolamittari punaiselle? Mistä saisi enemmän kuituja? S-mobiilin Omat ostot -palvelun uuden Ravintolaskurin avulla voi tarkastella ruokaostosten terveellisyyttä ja tehdä viisaampia valintoja ruokakaupassa. Yhteistyössä Suomen johtavien ravitsemustieteilijöiden kanssa kehitetty laskuri auttaa ruokaostosten laadun seuraamisessa ja paljastaa mm. tyydyttyneen rasvan, kuidun, suolan ja sokerin lähteet.

Ravintola 10. Kerros tarjoaa maiseman, jonka jokainen haluaa nähdä. Funkkisklassikko helsinkiläishotelli Vaakunan katolla päivitettiin uuteen loistoon.11.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

Helsingin parhaalla paikalla sijaitseva ravintola 10. Kerros avautuu 12. syyskuuta. Tilat on uudistettu funkkiksen hengessä talon uniikkia, alkuperäistä tunnelmaa kunnioittaen. Kaupungin keskustaan avautuvia näköaloja on avattu entisestään, ja uusi ruokalista nostaa aidot maut esiin. Uudistuksen myötä kävijä voi nauttia yhdellä kertaa ajattomasta designista, upeista näkymistä, laadukkaasta ruoasta ja lämpimästä vieraanvaraisuudesta. Ravintolan muotokielen on päivittänyt palkittu sisustusarkkitehtitoimisto Fyra Oy.