Kauppakeskus Puuvillassa voi pian piipahtaa Mummolassa

Porin Puuvillassa aukeaa Mummola 3. syyskuuta ja on avoinna kuukauden. Kauppakeskukseen pystytetty Mummola on sisustettu kuten Attendon hoivakodit ja siellä järjestetään monenlaista toimintaa digijumppatuokioista muotinäytökseen.

Puuvillan Mummolassa voi nähdä ja aistia käytännössä, minkälaista Attendon hoivakodeissa on. Mummola on sisustettu aitojen hoivakotien tapaan ja paikalla on vaihtuvien ulkopuolisten asiantuntijoiden lisäksi Attendon hoivakotien henkilöstöä. Ikäihmiset ja kaikki aiheesta kiinnostuneet ovat lämpimästi tervetulleita toiminnallisiin hetkiin, keskustelemaan ja kahvittelemaan.

- Jokaisena aukiolopäivänä on pitkin päivää senioreille suunnattua vaihtuvaa ohjelmaa jumpista ravitsemukseen ja muihin virikkeisiin. Monella on tarve puhua vanhuudesta ja sen mukanaan tuomista muutoksista ja kohdata ikätovereita sopivassa ympäristössä. Haluamme luoda kauppakeskuksen Mummolasta olohuoneen, jossa on luonteva puhua näistä asioista ja saa konkreettisia vastauksia, kertoo aluejohtaja Sari Laakso Attendosta.

Muotishow huipentaa kuukauden

Mummolan kuukausi Porissa huipentuu Puuvillan päälavalla järjestettävään muotinäytökseen, jossa malleina toimivat hoivakodeissa asuvat ikäihmiset ja heidän läheisensä sekä Attendon työntekijät hoivatyöntekijöistä johtajiin. Muotinäytöksessä esitellään Puuvillan vaateliikkeiden tuotteita. Muotinäytös on lauantaina 29.9. Näytöksen kellonaika täsmentyy myöhemmin.

Attendo on tuonut aiemmin Mummolan kauppakeskuksiin Turussa ja Lahdessa ja kokemusten innoittamana päätti tuoda Mummolan myös Poriin. Porissa on mukana muun muassa paikallinen Omaishoitajien yhdistys, joka järjestää teemapäiviä Mummolassa. Tiedon lisäksi omaishoitajille järjestetään esimerkiksi digijumppia ja luentoja.

Kuukauden aikana Mummolassa käsitellään erityisesti digitalisaation tarjoamia mahdollisuuksia ikäihmisten arjessa. Paikalla on interaktiivinen Yeti-jättitabletti, joka on Attendon Mummoloissa käytössä oleva digitaalinen työkalu. Yetin erilaisia käyttömahdollisuuksia esitellään osallistavasti pitkin kuukautta. Puuvillan Mummolassa voi tutustua myös muihin, erityisesti senioreille suunnattuihin digitaalisiin palveluihin.

Mummola sijaitsee kauppakeskus Puuvillan toisessa kerroksessa Scandinavian Outdoor -retkeilykaupan vieressä ja on auki 3.–29. syyskuuta maanantaista lauantaihin klo 10–18. Tietoa tarkemmasta ohjelmasta kuukauden aikana saa suoraan Mummolasta, Attendon kotisivuilta ja Attendo Mummolan Facebook-sivulta.

Lämpimästi tervetuloa!

Sari Laakso
aluejohtaja, Attendo
sari.laakso@attendo.fi