Kauppakamarilta 40 000 euron lahjoitus Turun ammattikorkeakoululle

Turun kauppakamari täytti perjantaina 10.11. sata vuotta.

Turun kauppakamari lahjoittaa Turun ammattikorkeakoululle 40 000 euroa. Lahjoitus tehdään ammattikorkeakoulun varainhankintaan. Kauppakamari tekee myös 10 000 euron sijoituksen Turun KY:n omistamaan kehitys- ja sijoitusyhtiö Monttu Ventures Oy:öön, jonka päätehtävänä on tukea Turun korkeakouluista ponnistavia kasvuyrityksiä. Lahjoituspäätökset tehtiin Turun kauppakamarin syyskokouksessa viime perjantaina.

Turun kauppakamari teki aiemmin tänä vuonna 50 000 euron lahjoituksen Turun yliopistolle.

Kauppakamarin mielestä Suomen on tärkeää pitää huolta korkeasta koulutus- ja tutkimustasosta ja haluaa olla mukana tukemassa sitä. Yrityksille on ratkaisevaa turvata tutkimusinfra, joka mahdollistaa menestyksen.

Kauppakamarilla on pitkä historia koulutuksen tukijana. Kauppakamarin edustajat olivat muun muassa vaikuttamassa jo 1950-luvulla Turun kauppakorkeakoulun perustamiseen ja osaavan työvoiman merkitystä elinkeinoelämälle on aina pidetty erittäin tärkeänä.

Matti Rihko jatkaa Turun kauppakamarin puheenjohtajana

Turun kauppakamarin syyskokouksessa vuoden 2018 puheenjohtajaksi valittiin Matti Rihko. Rihko on ollut kauppakamarin hallituksessa vuodesta 2010, puheenjohtajistossa vuodesta 2012 ja puheenjohtajana vuodesta 2017.

Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Teleste Oyj:n toimitusjohtaja Jukka Rinnevaara ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Bayer Oy:n varatoimitusjohtaja Peter Essen.

Juhlaseminaarissa jaettiin huomionosoituksia

Turun kauppakamarin perjantaina 10.11. järjestetyssä 100 vuotta tulevaisuutta -juhlaseminaarissa jaettiin huomionosoituksia ansiokkaasta työstä Varsinais-Suomen elinkeinoelämän ja kauppakamaritoiminnan hyväksi.

Kauppakamarin kunniajäsenyys myönnettiin professori Sten-Olof Hansénille, professori, OTT Raimo Immoselle ja asianajaja, varatuomari Tapio Laaksolle. Tilaisuudessa jaettiin myös kauppakamarin ansioristejä, kauppakamariplaketteja, Suomi 100 -erikoisansiomerkkejä sekä hopeisia ansiomerkkejä 20 vuoden ja 25 vuoden työstä alueen elinkeinoelämän hyväksi.

Turun kauppakamari täytti perjantaina 10.11. sata vuotta.
Kuvassa huomionosoituksia vastaanottamassa olleet henkilöt.

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

Turun kauppakamarin toimitusjohtajaksi Kaisa Leiwo7.2.2018 15:21Tiedote

Turun kauppakamarin vt. toimitusjohtajana viime marraskuusta alkaen toiminut kauppatieteiden lisensiaatti Kaisa Leiwo jatkaa tästä eteenpäin Turun kauppakamarin toimitusjohtajana. Kauppakamarin hallituksen puheenjohtaja Matti Rihkon mukaan päätös oli selkeä. ”Hallitus on ollut tyytyväinen Leiwon toimintaan vt. toimitusjohtajana ja halusi näin vakinaistaa hänet”, Rihko kertoo. Kaisa Leiwo aloitti marraskuussa vt. toimitusjohtajana kauppakamarin entisen toimitusjohtajan Minna Arven siirryttyä Turun kaupunginjohtajan tehtäviin. Leiwo on iloinen saamastaan luottamuksesta. ”Olen tehnyt työtäni vt. toimitusjohtajana täydellä innolla, ja on hienoa jatkaa työtä koko alueen elinkeinoelämän menestyksen eteen Turun kauppakamarin toimitusjohtajana”, hän sanoo. Leiwo on aikaisemmin työskennellyt muun muassa Isännöintiliitossa, Kiinteistöliitossa ja Turun kauppakorkeakoulussa.