Kaupunkipyöräpalvelua kehitetään pikapalautteen avulla

Kaupunkipyörien käyttökokemusta parannetaan pikapalautteella, jonka voi antaa QR-koodin avulla. Vikailmoitus on nopea tapa kertoa ongelmasta.

Kaupunkipyöristä on nyt entistä kätevämpi antaa pikapalautetta QR-koodin avulla.

HKL ja HSL haluavat parantaa kaupunkipyörien käyttökokemusta helpottamalla vikailmoitusten tekemistä mahdollisissa ongelmatilanteissa. Kaupunkipyöräasemien infopylvääseen on kiinnitetty ohje vikailmoitusten tekemistä varten. Pylväästä löytyy sekä QR-koodi että url-osoite asemakohtaisen koodin kera.

QR-koodin luku onnistuu kameralla varustetulla mobiililaitteella, kuten älypuhelimella tai tabletilla. Koodin lukemista varten laitteeseen tulee olla asennettuna QR-lukija, jonka voi ladata maksutta Internetistä tai laitteen omasta sovelluskaupasta. QR-koodin lukemalla pääsee suoraan vikailmoituslomakkeelle. Vaihtoehtona on mennä laitteen Internet-selaimella osoitteeseen hsl-bikes.louhin.com. Sivulle syötetään ensin infopylväästä löytyvä asemakohtainen koodi, jonka jälkeen pääsee lomakkeelle.

Vikailmoituksen voi tehdä koskien pyörässä, pyöräasemassa tai kauden ostamisessa olevaa ongelmaa. Kyselylomake perustuu helppokäyttöiseen valikkoon, josta voi muutamalla klikkauksella välittää tiedon viasta CityBike Finlandin asiakaspalveluun. CityBike Finland ei vastaa ilmoituksiin, vaan keskittyy raportoitujen vikojen korjaamiseen.

”Vikailmoitus on nopea tapa kertoa ongelmasta. Aiemmin käytössä olleet palautekanavat ovat toki edelleen käytössä”, toteaa HSL:n johtava asiakasohjelmasuunnittelija Tarja Jääskeläinen. Henkilökohtaista palvelua haluavat voivat edelleen olla yhteydessä kaupunkipyörien asiakaspalveluun joko puhelimitse numerolla 09 425 788 10 tai sähköpostitse osoitteella contact@citybikefinland.fi. Palvelu on avoinna ma-pe klo 7-19 ja la-su klo 9-17. Myös HSL:n asiakaspalvelu auttaa tarvittaessa.

”Uusien ominaisuuksien käyttöönoton yhteydessä saamme asiakkailta paljon palautteita, jotka huomioimme palvelun ja ominaisuuksien kehityksessä. Helposti annettavalla vikailmoituksella pystymme reagoimaan nopeasti mahdollisiin ongelmiin ja pitämään kaupunkipyöräpalvelun entistäkin toimivampana.”, HKL:n projektipäällikkö Samuli Mäkinen kertoo.

Helsingin kaupunkipyöräpalvelua käytetään ahkerasti. Koko kauden käyttäjäksi rekisteröityneitä on jo yli 33 000 ja kullakin pyörällä tehdään keskimäärin 8-10 matkaa päivässä.

Projektipäällikkö Samuli Mäkinen (HKL), p. 040 532 3594, samuli.makinen@hel.fi
Johtava asiakasohjelmasuunnittelija Tarja Jääskeläinen (HSL), p. 050 385 5043, tarja.jaaskelainen@hsl.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Valtaosa Nobinan bussilinjoista jää ajamatta 21.9.21.9.2017 07:11Tiedote

Valtaosa Nobinan bussilinjoista jää ajamatta torstaina 21.9. kuljettajien työnseisauksen takia. Hankaluuksia matkustamiseen on odetettavissa kaikkialla HSL-alueella, mutta etenkin Itä-Vantaalla, Itä-Helsingissä, Leppävaaran ympäristössä sekä Espoon keskusksessa. Nobina liikennöi noin 40 prosenttia HSL-alueen bussiliikenteestä ja noin sataa linjaa. Lista Nobinan liikennöimistä linjoista tiedotteen liitteenä.

Nobinan kuljettajien työnseisaus haittaa Helsingin seudun bussiliikennettä 21.920.9.2017 21:29Tiedote

Nobinan bussinkuljettajat ovat aloittamassa työnseisauksen varhain torstaiaamuna 21.9. Sitä, kuinka suuri osa kuljettajista työnseisaukseen osallistuu, ei toistaiseksi ole tietoa, mutta se tulee joka tapauksessa vaikuttamaan Nobinan hoitamiin reitteihin enemmän tai vähemmän. Lista Nobinan liikennöimistä HSL-alueen linjoista on tiedotteen liitteenä. HSL tiedottaa lisää tarkempia tietoja saatuaan.