Katja Jalkanen Avaimen kustannustoimittajaksi

FM Katja Jalkanen on nimitetty kirjakustantamo Avaimen kustannustoimittajaksi. Hän aloittaa työnsä 1.8.2022.

Katja Jalkanen on nimitetty Avaimen kustannustoimittajaksi. Kuva: Katja Jalkanen_c_Katja Jalkanen

Jalkanen vastaa tehtävässään muun muassa kirjojen kustannustoimittamisesta ja kirjailijasuhteista sekä kirjojen ideoinnista yhdessä muun kustantamon tiimin kanssa.

Jalkasella on yli 10 vuoden kokemus työskentelystä kirja-alalla ja erityisesti kustannustoimittamisesta. Hän on viimeksi työskennellyt Bazar Kustannuksessa käännöskirjallisuuden parissa sekä kotimaisten tietokirjaprojektien äärellä toimituspäällikkönä. Sitä aikaisemmin Jalkanen toimi pitkään Avaimen kustannustoimittajana.

“Olen kustannustoimittajasieluinen ihminen, ja innoissani paluusta Avaimeen tekemään töitä monien tuttujen ja myös monien uusien kirjailijoiden kanssa”, iloitsee Katja Jalkanen paluustaan kustantamoon.

Lisätiedot

Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy, kustannuspäällikkö Tiina Aalto, tiina.aalto@avain.net

www.avain.net

Avain on suomalainen kirjakustantamo, joka kustantaa laadukasta kotimaista kirjallisuutta. Kustantamo on palkittu Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä.

Avain on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä ja Booky Groupia.

MUISTUTUSKUTSU: Zacharias Topelius – suomalaisten satusetä -kirjan julkistamistilaisuus 12.5.6.5.2022 12:57:39 EEST | Kutsu

Tule kuulemaan Timo Jantusen ja Eero Ojasen keskustelua Zacharias Topeliuksesta sekä kirjoittamastaan Topeliuksen tuotantoa ja elämää käsittelevästä tuoreesta elämäkerrasta Zacharias Topelius – suomalaisten satusetä Kallion kirjastoon (Viides linja 11, Hki) 12.5.2022 klo 15.00. Kriittisen Korkeakoulun vt. toiminnanjohtaja Jaakko Vilja haastattelee kirjailijoita.