Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Kauppakeskus Sokkariin uusi sushiravintola Itsudemo

Kauppakeskus Sokkarin ravintolamaailmaa uudistetaan. Japanilaiselle sushiravintola Itsudemolle remontoidaan tilat vuoden 2020 alkupuolella. Itsudemo aloittaa toimintansa 1.5.2020. Vuokralaisneuvottelut myös muiden mahdollisten uusien toimijoiden kanssa ovat meneillään.

Sushiravintolaketju Itsudemo avaa Jyväskylän ravintonsa Kauppakeskus Sokkarille. Itsudemolla on Suomessa tällä hetkellä seitsemän ravintolaa Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Jyväskylän lisäksi suunnitelmissa on avata ravintolat myös Hämeenlinnassa ja Joensuussa. Itsudemo keskittyy laadukkaaseen lounas- ja illallissushibuffetiin.

− Meidät on äänestetty Tampereen parhaaksi aasialaiseksi ravintolaksi ja toiseksi parhaaksi lounasravintolaksi. Olemmekin katselleet jo jonkin aikaa sopivia tiloja myös Jyväskylästä ja nyt löysimme ne Sokkarilta, iloitsee Itsudemon kauppapaikkapäällikkö Hao Cao.

Itsudemon ravintola on pinta-alaltaan 362 m² ja tilat sijoittuvat Kauppakeskus Sokkarin toiseen kerrokseen Kauppakadun puolelle kauppakeskusta. Tilat remontoidaan ravintolalle sopiviksi. Avajaisia päästään viettämään toukokuussa 2020.

− Uudistamme Sokkarin ravintolamaailmaa kokonaisuudessaan ja olemme iloisia saadessamme Itsudemon meille mukaan. Meillä on lisäksi neuvottelut kesken useamman muun uuden toimijan kanssa. Lisäksi parannamme lapsiperheiden palveluita Sokkarilla joulun 2019 aikana, jolloin toiseen kerrokseen valmistuu uusi lastenhoitohuone ja leikkialue perheen pienimmille, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Outi Terho, 010 767 3601, outi.terho@sok.fi
Itsudemo, kauppapaikkapäällikkö Hao Cao, 045 204 7508, hao.cao@itsudemo.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Koronaviruksen vaikutukset näkyvät vahvasti Keskimaan alkuvuoden tuloksessa11.8.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 299,4 miljoonaa euroa, missä oli laskua 1,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 2,4 miljoonaa euroa, mikä on noin 6,5 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän selvästi edellisen vuoden tasosta. Koronakriisin vaikutus Keskimaan tulokseen on ollut merkittävä. Marketkaupan myynti ja tulos ovat hyvällä tasolla, mutta erityisesti hotellit, ravintolat ja liikennemyymälät kärsivät kriisistä.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.