Kauppakeskus Matkus kannustaa vastuullisiin valintoihin Black Fridayna

Kauppakeskus Matkus, Kuopio

– Olemme kulutustottumusten osalta muutoksen keskellä ja ihmiset ovat aiempaa tietoisempia valintojensa vaikutuksista ympäristöön. Kuluttajista esimerkiksi jopa83 prosentin mielestä on tärkeää panostaa tuotteisiin, jotka voidaan kierrättää tai uudelleen käyttää. Me Matkuksessa haluamme yhdessä liikkeidemme kanssa inspiroida ja auttaa asiakkaita tekemään näitä parempia ja kestävämpiä valintoja, jotka tuottavat hyvää sekä heille itselleen että ympäristölle, kertoo Matkuksen kauppakeskusjohtaja Minna Karppinen.

Matkus rohkaisee asiakkaitaan ajattelemaan tavaroiden pitkäaikaista arvoa myös Black Fridayna ja toivoo siten kääntävänsä keskustelun säästetyistä euroista kestävään hyötyyn ja arvoon. Konkretian tasolla tämä voi tarkoittaa esimerkiksi tarkempaa harkintaa ennen ostopäätöksen tekemistä tai eettisemmän ja ekologisemman vaihtoehdon valitsemista.

Vastuullisemmat valinnat voivat näkyä ostokäyttäytymisen muutoksen lisäksi myös jo omistettujen tavaroiden korjaamisena ja ehostamisena uuden ostamisen sijaan tai esimerkiksi itselle tarpeettoman kiertoon laittamisena, jolloin tavara saa uuden elämän. Yhä useammat Matkuksenkin liikkeistä tarjoavat myös vuokrauspalveluja.

– Me Ingka Centersillä ja Matkuksessa uskomme, että maapallosta huolehtiminen ja voitollinen liiketoiminta eivät sulje toisiaan pois. Kun tarjoamme kestävämpiä ja vastuullisempia vaihtoehtoja sekä inspiroimme käyttämään kaikkea omistamaansa rakkaudella, saamme kuluttajat sitoutumaan kestävämpään ostamiseen. Näitä vastuullisia valintoja ja palveluja löytyy liikkeidemme tarjonnasta runsaasti. Kestävämmät teot ovat pieniä tai hieman suurempia arkisia valintoja, joiden pitkäjänteisellä toistamisella niin ihminen, maapallo kuin liiketoiminta kiittävät. Teeman tavoitteena on lisätä tietoisuutta ja herätellä – ei syyllistää, jatkaa Karppinen.

Seuraavan vuosikymmenen aikana Ingka Centers pyrkii yhteistyössä IKEA-tavaratalojen kanssa inspiroimaan miljardia ihmistä elämään kestävämmin ja auttamaan maapalloa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

P. 0400 668 335

Lataa materiaaleja median käyttöön:

Kauppakeskus Matkus, Kuopio