Kaukolämpöverkon vika aiheuttaa keskeytyksen lämmön ja lämpimän veden jakeluun osassa Turun keskustaa

Kaukolämpövuodon korjaus aiheuttaa maanantaina 5.7. keskeytyksiä lämmön ja lämpimän käyttöveden jakeluun osassa Turun keskustan aluetta (Länsiranta). Tarkka alue keskeytyskartassamme.

Vikaa korjataan parhaillaan. Korjauksen arvioidaan päättyvän maanantaina puoleen yöhön mennessä. Korjaus voi päättyä ilmoitettua aiemmin. Vian piirissä on 11 kaukolämmön asiakasta.

Kaukolämpöputken vuodosta johtuen kaukolämpövettä purkautui Turussa ravintola Nooan edustalla Aurajokeen sadevesikanavaa pitkin sunnuntai-iltana. Vuoto värjäsi Aurajoen veden paikoitellen vihreäksi.

Kaukolämpöveteen lisätty väriaine eli pyraniini on hajuton, myrkytön ja terveydelle vaaraton eikä aiheuta ympäristölle vahinkoa. Väriainetta lisätään kaukolämpöveteen vuotokohtien paikantamiseksi.

Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa!

Sanna Perttunen, käyttöinsinööri, Turku Energia
sanna.perttunen@turkuenergia.fi

Turku Energian ja Turun kaupungin metsityshanke saa jatkoa tänä kesänä – nuoret istuttavat 8000 tainta Moisioon9.6.2022 14:32:18 EEST | Tiedote

Turku Energian ja Turun kaupungin viime kesänä toteuttama metsityshanke saa jatkoa tänä kesänä, kun yhteensä 8000 tainta istutetaan Moisioon Suihkarintien varrelle. Turku Energia rekrytoi metsityshankkeeseen kolme turunseutulaista nuorta istuttamaan taimet kahden viikon mittaisen Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelujakson aikana. Nuoret pääsevät tekemään myös viime kesänä istutetulle alueelle metsänhoidollisia toimenpiteitä ja täydennysistutuksia.

Turku Energia ja Turun Ylioppilaskyläsäätiö tekevät Ylioppilaskylästä energiapositiivista aluetta4.5.2022 13:33:06 EEST | Tiedote

Turku Energia on toteuttamassa Turun Ylioppilaskyläsäätiön (TYS) Tyyssija-rakennukseen innovatiivista energiaratkaisua. Uudenlainen energiaratkaisu huolehtii kiinteistön lämmityksestä ja jäähdytyksestä hyödyntäen kaukojäähdytyksen paluulämpöä lämpöpumpun lämmönlähteenä. Rakennuksesta tulee energiapostiviinen eli se tuottaa enemmän energiaa kuin kuluttaa. Toteutus on osa Euroopan unionin Horisontti 2020 -ohjelman rahoittamaa RESPONSE-hanketta.

Sääolosuhteet siirtävät Turku Energian helikopterilennolla tehtävää kaukolämpöverkoston kuntokartoitusta11.4.2022 15:25:37 EEST | Tiedote

Turku Energian helikopterilennolla ja lämpökameroiden avulla tehtävä kaukolämpöverkoston kuntokartoitus siirtyy aiemmin ilmoitetusta aikataulusta sääolosuhteista johtuen. Kuvaukset suoritetaan tämän viikon aikana, viimeistään 17.–18.4.2022 välisenä yönä. Lennon tarkka ajankohta viestitään vielä Turku Energian sosiaalisen median kanavissa heti sen varmistuttua.