Kauppakamarin videokilpailun voittajaksi "Meidän Parainen"

13.7.2017 12:43 | Turun kauppakamari

Kauppakamarin ICT-valiokunnan järjestämässä tubekoulussa 20 teini-ikäistä tubetuksesta kiinnostunutta nuorta tutustui YouTuben maailmaan kesäkuun lopussa. Tubekoulussa lanseeratun videokilpailun voittajaksi selviytyi Meidän Parainen -video.

Turun kauppakamarin ICT-valiokunnan järjestämässä Minun paikkakuntani -videokilpailussa tubekouluun osallistuneet nuoret pääsivät kuvaamaan kotiseutuaan heille tärkeiden asioiden kautta. Videokilpailu oli jatkoa kesäkuun lopussa järjestetylle päivän mittaiselle tubekoululle, jossa harjoiteltiin kuvaamista ja editointia sekä tutustuttiin YouTube-maailman netikettiin.

Kilpailuun osallistui toinen toistaan hienompia videoita ympäri Varsinais-Suomea. Upeiden videoiden joukosta voittajaksi valikoitui Alice Adolfssonsin tyylikäs ja taitavasti kuvattu Meidän Parainen -niminen video, joka raadin mukaan taltioi kilpailun idean parhaiten. Voittaja palkittiin Elisan lahjoittamalla älypuhelimella.

“Videoviestinnän merkitys kasvaa jatkuvasti yhteiskunnassamme. Oli upeata nähdä nuorten motivaatio tubettamiseen sekä se, kuinka monipuolisia ja upeita videoita nuoret tuottivat”, sanoo ICT-valiokunnan puheenjohtaja Harri Salo.

Toisen sijan kilpailussa saavutti Laura Lehtonen ja kolmannen sijan Iida Salo.

“ICT-valiokunnan tarkoituksena on edistää digitalisaatiota ja valiokunnassa haluttiin kehittää nuorten teknisiä taitoja sekä opettaa tietosuojan merkitystä. On eri asia katsella videoita, kuin kuvata, editoida ja julkaista niitä itse”, kertoo ICT-valiokunnan sihteeri Tiina Vainio.

Harri Salo, Turun kauppakamarin ICT-valiokunnan puheenjohtaja
harri.salo@elisa.fi, puh. 050-3130809

Tiina Vainio, yhteyspäällikkö, Turun kauppakamari
tiina.vainio@kauppakamari.fi, puh. 050-3212781

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

Varsinais-Suomen kuntia kannustetaan helpottamaan rakennus- ja lupamääräyksiä nopeiden tietoliikenneyhteyksien rakentamisen mahdollistamiseksi uudella teknologialla15.6.2017 13:02Tiedote

Turun kauppakamari suosittelee, että kunnat helpottavat rakennus- ja lupamääräyksissään mikro-ojitusteknologian käyttöönottoa varten. Teknologia mahdollistaa tietoliikennekaapeleiden nykyistä nopeamman asennuksen entistä pienemmillä ympäristöhaitoilla ja vauhdittaa yhteyksien saatavuutta Varsinais-Suomessa.

Suosittu digikoulu saa jatkoa nuorille suunnatusta tubekoulusta3.6.2017 06:00Tiedote

Turun kauppakamarin ICT-valiokunta järjestää yhteistyössä opiskelijoiden kanssa nuorille suunnatun tubekoulun. Koulutus järjestetään kesäkuun viimeisellä viikolla kauppakamarin tiloissa 13–16-vuotiaille nuorille. Ideana on tarjota hyvän sisällön, kuvaamisen ja editoimisen perusteita tubettamisesta kiinnostuneille. Näkökulmaa opetukselle antavat myös tietoturva, tekijänoikeus ja kesätöihin liittyvät rekrytointivideot.

Hallituspartnerit Turku ry:n vuosikokouksen päätöksiä: uusi toimintamalli ja hallitus22.5.2017 10:58Tiedote

Vuosikokouksessaan 18.5. Hallituspartnerit Turku ry huomioi alueen voimakkaan positiivisen talouskasvun, joka lisää alueen yritysten kasvu- ja kansainvälistymismahdollisuuksia. Yhdistyksen tavoite on tukea tätä positiivista kehitystä korostamalla osaavan hallitustyöskentelyn merkitystä kasvun moottorina. Yhdistys päätti tehostaa toimintaansa muuttamalla toimintamallinsa jaostopohjaiseksi. Sisäisen jaoston tehtävä on ylläpitää ja kehittää hallitustyöskentelyosaamista, sekä tukea alueen hallitusosaajien verkostoitumista. Ulkoisen jaoston tehtävä on lisätä tietoisuutta ammattitaitoisen hallitustyöskentelyn hyödyistä alueen kasvuhakuisille yrityksille, ja herättää keskustelua siitä, hyödyntävätkö alueen yritykset osaavan hallituksen tarjoamia mahdollisuuksia täysimääräisesti. Yhdistys valitsi myös uuden puheenjohtajan, sekä uudisti hallitustaan. Puheenjohtajaksi valittiin Milla Wirén (MuM, eMBA, HHJ, tohtorikoulutettava KTT), ja uusiksi hallituksen jäseniksi toimitusjohtaja Peter Lindström