Kauppakeskus AINOA jatkaa uudistumistaan

Assemblin on mukana toteuttamassa Kauppakeskus AINOAN rakennusautomaatiojärjestelmiä.

Kuva: Kauppakeskus AINOA

Vuonna 2013 avattu AINOA on täysin uudenlainen kauppakeskuskokonaisuus Espoon Tapiolassa, joka tarjoaa kävijälleen ainutlaatuisen yhdistelmän kaupunkikeskustaa ja nykyaikaisen kauppakeskuksen palvelutarjontaa. AINOA on rakennettu kolmessa eri vaiheessa; 1. vaihe avattiin lokakuussa 2013 ja  2. vaihe avautui maalikuussa 2017. Nyt käynnistyy kohteen 3. vaihe, joka valmistuu loppuvuodesta 2019. 3. vaiheessa Assemblin on mukana toteuttamassa kohteen rakennusautomaatiojärjestelmiä.

- Olimme mukana AINOAn 1. vaiheessa toteuttamassa projektin automaatiojärjestelmiä ja nyt pääsemme mukaan kolmanteen vaiheeseen rakennusautomaatio-osaamisellamme. Tässä vaiheessa nykyinen Stockmannin tavaratalo puretaan ja tilalle rakennetaan kauppakeskuksen viimeinen laajennusosa, joka valmistuu syksyllä 2019, toteaa Assemblinin rakennusautomaatioyksikön liiketoimintajohtaja Kari Kumpulainen.

Täysin valmistuttuaan kauppakeskus AINOA tulee olemaan kokoluokaltaan 50 000 m2 ja katon alla tulee olemaan yli 120 erikoisliikettä ja ravintolaa.

Kuva: Kauppakeskus AINOA

2500 kilometriä, 130 päivää ja 2 kaverusta – työntekijän matkassa Japanissa20.9.2018 09:12Tiedote

Assemblinin rakennusautomaatiourakoinnissa projektinhoitajana työskentelevä Tomi Lukkaroinen päätti lähteä pienelle kävelylle yhdessä kaverinsa Pekka Pönkäsen kanssa– 2 500 kilometrin kävelylle Japanin päästä päähän. 130 kävelypäivän jälkeen he saavuttivat tavoitteensa ja samalla ylittivät itsensä. Kuinka jätkien reissu sujui ja miten kaikki asiat saatiin järjestettyä?