Kauppakeskus Mylly on edelleen Luottamus&Maine –tutkimuksen ykkönen

Luottamus&Maine -tutkimuksessa selvitetään suuren yleisön näkemys yrityksien maineesta. Tutkimuskohteiksi valittiin liikepinta-alan ja myynnin määrällä mitattuna 10 suurinta kotimaista kauppakeskusta, eli 12 keskusta. Mylly on sekä pinta-alaltaan että myynniltään kymmenen suurimman joukossa. Tutkimukseen osallistui kaiken kaikkiaan 1760 suomalaista. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 15–65-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti ja se toteutettiin marraskuussa.
- Olemme äärimmäisen ylpeitä siitä, että Mylly sijoittui tutkimuksessa ensimmäiseksi jo toistamiseen. Paineet olivat kovat, sillä kärkipaikasta ei voi paljoa parantaa. Tämä yhdistettynä viime vuoden hienoihin lukuihin osoittaa, että Mylly vetää paitsi maineensa puolesta, myös kaupallisesti koko alueen markkinaa, iloitsee Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
- Myllyn maine on edelleen hyvällä tasolla ja se on onnistunut vuoden aikana parantamaan erityisesti innovatiivisuuden osatekijässä. Muuttumisen ja kehittymisen tärkeys luottamuksen ja muun tuen vahvistumisessa kauppakeskuksia kohtaan korostuu tämänkin vuoden selvityksessä, sanoo tutkimuksen toteutuksesta vastanneen T-Median Senior Advisor Hanna-Mari Aula.
Luottamus&Maine-tutkimuksessa mainetta mitataan kahdeksan osatekijän avulla: innovaatiot, hallinto, talous, johto, vuorovaikutus, tuotteet&palvelut, työpaikka ja vastuullisuus.
Kesän myynti ylitti ”normaalivuoden”
– Kesä-, heinä- ja elokuussa Myllyn liikkeiden myynti ylitti ns. normaalivuoden, eli vuoden 2019. Kaikkien aikojen myyntiennätys rikottiin myös lokakuussa, kertoo Hantula.
Myllyssä tehtiin viime vuonna kauppaa 225 miljoonalla eurolla, joka on 8 % enemmän kuin vuonna 2020. Keskiostos oli ennätyksellisesti 47,65 euroa, kasvua toissa vuoteen 10 %. Kävijämäärä pysyi vuoden 2020 tasolla 4,7 miljoonassa.
- Suomen korkeimpiin kuuluva keskiostos paikkaa pientä 2 % kävijämäärän laskua ja siitä huomaa hyvin kulutustottumusten muutoksen. Ostetaan kerralla enemmän ja käydään hieman harvemmin, summaa Hantula.
Uusia liikkeitä ja elokuvateatteri
Viime vuonna Myllyyn avattiin 6 uutta liikettä, sisustuskauppa Lempi Lifestyle, luonnonkosmetiikkakauppa Valotar Shop, Varsinais-Suomen ensimmäinen Normal, japanilaista katuruokaa tarjoileva ravintola Teppanyaki, Timanttiset ja uuniperunoita tarjoileva ravintola Leonosa. Uusien tulijoiden lisäksi Myllyssä tapahtui isoja laajennuksia, kun Iittala ja Synsam ottivat haltuunsa viereiset liiketilat ja avasivat alueen suurimmat liikkeet Myllyyn.
- Laajennukset kertovat meille, että Myllyn liikkeet ovat omissa ketjuissaan niitä, joita kehitetään ja joihin investoidaan. Vastaavanlaisia keskusteluita käydään useiden tahojen kanssa, Myllyssä on monia ketjujen parhaiten myyviä yksiköitä koko Suomessa, kertoo Hantula.
Tämän vuoden isoin avaus nähdään toukokuussa, kun Finnkino Luxe Mylly avaa ovensa. Myllyssä katsotaan kohta elokuvia Pohjoismaiden ensimmäisessä Luxe-elokuvateatterissa. Luxe-konsepti tarkoittaa muhkeita tuolia, ruokatarjoilua sekä huipputason esitystekniikkaa. Aikaisemmista Finnkinon elokuvateattereista poiketen Luxe Myllyn kaikissa kuudessa salissa on kallistuvat recliner-istuimet, joissa on runsaasti jalkatilaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 pysäköintipaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Först i Egentliga Finland: Tre av de hetaste modemärkena öppnar butiker i Mylly – ”Mylly lockar butiker och kunder”15.2.2023 07:55:00 EET | Tiedote
De populära världskända modemärkena Sinsay, Cropp och House är de senaste tillskotten till Myllys butiksmix. Butikerna som öppnar i sommar blir de första i hela Egentliga Finland för dessa varumärken. De nya butikerna höjer Myllys uthyrningsgrad till hela 97 procent och kommer att sysselsätta 35–40 anställda.
Ensimmäisenä Varsinais-Suomessa: Kolme muodin kuuminta brändiä avaa Kauppakeskus Myllyssä – ”Myllyssä on vetovoimaa”15.2.2023 07:55:00 EET | Tiedote
Maailmanlaajuisesti suositut ja tunnetut muotibrändit Sinsay, Cropp ja House ovat tuorein lisä Kauppakeskus Myllyn myymälävalikoimaan. Kesällä avautuvat liikkeet ovat brändien ensimmäiset myymälät koko Varsinais-Suomessa. Uudet liikkeet nostavat Myllyn käyttöasteen peräti 97 prosenttiin. Brändimyymälöihin tullaan palkkaamaan 35–40 työntekijää.
Köpcentret med det bästa ryktet finns återigen i Reso2.2.2023 10:05:00 EET | Tiedote
Mylly har för tredje året i rad valts till Finlands mest välrenommerade köpcenter. Detta blev klart i en undersökning med över 2 000 svarande som inkluderade landets 12 största köpcenter. Detta förtroende avspeglas även i fjolårets rekordhöga försäljning.
Rekordförsäljning för Affärscentret Mylly16.1.2023 08:00:31 EET | Tiedote
Siffrorna för år 2022 visar en markant ökning av såväl försäljning och besökarantal som genomsnittsinköp jämfört med året innan. Under året som gått har ett flertal nya butiker och tjänsteföretag öppnats i köpcentret. Under 2023 kommer köpcentret att genomföra ett flertal investeringar för att förbättra shoppingupplevelsen.
Kauppakeskus Myllyssä kauppa kävi paremmin kuin koskaan16.1.2023 08:00:05 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn julkistamat vuoden 2022 luvut kertovat merkittävästä myynnin, kävijämäärien ja keskiostoksen kasvusta edelliseen vuoteen verrattuna. Kauppakeskukseen avautui vuoden aikana monia uusia liikkeitä ja palveluita. Vuodelle 2023 on luvassa investointeja kauppakeskuskokemuksen parantamiseen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme