Osuuskauppa ArinaOsuuskauppa Arina

Kauppakeskus Valkea palkittiin Vuoden kauppakeskusteko 2020 -kilpailussa rohkeusmaininnalla

Valkea on palkittu yhtenä kolmesta kauppakeskuksesta Suomen Kauppakeskusyhdistyksen järjestämässä Vuoden kauppakeskusteko -kilpailussa. Valkea osallistui kilpailuun Roihu Repolaisen Valkea -konseptillaan ja sai rohkeusmaininnan kehitystyöstään lapsiperheiden elämyksellisen ja sujuvan vierailukokemuksen parissa.

Roihu Repolainen seikkailee mm. Kauppakeskus Valkean tapahtumissa. Kuva joulunavauksesta vuonna 2019. Kuva: Janne-Pekka Manninen

Näin kilpailun tuomaristo kommentoi Valkean kauppakeskustekoa:
"Tuomaristo haluaa rohkaista Valkeaa jatkamaan ja kehittämään lapsiystävällistä toimintaa. Ehdotus nähtiin erittäin hyvänä jopa yhteiskunnallisia syntyvyyteen asti ulottuvia vaikutuksia omaavana konseptina. Konseptin jatkuvuus kertoo Valkean sitoutumisesta asian edistämiseen."

– Tunnustus lämmittää aivan erityisesti mieltä. Meillä on Valkeassa ollut kova halu kehittää kauppakeskustamme niin, että myös lapsiperheet voisivat nauttia kaupunkilaisesta elämäntavasta ja elämyksistä. On aivan upea kuulla, että tätä ajattelua arvostetaan laajemmin, kertoo Kauppakeskus Valkean markkinointi- ja tapahtumapäällikkö Riikka Forsman.

Kauppakeskustekokilpailun järjestää Suomen Kauppakeskusyhdistys. Kilpailun tavoitteena on nostaa esiin parhaita esimerkkejä uusista ideoista suomalaisissa kauppakeskuksissa. Valinnan kriteereitä ovat muun muassa teon yhteiskunnallinen vaikuttavuus sekä kauppakeskusliiketoiminnan kehittäminen esimerkiksi vastuullisuuden näkökulmasta.

Tänä vuonna koko kilpailun voiton vei Rovaniemellä sijaitseva kauppakeskus Rinteenkulma ja sen rohkea ja paikallisuuteen nojaava konseptointi. Lisäksi kilpailussa jaettiin kaksi kunniamainintaa, joista Valkea sai toisen.

Kilpailun tuomaristoon vuonna 2020 kuuluivat Mari Kiviniemi Kaupan liitosta, Kari Luoto Päivittäistavarakauppa ry:stä, Lasse Mitronen Aalto-yliopistosta, Tero Helenius Rakka Worksistä sekä Elina Kiiski-Kataja Ellun Kanoista.

Vuoden Kauppakeskusteko 2020 -kilpailuun osallistui yhteensä 13 kauppakeskustekoa.

Roihu Repolainen on Kauppakeskus Valkean oma maskotti. Kuva: Janne-Pekka Manninen

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki4.6.2021 15:15:27 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Tälläämö Linnanmaan avajaisia vietetään 20.5.19.5.2021 07:56:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan viides Tälläämö parturi-kampaamo avaa ovensa Linnanmaan Prisman yhteyteen torstaina 20.5.2021. Nyt avattava toimipiste täydentää jo toiminnassa olevia Tälläämö parturi-kampaamoja Oulun Limingantullissa, Kempeleen Zeppelinissä, Kemissä Kauppakeskus Coronassa ja Rovaniemen Prismakeskuksessa. Linnanmaan uudessa Tälläämössä laadukkaita ja monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita tarjoaa 15 uutta ja nykyistä arinalaista.