HKLHKL

Kaupunkipyöräpalvelun uudet asemat käyttöön juhannukseksi – katso sijainnit kartalta

Lähes koko Helsingin alueelle laajentuvan kaupunkipyöräpalvelun uudet asemat saadaan käyttöön juhannukseen mennessä. Uusia asemia asennetaan toukokuun puolelta alkaen ja ne otetaan käyttöön yksitellen heti, kun ne on saatu paikalleen.

Kaikki uudet pyörät saadaan käyttöön heinäkuun alkuun mennessä. Kuva: HKL

Tulevana kautena kaupunkipyöräpalvelu kattaa koko Helsingin lukuun ottamatta Kehä III:n ulkopuolelle jääviä alueita (Östersundom ja Ala-Tikkurila). Helsinkiin saadaan 105 uutta asemaa ja 1050 uutta pyörää, joilla täydennetään myös olemassa olevaa palvelualuetta. Myös uudet pyörät tulevat käyttöön vaiheittain, kun niitä valmistuu kokoonpanosta. Kaikki uudet pyörät saadaan käyttöön heinäkuun alussa.

Kaupunkilaisten toiveita tulevan laajennuksen asemapaikoista kyseltiin 2020 elo-syyskuussa. Asemien tarkkoihin sijainteihin pääset tutustumaan kartalta: https://hslhrt.maps.arcgis.com/apps/View/index.html?appid=e24ca48961584f07b9646ccc58413e23&extent

Projektipäällikkö Samuli Mäkinen (HKL), p. 040 532 3594, samuli.makinen@hel.fi

Erityisasiantuntija Tarja Jääskeläinen (HSL), p. 050 385 5043, tarja.jaaskelainen@hsl.fi

Service Manager Juha Pitkänen (CityBike Finland Oy), p. 050 558 5446, jpitkanen@citybikefinland.fi

Kaikki uudet pyörät saadaan käyttöön heinäkuun alkuun mennessä. Kuva: HKL

Kaupunkipyöräpalvelusta vastaa Helsingissä Helsingin kaupungin liikenneliikelaitos HKL ja Espoossa Espoon kaupungin Tekninen ja ympäristötoimi. Palvelua ylläpitää CityBike Finland ja markkinoinnista, digipalveluista ja asiakassuhteista vastaa HSL. Kaupunkipyörien ja pyöräasemien mainospaikkojen myynnistä vastaa ulkomainosyhtiö Clear Channel.

HKL – kaupungin paras liike.