Kasvu Open -voittajat ovat Lunawood Oy ja Dolea Oy

Kasvu Open -kauden 2019 voittajayritykset ovat Lunawood Oy ja Dolea Oy. Voittajat valittiin Kasvu Open Karnevaalissa 24.10.2019 Jyväskylän Paviljongissa.
Kasvu Open -kauden 2019 voittajayritykset ovat Lunawood Oy ja Dolea Oy. Kunniamaininnan Start again -sarjassa sai Arcteq Relays Oy Vaasasta ja Startup-sarjassa Monidor Oy Oulusta.

Kasvu Openin Start again -sarjan voitti Lunawood Oy Lahdesta. Lunawood jalostaa skandinaavista sahatavaraa lämpökäsitellyksi puutuotteeksi ja myy sitä globaalille markkinalle kannattavasti. Yrityksen missio on tuoda Pohjoismainen luonto lähemmäs urbaania kaupunki-ihmistä.

- Tiimin kasvuhalu on ilmeinen. Suomalaisen raaka-aineen jalostusastetta on nostettu merkittävästi, ja yritys saanut high-end -segmentissä vahvan aseman. Kasvun kulmakerroin on saatu uudelle tasolle, kommentoi tuomaristo.

Startup-yritysten sarjan voitti Dolea Oy Helsingistä. Dolea valmistaa ja myy kansainvälisillä markkinoilla uudentyyppisiä, patentoidun kestävän kehityksen mukaisia Dolea-juomapillejä.

- Globaalin megatrendin harjalla ratsastava suomalainen innovaatio, jolla on vakuuttavan kasvusuunnitelman lisäksi vahva kaupallinen näyttö ja massiiviset markkinat, kommentoi tuomaristo.

Kasvu Open -kunniamaininnat Vaasaan ja Ouluun

Kunniamaininnan Start again -sarjassa sai Arcteq Relays Oy Vaasasta. Arcteq designs, markets, and manutransmission factures protection relays and arc flash protection systems for electrical.

- Yritys parantaa haavoittuvien sähköverkkojen turvallisuutta suomalaisen insinööriosaamisen kautta. Vähintäänkin uskottava ja kannattava kasvusuunnitelma. Voisi uskaltaa kasvaa lujempaakin, kommentoi tuomaristo.

Kunniamaininnan Startup-sarjassa sai Monidor Oy Oulusta. Monidor helpottaa hoitajien työtä ja parantaa potilasturvallisuutta varmistamalla tarkan laskimonsisäisen IV-/tiputushoidon pienellä Monidrop-laitteella. Lisäksi yritys vähentää turhia askeleita ja lyhentää ongelmatilanteisiin reagoimisaikaa IV hoidon etäseurantapalvelun avulla näyttämällä osaston tiputushoidot yhdeltä ruudulta tai mobiilista.

- Yritys on kehittänyt konkreettisen ratkaisun sairaanhoitoalan haasteeseen ja heillä on uskottava kasvusuunnitelma, joka mahdollistaisi nopeammankin kasvun. Tiimissä on tekemisen meininkiä ja jalat maassa, kommentoi tuomaristo.

Kasvu Open -kauden TOP 10

Voittajat valittiin TOP100 -finalistijoukosta, joka muodostui Kasvu Open -kauden Kasvupolkujen voittajista, kunniamainituista ja valtakunnallisen tuomariston täydentävistä valinnoista. Tuomariston valintakriteerit voittajille olivat: markkinapotentiaali, tiimi, näytöt ja kasvukyky. Näiden pääkriteereiden lisäksi huomioitiin halu ja potentiaali kasvuun.

- Mahtava nähdä yrityksiä, joilla on tällaista kasvun ja kunnianhimon tasoa. Voittajien valinta ei ollut helppo, mutta lopulta yksimielisyyteen päästiin, kommentoi tuomariston puheenjohtaja Lennu Keinänen.

Kasvu Open -kauden 2019 TOP10-finalistikärjen muodostivat: Lunawood Lahdesta, Enexus Vantaalta, Tasoitetalo Jyväskylästä, Arctic Machine Iisvedeltä, Dolea Helsingistä, Arter Helsingistä, Monidor Oulusta, Spindrive Joutsenosta, Arcteq Relays Vaasasta ja GasSol Haminasta.

Tuomaristoon kuuluivat: tuomariston puheenjohtaja Lennu Keinänen (Flashnode Oy), Jaakko Salminen (Grannenfelt Finance Oy), Anssi Lehikoinen (Rocsole Oy), Juho Risku (Butterfly Ventures Oy), Risto Jämsen (Makua Oy) ja Otto Lindstedt (Finnvera).

Lisätiedot:

Lennu Keinänen
valtakunnallisen tuomariston puheenjohtaja
044 776  7827
lennu.keinanen@flashnode.fi

Jaana Seppälä
toimitusjohtaja, Kasvu Open
jaana.seppälä@kasvuopen.fi

Kasvu Open -kuvapankki:

Kasvu Open on Suomen suurin, kaikille pk-yrityksille avoin ja maksuton kasvun sparrausohjelma. Mukaan sparraukseen voi hakea yrityksen liikevaihdosta, toimialasta, sijainnista tai iästä riippumatta.

Olemme kasvaneet pienestä pilottihankkeesta koko Suomen kattavaksi ja koko kasvuyrityskentän läpäiseväksi toimijaksi. Tavoitteemme on sytyttää kasvukipinä sellaisissakin yrityksissä, joissa sitä ei vielä ole.