Kauppakeskus AINOA jatkaa uudistumistaan

Assemblin on mukana toteuttamassa Kauppakeskus AINOAN rakennusautomaatiojärjestelmiä.

Kuva: Kauppakeskus AINOA

Vuonna 2013 avattu AINOA on täysin uudenlainen kauppakeskuskokonaisuus Espoon Tapiolassa, joka tarjoaa kävijälleen ainutlaatuisen yhdistelmän kaupunkikeskustaa ja nykyaikaisen kauppakeskuksen palvelutarjontaa. AINOA on rakennettu kolmessa eri vaiheessa; 1. vaihe avattiin lokakuussa 2013 ja  2. vaihe avautui maalikuussa 2017. Nyt käynnistyy kohteen 3. vaihe, joka valmistuu loppuvuodesta 2019. 3. vaiheessa Assemblin on mukana toteuttamassa kohteen rakennusautomaatiojärjestelmiä.

- Olimme mukana AINOAn 1. vaiheessa toteuttamassa projektin automaatiojärjestelmiä ja nyt pääsemme mukaan kolmanteen vaiheeseen rakennusautomaatio-osaamisellamme. Tässä vaiheessa nykyinen Stockmannin tavaratalo puretaan ja tilalle rakennetaan kauppakeskuksen viimeinen laajennusosa, joka valmistuu syksyllä 2019, toteaa Assemblinin rakennusautomaatioyksikön liiketoimintajohtaja Kari Kumpulainen.

Täysin valmistuttuaan kauppakeskus AINOA tulee olemaan kokoluokaltaan 50 000 m2 ja katon alla tulee olemaan yli 120 erikoisliikettä ja ravintolaa.

Kuva: Kauppakeskus AINOA

Assemblin projektiyhteistyössä maisteriopiskelijoiden kanssa28.6.2018 09:20Tiedote

Lappeenrannan Yliopiston kauppatieteiden maisteriopiskelijat Jenni Salo, Sara Anttila ja Anna Hirsimäki ovat projektikurssien huipputaitajia. Kolmikko lähti etsimään loppuvuodesta 2017 Project Course on Sustainable Business -kurssille yritystä, minne voisivat toteuttaa projektin koskien kestäviä yritysmalleja. Opiskelijat päätyivät valitsemaan projektiin Assemblinin omien kontaktiensa kautta. Mitä hyötyjä on kurssiyhteistöistä opiskelijoille ja valitulle yritykselle? Mitä tällaisella projektilla voidaan saavuttaa? Lue ja innostu kolmikon tarinasta ja projektista.