Kauhujen kammio -kauhuelämys Linnanmäellä

Linnanmäen iik!week -kauhuviikon ajan 3.-11.9. huvipuiston vanhassa vesitornissa toimii live-kauhutalo Kauhujen kammio. Kauhukohteen on tuottanut suosituista After Dark Helsinki -kokemuksista tuttu Dusk Till Dawn Productions. Linnanmäellä ensimmäistä kertaa järjestettävä kauhuviikko iik!week on suunnattu erityisesti nuorille sekä nuorille aikuisille.
Linnanmäen Kauhujen kammio. Kuva: Juuso Hämäläinen

Live-kauhutalo on rakennettu huvipuiston keskellä sijaitsevaan kolkkoon ja pimeään vesitorniin, joka tuo oman jännitysmomenttinsa. Kauhujen kammiossa ihmiset kulkevat pienissä ryhmissä erilaisten jännittävien tilojen ja vaihtuvien kohtauksien läpi. Ainutlaatuisessa elämyksessä on mukana oikeita näyttelijöitä sekä voimakkaita valo- ja äänitehosteita.

- Olin lapsellisen innoissani kuullessani, että pääsemme tekemään yhteistyötä Linnanmäen kanssa, koska Lintsi on tietysti oman lapsuuteni suosikkikohteita. Hienoa, että saamme viimein kauhuteemaisen viikon myös Suomeen, koska ne ovat erittäin suosittuja erityisesti jenkkihuvipuistoissa sekä myös muualla Euroopassa, Dusk Till Dawn Productionsin vastaava tuottaja Janne Haonperä kertoo.

Linnanmäen live-kauhutalon ikärajaksi on määritelty 12 vuotta. Marian sairaalaan keväällä K18 kauhukokemuksen tuottanut Dusk Till Dawn Productions lähti suunnittelemaan huvipuiston kauhutaloa tällä kertaa toisella tavalla.

- Omat projektimme ovat yleensä vain aikuisille, joten pohdimme yhdessä, minkälainen teema olisi riittävän pelottava, mutta ei liian hirvittävä, jotta se sopisi myös lapsille ja nuorille. Päädyimme meksikolaiseen Kuolleiden päivään, joka on samaan aikaan sekä visuaalinen että kauhea, mutta ei kuitenkaan liian pelottava. Tästä teemasta sitten ammensimme erilaisia kohtauksia, joita "kuolleiden karnevaalissa" ja värikkäässä tuonpuoleisessa voisi tapahtua, Janne Haonperä jatkaa.

Kauhujen kammion lisäksi Linnanmäellä on teemoitettuja huvipuistolaitteita ja ravintoloita sekä hyytävää ohjelmaa.

- Kauhuviikko alkaa näyttävästi, kun lauantaina 3.9. huvipuiston valtaavat zombit. Viikon aikana Estradille nähdään myös Rocky Horror Show Special, Linnanmäen teemaviikon projektivastaavana toimiva Satu Järvelä kertoo.

Live-kauhutalo on avoinna päivittäin ja sen pääsee kokemaan rannekkeella tai kahdella laitelipulla. Kauhujen kammioon ei voi varata vuoroa etukäteen, sisäänpääsy jonotusperiaatteella. Tarkat aukioloajat ja lisätietoa kauhuviikon sisällöstä www.linnanmaki.fi/iikweek

Lehdistöllä on mahdollisuus päästä ensimmäisenä kiertämään Kauhujen kammio live-kauhutalo lauantaina 3.9. klo 16. Samalla voit halutessasi tutustua myös muihin Linnanmäen kauhuteemaisiin laitteisiin. Paikkoja on rajoitettu määrä, joten ilmoittauduthan etukäteen heli.hemgard@linnanmaki.fi. Huom! Kauhujen kammiossa kuvaaminen on kielletty.

Linnanmäen aukioloajat 3.-11.9.2016:

ma-pe klo 16-21, la klo 13-21, su klo 13-20. Joka päivä klo 16 alkaen huvipuisto muuttuu karmivammaksi paikaksi niille, jotka uskaltavat..

Lisätietoja:
Janne Haonperä, vastaava tuottaja, Dusk Till Dawn Productions Oy, p. 050 339 3466
janne.haonpera@afterdark.fi

Heli Hemgård, viestintäpäällikkö, Linnanmäki, p. 040 901 5219,
heli.hemgard@linnanmaki.fi

Linnanmäen Kauhujen kammio. Kuva: Juuso Hämäläinen

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo 65 vuotta ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Vuonna 2015 lahjoitettiin 4,1 miljoonaa euroa ja tavoite vuodelle 2016 on 4,3 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2016 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä. Oy Halva Ab on myös mukana lastensuojelutyössä ja tuottamassa pelottavia elämyksiä kauhuviikko iik!weekin kävijöille.