HOK-Elanto

Kaupunkipyöräilyä edistävä kesäkampanja huipentuu Taiteiden yönä – Hashtagille #AlepaFillART kerätään pyöräillen luotuja taideteoksia

Jaa
Lenkki piirtyy karttasovellukseen kilometri kilometriltä ja pyöräilijästä tulee teoksensa myötä taiteilija. Fillart-kampanja kokoaa sivustolleen pyöräillen luotuja teoksia. Pyöräileville taiteilijoille on luvassa palautetta, sillä Vuoden Graafikko 2013 ja aktiivinen kaupunkipyöräilijä Kasper Strömman kuratoi tunnuksella #AlepaFillART ladattuja kuvia viikoittain läpi kesän.
Kelpo kolminaisuus: Kasper, kolmioleipä ja kännykkätaideteos. Kuva Lari Lappalainen
Kelpo kolminaisuus: Kasper, kolmioleipä ja kännykkätaideteos. Kuva Lari Lappalainen

Fillart-kampanja alkaa 1.7.2019 ja päättyy 31.8.2019. Kampanjaan voi osallistua millä tahansa pyörällä ja millä tahansa karttasovelluksella. Virallinen kampanjaosallistuminen edellyttää, että kuvan on ladannut Instagramiin hashtagilla #AlepafillART, joka juontuu sanoista fillari ja taiteeseen viittaava art. Fillart-kampanjasivusto kokoaa tunnuksella ladatut kuvat yhteen.

Vuoden Graafikko 2013 Kasper Strömman tunnetaan aktiivisena, säitä pelkäämättömänä arkipyöräilijänä. Hänkuratoi kampanjan kuvia ja valitsee viikoittain voittajakuvan.

”Pyöräily on kätevin ja nopein tapa liikkua niinkin kompaktissa kaupungissa kuin Helsinki. Pääkaupunkiseudulla on tarjolla valtava määrä erilaisia pyöräilyreittejä. Fillaroitava kuva on kesäinen haaste luovaa kipinää liikkumiseensa kaipaaville”, summaa Strömman.

Strömmanin oma Fillart-kuva on kolmio. Se on pyöräilty Helsingin ydinkeskustassa, osittain pyöräilijöiden omalla baanalla. ”Kolmio kuvastaa kolmioleivän ja Alepan vahvaa symbioosia. Eväshankinnat yhdistyvät mielessäni vahvasti fillaroitavaan Alepaan”, mies kertoo viitaten siihen, mitä hän aikoo painottaa voittajakuvavalinnoissaan. ”Odotan taiteellisesti korkealaatuisia kuvia, joissa ei ole säästetty hikeä eikä kilometrejä.”

Kasvava pyörätarjonta houkuttelee lisää polkijoita

”Alepa-fillarit ovat ottaneet paikkansa liikkumismuotona sekä Helsingissä että Espoossa, ja tänä kesänä ensi kertaa myös Vantaalla. Fillarit tuovat mukavuutta arkeen ja kannustavat liikkumaan, ja nyt siis myös tekemään taidetta. On hienoa nähdä, millaisia teoksia Fillart kokoaa kesän aikana ja tuleeko tästä paikat tuntevien kantakaupunkilaisten ja seikkailumielellä liikkeellä olevien turistien välinen taidebattle”, Alepan ketjujohtaja Merja Mustonen toteaa.

HSL:n tilastojen mukaan viime vuonna kaupunkipyörillä liikkui Helsingissä ja Espoossa yhteensä 48 500 polkijaa. Yhdellä pyörällä ajettiin päivässä keskimäärin 6,8 matkaa. Kaikkiaan matkoja kertyi 3,2 miljoonaa ja kilometrejä 6,4 miljoonaa. Alepa on Helsingin kaupunkipyörien pääyhteistyökumppani nyt jo neljättä kautta. Espoossa yhteistyö alkoi viime kesänä ja Vantaalla kesäkuussa 2019. Tänä kesänä alueella pyörii yhteensä 4450 Alepa-fillaria.

Fillart-kampanja huipentuu Taiteiden yönä 15.8.2019, jolloin Helsingin juhlaviikkojen taiteellinen johtaja Marko Ahtisaari valitsee kampanjan pääteoksen tähän mennessä ladattujen kuvien joukosta.

Kampanjan sivut löytyvät osoitteesta alepa.fi/fillart

Yhteyshenkilöt

Merja Mustonen, Alepan ketjujohtaja, p. 050 348 2843

Kuvat

Kelpo kolminaisuus: Kasper, kolmioleipä ja kännykkätaideteos. Kuva Lari Lappalainen
Kelpo kolminaisuus: Kasper, kolmioleipä ja kännykkätaideteos. Kuva Lari Lappalainen
Lataa

Tietoja julkaisijasta

HOK-Elanto
HOK-Elanto
Tripla Workery West Firdonkatu 2 T 111
00520 Helsinki

010 76 600http://www.hok-elanto.fi

S-ryhmän suurin osuuskauppa HOK-Elanto on yli 660 000 asiakasomistajan oma osuuskauppa, jonka liikevaihto vuonna 2022 oli 2,4 miljardia euroa. HOK-Elannossa työskentelee yli 6 700 henkeä, ja osuuskaupan monipuolisia palveluita käyttää vuosittain yli 150 miljoonaa asiakasta Espoossa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Järvenpäässä, Keravalla, Mäntsälässä, Nurmijärvellä, Tuusulassa ja Vantaalla.

Kun kaikki Alepat, S-marketit, Prismat, Food Market Herkut, ravintolat, ABC-asemat ja latauspisteet, Sokokset ja Sokos Emotion -myymälät, Hautaus- ja lakipalvelupisteet sekä Omistajapalvelupisteet lasketaan yhteen, toimipaikkoja HOK-Elannolla on yli 400.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta HOK-Elanto

HOK-Elanto Liiketoiminta Oy:n Alepa-ketjun muutosneuvottelut ovat päättyneet27.3.2024 15:00:00 EET | Tiedote

HOK-Elanto Liiketoiminta Oy on saanut päätökseen tammikuussa alkaneet muutosneuvottelut. Muutosneuvottelut koskivat Alepa-ketjun myymäläpäälliköitä. Muutosneuvottelut käytiin toimintojen uudelleenorganisoimistarpeesta johtuvista syistä. Myymäläpäällikkötehtävien alkuperäinen vähennystarve muutosneuvotteluesityksessä oli 65. Neuvottelujen aikana suunnitelma tarkentui henkilöstöltä tulleiden hyvien ratkaisuehdotusten mukaisesti siten, että lopullinen vähennystarve myymäläpäällikkötehtävistä on 52. Kaikille päättyvistä tehtävistä irtisanotuille on tarjottu muita työtehtäviä HOK-Elannon palveluksesta. Muutoksella ei ole vaikutusta Alepa-myymälöiden lukumäärään. Lähikaupan rooli asiakkaiden arjessa on murroksessa. HOK-Elannon tavoitteena on uudistaa Alepa-ketjua strategiansa mukaisesti vastaamaan yhä vahvemmin muuttuvaan kuluttajakäyttäytymiseen, ja varmistaa edellytykset tulevaisuuden menestykselliseen liiketoimintaan. Muutosneuvotteluilla haettiin Alepalle yhtenäisempää ja tehokkaampaa jo

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye