Kattorakennustoimiala odottaa kasvua

16.6.2017 09:00 | Nordic Waterproofing Suomi

Nordic Waterproofing Oy toteutti touko-kesäkuussa 2017 markkinakartoituksen, jonka tavoitteena oli kartoittaa kattorakentamisen ja –huollon tulevaisuuden näkymiä sekä alan yhtiöiden / tuotemerkkien brändien tunnettuutta ja mielikuvia. Vastaajilta kysyttiin arviota kattorakentamisen ja kattohuollon toimialan kehityksestä sekä omien hankintojen kehityksestä seuraavan kahden vuoden aikana. Tutkimukseen osallistui yhteensä 900 alan ammattilaisten ja kuluttajien edustajaa, toteutuksesta vastasi Innolink Research Oy.

* Kerabitia tuntemattomien vastaajien arviot poistettu sanapilvestä.

Toimialan ja hankintojen kehitys

Ammattilaisia edustavilta vastaajilta kysyttiin arviota kattorakentamisen ja kattohuollon toimialan kehityksestä sekä omien hankintojen kehityksestä seuraavan kahden vuoden aikana. Yhteensä 25 % vastaajista arvioi toimialan kasvavan, kun supistumiseen uskoi ainoastaan 1 % vastaajista. Alan hankintojen kasvuun uskoo yhteensä 15 % vastaajista, ja supistumiseen 6 % vastaajista.

Toimialan vahvimmat brändit

Kattorakentamisen ja kattohuollon brändien tunnettuus on keskimäärin vähäisempää kuluttajien kuin alan ammattilaisten keskuudessa. Myös mielikuvat eri brändeistä ovat kuluttajilla puutteellisempia kuin ammattilaisilla. Kaiken kaikkiaan vain muutamalla brändillä tunnettuus on sitä luokkaa, että sitä voi sanoa hyväksi. Nordic Waterproofingin kaikki tuote- ja palvelubrändit olivat mukana tutkimuksessa. Tunnetuimmaksi niistä nousi tuotebrändi Kerabit.

Kerabitin tuotemielikuvat

Kerabitin tuntevien tuotemielikuva tuotteista on positiivinen - vastaajien mielikuvissa Kerabit arvioidaan laadukkaaksi, kotimaiseksi ja kestäväksi tuotemerkiksi.

"Suuret kiitokset kaikille tutkimukseen vastanneille. Tutkimustulos auttaa meitä tulevaisuutemme suunnittelussa ja ohjaa brändiemme kehitystyössä. Positiiviset markkinanäkymät luovat meille uskoa tulevaan ja kilpailijat kirittävät työskentelemään entistäkin kovemmin."

Esa Mäki
Nordic Waterproofing Oy

* Kerabitia tuntemattomien vastaajien arviot poistettu sanapilvestä.
Hankinnat
Toimialan kehitys

01510 VANTAA

Nordic Waterproofing Oy on osa Nordic Waterproofing Groupia, joka on yksi Pohjois-Euroopan vedeneristysmarkkinoiden johtavista toimittajista. Konserni on listattu Tukholman Nasdaqin Mid Cap -segmentissä kaupankäyntitunnuksella NWG.

Suomessa yhtiö toimittaa korkealaatuisia katto- ja vedeneristystuotteita tuotemerkeillä Kerabit, Mataki ja Trebolit sekä kattourakointi- ja huoltopalveluita tuotemerkeillä KerabitPro, AL-Katot ja LA Kattohuolto. Myös laadukkaita lattiapinnoitteita urakoiva SPT-Painting on osa Nordic Waterproofing -konsernia.