Kauppakamari jakaa stipendejä yritysten hallitustyöskentelyn kehittämiseen

Turun kauppakamari alkaa myöntää HHJ-stipendejä aloitteleville yrityksille. HHJ-stipendillä yritys voi kehittää hallitustyöskentelyään arvostetulla Hyväksytty Hallituksen Jäsen -kurssilla.

Turun kauppakamarin tavoitteena on luoda varsinaissuomalaisille yrityksille kauppakamarin verkostojen, koulutusten ja yhteistyöhankkeiden kautta Suomen parhaat edellytykset kasvuun ja kansainvälistymiseen. HHJ-stipendeillä kauppakamari antaa tukensa myös tulevaisuudentekijöille.

”Haluamme tukea alueen kasvuyrityksiä tarjoamalla jokaiselle HHJ-kurssille yhden ilmaisen paikan kasvuyrityksen edustajalle. Kurssiin kuuluu viisi opintokertaa ja sen arvo on 2200 euroa. Tuemme stipendillä aloittelevia ja kasvuhakuisia yrityksiä, joiden resurssit harvemmin riittävät hallitustyöskentelyn kehittämiseen”, kertoo koulutuspäällikkö Maria Lindbom.

Turun kauppakamarin puheenjohtaja Matti Rihko on yksi SHIFT tapahtuman Boardroom Challenge sparraajista. Kyseessä on uusi konsepti, johon on valittu neljä yritystä asiantuntijoiden live-sparrattavaksi.

Rihkon mukaan aloittelevien yrityksen yleisin virhe hallitustyöskentelyssä on, että hallitus sotkeutuu liikaa operatiiviseen työhön. Yritysten on myös vaikea löytää hallituksiinsa huippuosaajia.

”Hallitustyöskentely luo toimintaedellytyksen koko yrityksen menestykselle, jonka johto operatiivisesti tekee. Hallituksen tärkein ja vaikein tehtävä on tuoda ja luoda energiaa yritykseen”, Rihko sanoo.

Turun kauppakamari jakaa yhden HHJ-stipendin jokaiselle Hyväksytty Hallituksen Jäsen -kurssille. Kursseja järjestetään seuraavan kerran syys- ja lokakuussa. Stipendiä voi hakea vapaamuotoisella hakemuksella vähintään kuukautta ennen kurssin alkamista. HHJ-kursseja on järjestetty Turussa kymmenen vuoden ajan.

Lisätietoja ja vapaamuotoiset hakemukset:
Maria Lindbom
Turun kauppakamarin koulutuspäällikkö
maria.lindbom@kauppakamari.fi

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.