Kasvu Open TOP 100 -finalistien valinta on alkanut

Kasvu Openin valtakunnallisen tuomariston puheenjohtajana toimii ensimmäistä kertaa sarjayrittäjä ja bisnesenkeli Lennu Keinänen. Keinänen perusti vuonna 2007 Paytrail Oyj:n, joka myytiin verkkomaksujen markkinajohtajana Netsille vuonna 2014. Keinänen on sittemmin nähty monilla lavoilla puhumassa yrittäjyydestä, rahoituksesta ja liiketoiminnan kehittämisestä.

Kasvu Open -kaudella 2019 järjestettiin 23 Kasvupolkua. Kasvupoluilta saadaan yhteensä 48 yritystä TOP 100 -finalistijoukkoon. Kasvupolkujen voittajat ja kunniamainitut on valinnut kasvupolkukohtainen tuomaristo.

Kasvu Openin valtakunnallinen tuomaristo valitsee loput TOP 100 -finalistiyritykset tällä kaudella Kasvupoluille valittujen yritysten joukosta. Lisäksi valtakunnallinen tuomaristo arvioi uudelleen eniten hakijoita saaneet Kasvupolut.

"Kasvu Openissa kisaavat Suomen potentiaalisimmat kasvuyritykset. Tällä kaudella mukaan haki poikkeuksellisen lupaavia kasvuyrityksiä ja halusimme varmistaa, että kaikki potentiaalisimmat kasvajat ovat kauden TOP 100 -finalistijoukossa", sanoo Kasvu Openin varatoimitusjohtaja Jaana Seppälä.

Valtakunnalliselle tuomaristolle uusi puheenjohtaja

Kasvu Openin valtakunnallisen tuomariston puheenjohtajana toimii ensimmäistä kertaa sarjayrittäjä ja bisnesenkeli Lennu Keinänen (Flashnode). Keinänen perusti vuonna 2007 Paytrail Oyj:n, joka myytiin verkkomaksujen markkinajohtajana Netsille vuonna 2014. Keinänen on sittemmin nähty monilla lavoilla puhumassa yrittäjyydestä, rahoituksesta ja liiketoiminnan kehittämisestä.

Valtakunnallisen tuomariston muut jäsenet ovat sarjayrittäjä ja pääomasijoittaja Juho Risku (Butterfly Ventures), yritysjohtaja ja professori Anssi Lehikoinen (Rocsole Oy), bisnesenkeli Jaakko Salminen, toimitusjohtaja Risto Jämsen (Makua Foods Oy) ja rahoitusjohtaja Titta Mantila (Finnvera).

TOP 100 -valinnat julki elokuussa

Valtakunnallinen tuomaristo aloitti finalistiyritysten valinnat 11.6.2019. Työ jatkuu elokuun alkupuolella. TOP 100 -finalistivalinnat julkistetaan valtakunnallisen tuomariston elokuun kokouksen jälkeen.

TOP 100 -finalistijoukko kapenee kymmenen potentiaalisimman kasvuyrityksen joukoksi Kasvu Open Karnevaalissa 23.-24.10.2019. TOP 10 -joukosta valitaan Kasvu Open -voittajat startup- ja startagain -sarjoissa.

Lisätiedot:

Jaana Seppälä, 050 304 6794

jaana.seppala@kasvuopen.fi

Maria Häkkinen, 045 130 3751

maria.hakkinen@roihu.com

Kasvu Open on Suomen suurin, kaikille pk-yrityksille avoin ja maksuton kasvun sparrausohjelma. Mukaan sparraukseen voi hakea yrityksen liikevaihdosta, toimialasta, sijainnista tai iästä riippumatta.

Olemme kasvaneet pienestä pilottihankkeesta koko Suomen kattavaksi ja koko kasvuyrityskentän läpäiseväksi toimijaksi. Tavoitteemme on sytyttää kasvukipinä sellaisissakin yrityksissä, joissa sitä ei vielä ole.

Vuonna 2018 Kasvu Openille myönnettiin Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinto sekä European Enterprise Promotion Award, joka on Euroopan komission jakama tunnustus menestyksekkäimmille yritystoiminnan ja yrittäjyyden edistäjille.