Kauppakamarin videokilpailun voittajaksi "Meidän Parainen"

Kauppakamarin ICT-valiokunnan järjestämässä tubekoulussa 20 teini-ikäistä tubetuksesta kiinnostunutta nuorta tutustui YouTuben maailmaan kesäkuun lopussa. Tubekoulussa lanseeratun videokilpailun voittajaksi selviytyi Meidän Parainen -video.

Turun kauppakamarin ICT-valiokunnan järjestämässä Minun paikkakuntani -videokilpailussa tubekouluun osallistuneet nuoret pääsivät kuvaamaan kotiseutuaan heille tärkeiden asioiden kautta. Videokilpailu oli jatkoa kesäkuun lopussa järjestetylle päivän mittaiselle tubekoululle, jossa harjoiteltiin kuvaamista ja editointia sekä tutustuttiin YouTube-maailman netikettiin.

Kilpailuun osallistui toinen toistaan hienompia videoita ympäri Varsinais-Suomea. Upeiden videoiden joukosta voittajaksi valikoitui Alice Adolfssonsin tyylikäs ja taitavasti kuvattu Meidän Parainen -niminen video, joka raadin mukaan taltioi kilpailun idean parhaiten. Voittaja palkittiin Elisan lahjoittamalla älypuhelimella.

“Videoviestinnän merkitys kasvaa jatkuvasti yhteiskunnassamme. Oli upeata nähdä nuorten motivaatio tubettamiseen sekä se, kuinka monipuolisia ja upeita videoita nuoret tuottivat”, sanoo ICT-valiokunnan puheenjohtaja Harri Salo.

Toisen sijan kilpailussa saavutti Laura Lehtonen ja kolmannen sijan Iida Salo.

“ICT-valiokunnan tarkoituksena on edistää digitalisaatiota ja valiokunnassa haluttiin kehittää nuorten teknisiä taitoja sekä opettaa tietosuojan merkitystä. On eri asia katsella videoita, kuin kuvata, editoida ja julkaista niitä itse”, kertoo ICT-valiokunnan sihteeri Tiina Vainio.

Harri Salo, Turun kauppakamarin ICT-valiokunnan puheenjohtaja
harri.salo@elisa.fi, puh. 050-3130809

Tiina Vainio, yhteyspäällikkö, Turun kauppakamari
tiina.vainio@kauppakamari.fi, puh. 050-3212781

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

Kauppakamarilta 40 000 euron lahjoitus Turun ammattikorkeakoululle13.11.2017 13:26Tiedote

Turun kauppakamari lahjoittaa Turun ammattikorkeakoululle 40 000 euroa. Lahjoitus tehdään ammattikorkeakoulun varainhankintaan. Kauppakamari tekee myös 10 000 euron sijoituksen Turun KY:n omistamaan kehitys- ja sijoitusyhtiö Monttu Ventures Oy:öön, jonka päätehtävänä on tukea Turun korkeakouluista ponnistavia kasvuyrityksiä. Lahjoituspäätökset tehtiin Turun kauppakamarin syyskokouksessa viime perjantaina. Turun kauppakamari teki aiemmin tänä vuonna 50 000 euron lahjoituksen Turun yliopistolle. Kauppakamarin mielestä Suomen on tärkeää pitää huolta korkeasta koulutus- ja tutkimustasosta ja haluaa olla mukana tukemassa sitä. Yrityksille on ratkaisevaa turvata tutkimusinfra, joka mahdollistaa menestyksen. Kauppakamarilla on pitkä historia koulutuksen tukijana. Kauppakamarin edustajat olivat muun muassa vaikuttamassa jo 1950-luvulla Turun kauppakorkeakoulun perustamiseen ja osaavan työvoiman merkitystä elinkeinoelämälle on aina pidetty erittäin tärkeänä. Matti Rihko jatkaa Turun kauppakamar

Kaisa Leiwo Turun kauppakamarin vt. toimitusjohtajaksi27.10.2017 12:09Tiedote

Turun kauppakamarin hallitus on valinnut kauppakamarin edunvalvonnan johtajan, kauppatieteiden lisensiaatti Kaisa Leiwon vt. toimitusjohtajaksi 13.11.2017 alkaen. Uuden toimitusjohtajan valintaprosessi aloitetaan, kun juhlavuoden ohjelma ja juhlallisuudet on viety päätökseen. ”Halusimme ratkaista tilanteen kauppakamarin kannalta mahdollisimman jouhevasti, koska nykyinen toimitusjohtaja Minna Arve siirtyy Turun kaupunginjohtajaksi nopealla aikataululla. Kaisa Leiwo tuntee edunvalvonnan kokonaisuuden ja on vakuuttanut hallituksen kyvyillään hahmottaa vaikuttamisen prosesseja ja viedä asioita eteenpäin”, toteaa kauppakamarin hallituksen puheenjohtaja Matti Rihko.

Turun kauppakamarin toimitusjohtaja vaihtuu – Minna Arve Turun kaupunginjohtajaksi16.10.2017 23:10Tiedote

Turun kauppakamarin hallituksen puheenjohtaja Matti Rihko onnittelee Minna Arvetta uuden tehtävän johdosta. "Turun kauppakamari onnittelee Minnaa valinnasta. Turku saa hyvän kaupunginjohtajan, ja se on kauppakamarin kannaltakin hieno asia", Rihko toteaa. Kauppakamarin hallitus käsitteli Minna Arven ehdokkuutta hänen asetuttuaan ehdolle ja suhtautui asiaan myönteisesti. Seuraavaksi hallitus lähtee kauppakamarin osalta hoitamaan seuraajakysymystä, josta tiedotetaan lisää myöhemmin.

Maan tärkeimmät liikennehankkeet listattu – Varsinais-Suomen alueelta viisi hanketta7.9.2017 00:00Tiedote

Kauppakamarit ovat laatineet listan Suomen liikenneverkon tärkeimmistä korjaus- ja kehittämiskohteista. Varsinais-Suomen alueelta mukana ovat Turun kehätien, Valtatie 8:n ja Valtatien 9 Turku–Tampere-välin parantaminen, Kirjalansalmen sillan korjaaminen sekä Turku–Uusikaupunki-radan kunnostus. Liikenneväylien kunnolla ja sujuvuudella on suora vaikutus yritysten kilpailukykyyn ja investointipäätöksiin.