Kauppakamarin videokilpailun voittajaksi "Meidän Parainen"

Kauppakamarin ICT-valiokunnan järjestämässä tubekoulussa 20 teini-ikäistä tubetuksesta kiinnostunutta nuorta tutustui YouTuben maailmaan kesäkuun lopussa. Tubekoulussa lanseeratun videokilpailun voittajaksi selviytyi Meidän Parainen -video.

Turun kauppakamarin ICT-valiokunnan järjestämässä Minun paikkakuntani -videokilpailussa tubekouluun osallistuneet nuoret pääsivät kuvaamaan kotiseutuaan heille tärkeiden asioiden kautta. Videokilpailu oli jatkoa kesäkuun lopussa järjestetylle päivän mittaiselle tubekoululle, jossa harjoiteltiin kuvaamista ja editointia sekä tutustuttiin YouTube-maailman netikettiin.

Kilpailuun osallistui toinen toistaan hienompia videoita ympäri Varsinais-Suomea. Upeiden videoiden joukosta voittajaksi valikoitui Alice Adolfssonsin tyylikäs ja taitavasti kuvattu Meidän Parainen -niminen video, joka raadin mukaan taltioi kilpailun idean parhaiten. Voittaja palkittiin Elisan lahjoittamalla älypuhelimella.

“Videoviestinnän merkitys kasvaa jatkuvasti yhteiskunnassamme. Oli upeata nähdä nuorten motivaatio tubettamiseen sekä se, kuinka monipuolisia ja upeita videoita nuoret tuottivat”, sanoo ICT-valiokunnan puheenjohtaja Harri Salo.

Toisen sijan kilpailussa saavutti Laura Lehtonen ja kolmannen sijan Iida Salo.

“ICT-valiokunnan tarkoituksena on edistää digitalisaatiota ja valiokunnassa haluttiin kehittää nuorten teknisiä taitoja sekä opettaa tietosuojan merkitystä. On eri asia katsella videoita, kuin kuvata, editoida ja julkaista niitä itse”, kertoo ICT-valiokunnan sihteeri Tiina Vainio.

Harri Salo, Turun kauppakamarin ICT-valiokunnan puheenjohtaja
harri.salo@elisa.fi, puh. 050-3130809

Tiina Vainio, yhteyspäällikkö, Turun kauppakamari
tiina.vainio@kauppakamari.fi, puh. 050-3212781

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

Loimaan seutu tarvitsee luonnontieteellistä osaamista8.6.2018 12:46Tiedote

Loimaan kauppakamariosasto pitää luonnontiedelukion erityisluvan hakemista Loimaalle perusteltuna ja merkittävänä asiana seutukaupungin yrityksille ja elinkeinoelämälle. Kauppakamariosasto lausui toukokuussa puoltavasti Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymän hakeman luonnontiedelukion koulutustehtävän puolesta. Osasto toteaa lausunnossaan, että alueen yritykset ja elinkeinoelämä tarvitsevat tulevaisuudessa yhä enemmän vahvaa luonnontieteellistä osaamista ja työvoimaa. Erityisesti Loimaan seudun kansainväliset korkean teknologian teollisuusyritykset vaativat toiminnan jatkuvan kehittymisen turvaamiseksi tulevaisuudessa vieläkin vankempaa erityisosaamista luonnontieteiden saralla. Osaston asiamies Niina Nurmi muistuttaa Loimaan merkittävästä sijainnista Turun, Tampereen ja Helsingin muodostaman kasvukolmion keskiössä. Alueellisen osaamisen kehittäminen luo yhä vahvempaa yhteyttä ja sidoksia kasvukolmion kärkiin ja koko yhteiskuntaan. Kasvunäkymät ovat myös hyvät. ”Varsinais-Suomen positiivi