Kati Korhonen-Yrjänheikki nimitetty Elon työkykyjohtajaksi

Työeläkeyhtiö Elon työkykyjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty tekniikan tohtori Kati Korhonen-Yrjänheikki. Hän aloittaa työnsä Elossa 1.6.2022. Työkykyjohtajan tehtävä on Elossa uusi.
Kati Korhonen-Yrjänheikki, Elon työkykyjohtaja 1.6.2022 alkaen (Kuva: Kuva-Ahti)

Kati Korhonen-Yrjänheikillä on johtamiskokemusta noin 20 vuoden ajalta erilaisissa rooleissa asiantuntijaorganisaatioissa. Hän on työskennellyt niin toimitusjohtajana kuin asiakkuuksien, palvelujen, projektien ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen johtajana.

Eloon Korhonen-Yrjänheikki siirtyy Kevasta, jossa hän työskentelee työnantaja-asiakkuus- ja työkykyjohtajana. Aiempaa työkokemusta hänellä on muun muassa Koulutusrahaston toimitusjohtajan roolista sekä Tekniikan akateemiset TEKistä ja Nokia Networksilta.

– Työkyvyn merkitys on hyvin keskeinen niin yritysten kuin yhteiskunnan tulevaisuuden menestyksen kannalta. Katilla tulee olemaan merkittävä rooli, kun etsimme uusia keinoja pidentää työuria ja kehitämme Elon palveluja asiakasyritystemme työkykyjohtamisen tueksi, kertoo Elon toimitusjohtaja Carl Pettersson.

– Työhyvinvointi rakentaa kestävää kasvua. Työkyvyttömyys on inhimillisesti ja kansantaloudellisesti valtavan kallista. Kun tarjoamme asiakkaillemme vaikuttavat työkykypalvelut oikea-aikaisesti, siitä on suoraa hyötyä niin Elossa vakuuttaville työnantajille, työntekijöille kuin koko yhteiskunnalle, Kati Korhonen-Yrjänheikki kommentoi.

– Erinomaisen asiakaskokemuksen edellytyksenä on vastaavasti erinomainen työntekijäkokemus. Omalla työlläni haluan mahdollistaa, että onnistumme yhdessä kehittämään edelleen Eloa työpaikkana ja vahvistamaan kilpailukykyämme asiakkuuksissa. Työhyvinvoinnin hyötyjä on pystyttävä tekemään myös paremmin näkyväksi, Korhonen-Yrjänheikki toteaa.

Lisätiedot:

Kati Korhonen-Yrjänheikki