Katri Saarikivi, Elina Pekkarinen ja Ben Furman tähdittävät Perhehoidon päiviä

Koronaepidemian vuoksi vuodella eteenpäin siirtynyt tapahtuma järjestetään 3.–4.11.2021 Peurungan kylpylässä Laukaassa. Ilmoittautuminen on nyt alkanut.

Perhehoitoliitto ry ja Pesäpuu ry järjestävät yhdeksännet Valtakunnalliset lastensuojelun perhehoidon päivät 3.–4.11.2021 Peurungan kylpylässä Laukaassa, Keski-Suomessa. Tapahtuma oli alun perin määrä pitää jo marraskuussa 2020, mutta ajankohtaa muutettiin koronaepidemian vuoksi.

Tapahtuman pääpuhujina ovat lapsiasiavaltuutettu Elina Pekkarinen, aivotutkija Katri Saarikivi Helsingin yliopistosta, psykiatrian erikoislääkäri ja psykoterapeutti Ben Furman sekä lastenpsykiatri ja lasten psykoterapeutti Jukka Mäkelä. Ohjelmaan kuuluu myös monenlaisia työpajoja ja vapaamuotoista iltaohjelmaa.

Perhehoidon päivät on tarkoitettu yhteiseksi kohtaamispaikaksi kaikille lastensuojelun perhehoidon parissa työskenteleville ja siitä kiinnostuneille. Päiville osallistuvat ovat sijaisvanhempia, perhekotien vanhempia, lastensuojelun työntekijöitä, työnohjaajia, kouluttajia ja muita ammattilaisia sekä perhehoidon kokemusasiantuntijoita – sijoitettuja ja syntymävanhempia.

Päiville odotetaan yli 300:aa osallistujaa eri puolilta Suomea. Ilmoittautuminen on nyt alkanut osoitteessa: www.perhehoitoliitto.fi/perhehoidonpaivat

Tapahtuman teemana on tänä vuonna Turvassa ja hyväksytty. Ohjelma on suunniteltu yhteistyössä Pelastakaa Lapset ry:n, SOS-lapsikylän, Helsingin Diakonissalaitoksen, Nuorten ystävät ry:n ja Ammatillisten perhekotien liiton kanssa.

Jokaisesta osallistumismaksusta lahjoitetaan kolme euroa ympäristöjärjestö Luonto-Liitolle.

Perhehoitoliitto ry on valtakunnallinen, toimeksiantosuhteisen perhehoidon asiantuntijajärjestö, joka vaikuttaa, viestii, neuvoo ja kouluttaa perhehoitoon liittyvissä asioissa ja tukee perhehoitajia, sijaisvanhempia ja perhehoidossa hoidettavia lapsia ja aikuisia. Perhehoitoliitto on perustettu vuonna 1983. Perhehoitoliittoon kuuluu 21 perhehoitajien ja sijaisvanhempien alueellista jäsenyhdistystä, joissa on noin 4200 jäsentä.